Dobrý den, takže nelze zneužít z OP jen fotka, datum narození a číslo OP na nebankovní či bankovní půjčku? Co když si někdo udělá falešný doklad a použije mé číslo dokladu, fotku a datum narození? Mohla bych za případnou půjčku já? Myslím bankovní či nebankovní online půjčku, protože u nebankovních stačí někde pouze OP. Děkuji za odpověď
Dobrý den, dle informací pobočky Ostrava má ČSSZ na opětovné zavedení odesílání důchodu na můj účet minimálně 30 a maximálně 90 dnů. Má situace je taková, že od únorové splátky již není důchod odesílán na účet majetkové podstaty insolvenčnímu správci, ale je deponován na účtu ČSSZ. Mohu já nějakým způsobem žádat alespoň zálohu? Prozatím mi ČSSZ odeslala jen informační dopis s informací, že důchod mi bude odesílán opět na můj bankovní účet, ale není v tomto dopise specifikováno datum. A já pochopitelně musím hradit nájemné a další platby. Mohu tedy nějak ČSSZ zažádat o výplatu zálohy? Nemohu a nechci zůstat 90 dnů bez prostředků a také neplatit nájemné a ostatní platby. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, budeme se sestrou dědit nemovitost a pozemky. Zjistila jsem ale, že má vysoké dluhy. Odhad nemovitosti a pozemku činí 2,5 mil. Kč a dluhy cca 2 mil. Kč. Odhadní cena není prodejní. Na vyplacení nemám. Mohu s ní uzavřít u notáře dohodu o vyplacení, prodat pozemky za 1,2 mil. Kč a vyplatit jí z poloviny odhadní ceny? Nebo se musí vyplatit z tržní ceny? Děkuji za odpověď.
Dobry den, chci se zeptat, kdyz je nekdo duchodce, muze si na zivnost pri duchodu vydelavat kolik chce? Nebo je tam stanovena nejaka hranice? Dale bych se chtela zeptat, kdyz nekdo pronajima svuj byt na cerno, da se to nejak zjistit a prokazat? Nebo to nelze?
Dobrý den, měla bych pár otázek ohledně neuhrazených mobilních vyúčtování, konkrétně u Vodafonu. Původně jsme byli 4 osoby a využili jsme nabídky neomezeného tarifního balíčku s daty pro každého a 1x internet na doma. Pravidelně jsme každý posílali peníze jedné osobě a on už hradil i za nás celé měsíční vyúčtování sám. Cca po necelém roce jsme se rozdělili. Původní majitel (plátce) se rušil úplně a veškeré povinnosti převedl na mě a já i známá jsme dále pokračovaly s již upraveným balíčkem pouze pro dvě osoby, už psané na mě, jakožto nového správce a plátce celé měsíční faktury. To vše bylo vše v pořádku a řádně uhrazeno. Problém nastal později, kdy jsem se dostala do opravdu nepříjemné životní situace. Pandemie mě dostala do finanční tísně, ke gamblingu, k půjčkám, atd. Absolvovala jsem sezení, půjčky zatím zvládám platit, se společnostmi jsem v neustálém kontaktu. V prosinci mi končil rodičák, od té doby mám jen mizerných pár směn na DPČ. Peníze v podstatě žádné a příjem žádné. Co mi ale ujelo byl právě ten Vodafone. Samozřejmě hraním online her přes mobilní vklady se mi pekelně prodražilo. Momentálně mám neuhrazené tři měsíce po sobě, což dělá okolo 20 000 Kč. Zablokovali nám odchozí služby (mně i známé), splátkový kalendář prý neposkytují, po nějaké době to samozřejmě předají inkasní agentuře - ta by mi snad mohla splátkový kalendář pak poskytnout? Plus samozřejmě dále se účtuje další období i přes to, že nemůžeme tarif využívat. Mně osobně ani tak moc nešlo o tarif, jako o číslo. Já myslela, že je blokována služba a ne i číslo. Tedy alespoň mi pán na pobočce tvrdil, že můj nápad číslo si převést například na obyčejný dobíjecí kredit na novou SIM nelze. Dále mi tvrdil, že s celým tím účtem už nemůže nijak disponovat nebo do něj zasahovat. Požadovaly jsme totiž, vzhledem k dalším narůstajícím platbám za další měsíc alespoň ponechání základního tarifu a zrušení nějakých dodatečných nad rámec placených balíčků, co si tam dávala známá navíc (Socialpass, data navíc). Zajímavé bylo, že jsem se ho ještě zeptala, co bude s mým internetem na doma od UPC. Ten vlastně teď přechází pod Vodafone, ale faktury za něj platím řádně vždy a včas. Smál se, že aby mi ho také nezablokovali, až se faktury sloučí v jednu. Nevím, ale podle mě, když už nemůže nijak do účtu podle jeho slov zasahovat, nelze jej ani sloučit. Zvlášť když jedno je placené a druhé se bude předávat inkasní agentuře. Poraďte prosím jak tedy mám dále s Vodafonem postupovat? Děkuji za odpověď
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jestli mám nějakou šanci zjistit, zda náš tatínek neměl u banky založen spořící nebo jiný účet. Tatínek zemřel a nezanechal po sobě ohledně toho žádné informace. Ale vím, že byl klientem banky. Děkuji za odpověď. Popřípadě jak mám postupovat.
Pokračování dotazu č. 12769: V odpovědi jste mimo jiné uvedl: Pokud v 55 letech splníte podmínku odpracovaných 35 let, můžete dalších 5 let nepracovat a v 60 letech požádat o předdůchod (placený z penzijního spoření) nebo předčasný důchod (placený státem, krátí se Vám následný starobní důchod). V této situaci kterou popisujete je pak riziko, že při výpočtu starobního důchodu budu znevýhodněna tou mezerou 5 let nebo to tak není? Díky za laskavost.
Pokračování dotazu č. 12769: Velice děkuji za zodpovězení dotazu. Ještě bych si potřebovala upřesnit - pokud si chci podat přihlášku k dobrovolné účasti na důchodovém pojištění, musím tak učinit hned druhý den po ukončení pracovního poměru? Nebo je možné být nějakou dobu na Úřadu práce a teprve poté si podat přihlášku k dobrovolné účasti na pojištění?
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.