Dobrý den, na internetu zoufale hledám informace a pomoc ohledně chybné platby, kterou jsem omylem zadala. Mám spor (zatím ne soudní) s UniCredit Bank, ve které mám veden účet v CZK a EUR. Mimochodem, EUR účet vůbec nevyužívám (byl automaticky přidám k účtu TOP, kde mám svůj účet v CZK). Bohužel jsem z nepozornosti odeslala platbu z jiné své banky (mBank), a to ve výši 795 tisíc na svůj účet vedený v EUR. Platba měla samozřejmě směřovat na účet vedený v CZK. Ihned po odeslání jsem volala do obou bank, že jsem udělala chybu. Nejprve do své odesílající banky, která mi sdělila, že platbu již není možné vrátit (jednalo se o poslání platby po 16 h a nejednalo se o platbu na účet cizí osoby). Bylo mi sděleno, že se platba "asi" vrátí. Platba byla totiž odeslána jako obyčejná tuzemská platba ve stejné měně CZK, pouze jsem omylem zvolila špatně dvojčíslí účtu, které bylo pro euro účet. Poté jsem volala 3x do příchozí banky UniCredit Bank po následující 2 dny jsem s tím, že jsem platbu špatně zadala. Mám doklad o hovorech (výpis z účtu). Bohužel jsem se obrátila pouze na infolinku UniCredit Bank (neměla jsem kontakt ani jsem nevěděla o nějakém svém osobním bankéřovi - jinak bych mu logicky volala) - kde mi bylo sděleno, ať vyčkám, že banka si s platbou poradí nebo ji případně vrátí. Banka si čtvrtý den vesele platbu připsala na můj EUR účet. Na převodu jsem ztratila 54 tisíc a banka se tváří, že udělala vše v pořádku. Na pobočce mi paní řekla, že můj osobní bankéř dostává vždy při takových platbách upozornění do emailu a platbu musí ověřit, protože byla prostě "nestandardní platba". Což se vůbec nestalo. Žádná z mých reklamací směrem k bance nebyla samozřejmě uznána. Oni udělali vše v pořádku dle mého pokynu. Nenabídli mi ani možnost ani převodu peněz mezi účty za výhodnější kurz. Ještě si naúčtovali poplatek 1 500 Kč za příchozí platbu v cizí měně. Obrátila jsem se na finančního arbitra. Paní Nedelková mi z prvotního šetření sdělila, že pravděpodobně to vypadá na moji prohru, že banka nepochybila. O notifikaci a ověření platby ze strany příchozí banky v jejím návrhu rozhodnutí nebyla vůbec řeč, protože banka o tom nemá žádný důkaz (žádné ověření totiž nebylo, protože bych ho logicky samozřejmě nepovolila!). Tohle vůbec neprošetřovala. Ani všechny hovory. Prosím, kam se obrátit? Není nějaký zákon nebo určitý předpis nebo alespoň doporučení pro banky, jaká ověření mají učinit předtím, než připíšou takovouto platbu? Z interních zdrojů od jiných zaměstnanců již nyní vím, že UniCredit tyhle platby ověřuje, ale samozřejmě se mi to každý zaměstnanec bojí dát písemně, protože je to jeho zaměstnavatel. Možná na to mají i nějaký vnitřní předpis, ale ten mi samozřejmě banka neposkytne. Napadlo mě nahrát si nějaký hovor, kde se na tohle budu ptát. Nebo něco takového existuje? Proč mi banka prostě nepomohla v této nestandardní situaci, kdy volám, že platba je špatně - co teď dělat. Vždyť to se přece může stát denně komukoliv. Cítím se velmi poškozena a postoj FA mě značně překvapil. A to na něj čekám 7 měsíců a ještě jsem ho urgovala. Mockrát děkuji za radu, pokud nějakou máte. Jednalo se o peníze na převod hypotéky, pro nás prostě nesmírná finanční ztráta.
Dobrý den, příchozí platby v jiné měně než je měna účtu se automaticky přepočítávají kurzem banky (devizy nákup/prodej) a na účet se připisují v měně účtu. Banky v takovýchto situacích klientům nevolají a nezkoumají, zda chtějí platbu přijmout či nikoliv (žádný zákon toto nenařizuje). Vše se děje automaticky. Platbu lze u odesílající banky stornovat jen do momentu, než peníze opustí banku (záleží na přesném času zadání a typu platby - mohou to být vteřiny, minuty, hodiny). Banka příjemce platbu u odesílající banky stornovat nemůže.
U plateb bez konverze měn není problém peníze vrátit zpět na účet odesílatele v plné výši. U plateb s konverzí měn to bohužel možné není. UniCredit Bank za Vaše koruny nakoupila eura a ty Vám připsala na účet. Pokud byste chtěla platbu vrátit, musela by banka za eura nakoupit koruny a ty poslat zpět. Z důvodu dvojité konverze jste proto tratila nemalou částku. Banka nikterak nepochybila, nemá smysl řešit spor přes Finančního arbitra či soudně - nemůžete vyhrát. Pochybení bylo na Vaší stráně při zadávání platby.
Ne všechna chybná rozhodnutí lze bohužel napravit. Je to jako s právem na vrácení zboží do 14 dnů (při nákupu online). Většinu omylem zakoupeného zboží vrátit lze, ale nelze vrátit např. zboží upravené na míru, zboží podléhající rychlé zkáze, zboží s duševním vlastnictvím (např. noviny, program, film po shlédnutí). atd.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, manželka měla minulý rok exekuci a já jsem v té době od dubna do konce roku měl stavební spoření jak u jedné banky tak v Modré pyramidě. Na konci roku mi všechno vzal exekutor a ještě mě dostal do mínusu. Mám dva účty u mBank, které mi zablokoval. A druhý u Raiffeisen bank, který mi ponechal. Má na to exekutor právo?
Dobrý den, je možné odkoupit část pozemku (parcela před bytovkou) ve spoluvlastnictví bytových jednotek, když 4 byty jsou zatížené hypotékou a na katastru nemovitostí je u parcely uvedeno cituji "Upozornění: Omezení a jiné zápisy vztahující se ke spoluvlastníkům se zobrazují u příslušných jednotek"? Děkuji
Dobrý den, zakoupil jsem si přes internetový eshop, který jsem vyhledal na srovnávači Heureka, pneumatiky za cca 6 500 Kč. Zvolil jsem platbu převodem. Po dokončení objednávky mi přišlo číslo účtu a variabilní symbol, na který mám zaslat peníze. Zaslal jsem částku na český účet, o den později mi došel email, že byla platba přijata a že se na objednávce pracuje. Od té doby uplynul už týden a tak jsem zavolal na tel. kontakt a volané číslo není dostupné. Na email nikdo nereaguje. Všiml jsem si, že ani faktura neobsahuje kontakt, eshopu před pár dny vypršela registrace domény, tak už asi zmizí i z internetu. Pravděpodobně jsem naletěl internetovým podvodníkům. Jak dál postupovat, abych dostal zpět své peníze? Děkuji
Pokračování dotazu č. 24062: Dobrý den, ano chápu, ale mně to vyplácí každý den na účet a 1 600 Kč není ani životní minimum. Co mi můžou zabavit? Celých 1 600 Kč prosím vás? A může se mi to strhávat každý den, když mi budou posílat peníze na účet prosím vás? Díky moc
Pokračování dotazu č. 24060: Dobrý den, děkuji za odpověď. Ale ručitel nám hypotéku dále nepodepíše. Je mu to jedno. Ani ho nemůžeme už dohledat. Bez ručitele nová smlouva nebo pokračování hypotéky nelze přeci. V bance nám paní řekla, že novou smlouvu už do konce fixace nestihne, ať ručitele přemluvíme. No ručitel už není, nebude.
Pokračování dotazu č. 24059: Dobrý den, může insolvenční správce zabavit 1 600 Kč? Insolvence mi byla schválena 28.5.2024, ale momentálně jsem bez příjmu, tak jsem si našel brigádu pod agenturou, kde vyplácí peníze každý den na účet a vychází to mezi 1 400 až 1 600 Kč denně. A teď to drží a čekají na insolvenčního správce, jestli mají to strhnout nebo ne. Tak mě zajímá, jestli muže tohle zabavit. Děkuji
Dobrý den, můj bývalý podřízený mi vzal peníze, má podmínku za krádeže a zpronevěru v práci. Bohužel nemá soudně dané datum ani termín splátky vůči mně. Vůbec nekomunikuje. A nyní za měsíc září neposlal nic. Do srpna platila jeho partnerka. Mohu s tím jít znovu na Policii, aby dostal nový příkaz s částkou splacení dluhu? Napsal mi jednu SMS potom, co jsem slušně napsala o peníze, že chci aby splácel. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, prosím o radu. Manžel má hypotéku na dům 17 let. Nyní mu končí fixace a ručitel mu odmítnul náhle dále ručit. Fixace manželovi končí za týden. To už se nic v bance nestihne a nikdo moc neporadí. Je to velký průšvih? Jaké jsou možnosti prosim? Moc děkuji
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Sledování zásilek od PPL, DHL, GLC, Zásilkovny a České pošty na jednom místě. Sledujte svou zásilku rychle a snadno!
Maďarsko využívá moderní systém elektronických dálničních známek, který nabízí flexibilitu a pohodlí pro různé typy řidičů a vozidel. Známka se dá koupit celostátní, nebo jen krajská, napříč Maďarskem je několik úseků dálnic, které teď zpoplatněny nejsou. Trochu složité, že? Ale nemějte obavy, po přečtení našeho průvodce už se v maďarských dálničních známkách dokážete zorientovat.
Jak se nespálit při nákupu investiční nemovitosti v zahraničí? Jaké faktory mají vliv na výslednou cenu pojištění vaší nemovitosti? To vše se dozvíte v 18. dílu hypotečních novinek.