Dobrý den, na internetu zoufale hledám informace a pomoc ohledně chybné platby, kterou jsem omylem zadala. Mám spor (zatím ne soudní) s UniCredit Bank, ve které mám veden účet v CZK a EUR. Mimochodem, EUR účet vůbec nevyužívám (byl automaticky přidám k účtu TOP, kde mám svůj účet v CZK). Bohužel jsem z nepozornosti odeslala platbu z jiné své banky (mBank), a to ve výši 795 tisíc na svůj účet vedený v EUR. Platba měla samozřejmě směřovat na účet vedený v CZK. Ihned po odeslání jsem volala do obou bank, že jsem udělala chybu. Nejprve do své odesílající banky, která mi sdělila, že platbu již není možné vrátit (jednalo se o poslání platby po 16 h a nejednalo se o platbu na účet cizí osoby). Bylo mi sděleno, že se platba "asi" vrátí. Platba byla totiž odeslána jako obyčejná tuzemská platba ve stejné měně CZK, pouze jsem omylem zvolila špatně dvojčíslí účtu, které bylo pro euro účet. Poté jsem volala 3x do příchozí banky UniCredit Bank po následující 2 dny jsem s tím, že jsem platbu špatně zadala. Mám doklad o hovorech (výpis z účtu). Bohužel jsem se obrátila pouze na infolinku UniCredit Bank (neměla jsem kontakt ani jsem nevěděla o nějakém svém osobním bankéřovi - jinak bych mu logicky volala) - kde mi bylo sděleno, ať vyčkám, že banka si s platbou poradí nebo ji případně vrátí. Banka si čtvrtý den vesele platbu připsala na můj EUR účet. Na převodu jsem ztratila 54 tisíc a banka se tváří, že udělala vše v pořádku. Na pobočce mi paní řekla, že můj osobní bankéř dostává vždy při takových platbách upozornění do emailu a platbu musí ověřit, protože byla prostě "nestandardní platba". Což se vůbec nestalo. Žádná z mých reklamací směrem k bance nebyla samozřejmě uznána. Oni udělali vše v pořádku dle mého pokynu. Nenabídli mi ani možnost ani převodu peněz mezi účty za výhodnější kurz. Ještě si naúčtovali poplatek 1 500 Kč za příchozí platbu v cizí měně. Obrátila jsem se na finančního arbitra. Paní Nedelková mi z prvotního šetření sdělila, že pravděpodobně to vypadá na moji prohru, že banka nepochybila. O notifikaci a ověření platby ze strany příchozí banky v jejím návrhu rozhodnutí nebyla vůbec řeč, protože banka o tom nemá žádný důkaz (žádné ověření totiž nebylo, protože bych ho logicky samozřejmě nepovolila!). Tohle vůbec neprošetřovala. Ani všechny hovory. Prosím, kam se obrátit? Není nějaký zákon nebo určitý předpis nebo alespoň doporučení pro banky, jaká ověření mají učinit předtím, než připíšou takovouto platbu? Z interních zdrojů od jiných zaměstnanců již nyní vím, že UniCredit tyhle platby ověřuje, ale samozřejmě se mi to každý zaměstnanec bojí dát písemně, protože je to jeho zaměstnavatel. Možná na to mají i nějaký vnitřní předpis, ale ten mi samozřejmě banka neposkytne. Napadlo mě nahrát si nějaký hovor, kde se na tohle budu ptát. Nebo něco takového existuje? Proč mi banka prostě nepomohla v této nestandardní situaci, kdy volám, že platba je špatně - co teď dělat. Vždyť to se přece může stát denně komukoliv. Cítím se velmi poškozena a postoj FA mě značně překvapil. A to na něj čekám 7 měsíců a ještě jsem ho urgovala. Mockrát děkuji za radu, pokud nějakou máte. Jednalo se o peníze na převod hypotéky, pro nás prostě nesmírná finanční ztráta.
Dobrý den, příchozí platby v jiné měně než je měna účtu se automaticky přepočítávají kurzem banky (devizy nákup/prodej) a na účet se připisují v měně účtu. Banky v takovýchto situacích klientům nevolají a nezkoumají, zda chtějí platbu přijmout či nikoliv (žádný zákon toto nenařizuje). Vše se děje automaticky. Platbu lze u odesílající banky stornovat jen do momentu, než peníze opustí banku (záleží na přesném času zadání a typu platby - mohou to být vteřiny, minuty, hodiny). Banka příjemce platbu u odesílající banky stornovat nemůže.
U plateb bez konverze měn není problém peníze vrátit zpět na účet odesílatele v plné výši. U plateb s konverzí měn to bohužel možné není. UniCredit Bank za Vaše koruny nakoupila eura a ty Vám připsala na účet. Pokud byste chtěla platbu vrátit, musela by banka za eura nakoupit koruny a ty poslat zpět. Z důvodu dvojité konverze jste proto tratila nemalou částku. Banka nikterak nepochybila, nemá smysl řešit spor přes Finančního arbitra či soudně - nemůžete vyhrát. Pochybení bylo na Vaší stráně při zadávání platby.
Ne všechna chybná rozhodnutí lze bohužel napravit. Je to jako s právem na vrácení zboží do 14 dnů (při nákupu online). Většinu omylem zakoupeného zboží vrátit lze, ale nelze vrátit např. zboží upravené na míru, zboží podléhající rychlé zkáze, zboží s duševním vlastnictvím (např. noviny, program, film po shlédnutí). atd.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, prosím Vás, chci se zeptat jak to bude, když mně za 4 měsíce končí insolvence a budu dědit po manželovi 20% z jednopokojového bytu, ve kterém mám doživotní užívací právo, které bylo zřízeno ještě před zahájením insolvence. Ostatní dědicové byt prodat nechtějí. Dědické řízení ještě nezačalo. Co to pro mně znamená? Když mi skončí insolvence a dědické řízení nebude ukončeno? Za odpověď předem děkuji, Věra.
Dobrý den, mám exekuce a nyní mi výrazně zvedli exekuční srážky na základě příkazu exekutora. Exekuce jsou pouze nepřednostní. Zároveň mám smlouvu u T-Mobile něco přes 3 roky, řádně a včas platím faktury a nic od nich na splátky nemám. Když půjdu do insolvence, mám strach, že mi smlouvu operátor zruší a přijdu o připojení na internet.
Dobrý den, mám exekuci na bankovní účty. Očekávám platbu z pojistky po záplavách. Tato platba by měla spadat pod ochranu §317 odst.1, pohledávky nepodléhající výkonu rozhodnutí, příjmy, které jsou vyloučeny z exekuce. Jak mám postupovat, když mi tato platba od pojišťovny přijde na účet, aby nebyla zablokována? Děkuji
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Zvažujete koupi auta? Vedle samotné pořizovací ceny vozu byste se měli seznámit i s náklady na jeho provoz. Celkové náklady na auto mohou zahrnovat i úroky z půjčky na auto. Vždycky k nim bude patřit pojištění auta, servis a další provozní výdaje. Krok za krokem vám ukážeme, jak spočítat náklady na auto, s čím musíte počítat vždycky a jak se dá provoz auta účinně zlevnit.
Češi patří mezi světové přeborníky v používání platebních karet. Do čeho se ovšem pouštíme s podstatně menší odvahou, je jejich nahrávání do chytrých telefonů a hodinek, důvodem jsou obavy ze zneužití. Opatrnost při placení kartou je na místě, potvrzují kybernetičtí specialisté. Druhým dechem ale dodávají, že smart technologies jsou jednou z nejbezpečnějších forem placení.
Hledáte informace o tom, kde se v České republice nejvíce staví a jaké typy staveb dominují současnému trhu? Stavební boom posledních let se soustředí hlavně do Prahy, Středočeského a Jihomoravského kraje, přičemž se stále více staví rodinné domy i bytové projekty mimo velká města. Náš přehled vám pomůže zorientovat se, kde je výstavba nejintenzivnější a jaké možnosti bydlení můžete v těchto oblastech najít.