Dobrý den, již minulý týden jsem provedla zahraniční platbu do USA. V požadavku pro platbu jsem obržela zadání další informace o bance příjemce refeferenční kód, který je nezbytný pro správné odeslání a zařazení platby příjemci. Bohužel moje banka nemá zkušenosti s referenčním kódem neměla jej kam zadat, tak kód připsala do zprávy pro příjemce. Netuším co je referenční kód banky příjemce, ale platba někde vázne, bez tohoto kódu nemůže být připsána na účet v bance v USA. Někde má platba stojí a já si nevím rady, jak postupovat dál. Mám požádat o vrácení platby na můj účet? Prosím o radu. Děkuji
Dobrý den, mám založený běžný účet u Equa bank. Větší část peněz chci přesunout na Spořicí účet HIT. Má otázka je, zdali mohu poté zadat trvalý příkaz rovnou ze Spořicího účtu HIT nebo musím, tak jak třeba u ČSOB, přesunout peníze na běžný účet? Děkuji za reakci.
Dobrý den, kamarádka žije v Argentině, nicméně v době koronaviru je tam ekonomická situace tristní. Chtěla bych ji finančně podporovat. Má z minulosti český účet, na který bych ji chtěla poslat peníze (Kč). Dostane se v Argentině k penězům? Má i tam zřízen u argentinské banky účet, nicméně v současnosti jsou v Argentině banky zavřeny, dostane se akorát k bankomatu. Děkuji.
Dobrý den, ta paní přede mnou není žádný zvláštní případ. Myslím, že je teď hodně Čechů žijících v cizině, kteří se díky Covid-19 nemohou dostat domů a mají účet v české bance, který nelze převést. Jsem v takové situaci, že nemá dostatečnou podporu a nemohu o ní ani požádat ani letět do ČR, protože je Covid-19 a lety nejsou povoleny. Potřebuji tady z něčeho žít a nemohu najít banku, která by mi převedla peníze do Británie, abych tady mohla zaplatit nájem a běžné měsíční výlohy. Nemohla by alespoň jedna banka tuhle službu zřídit.? Nevím co mám dělat, peníze mám a vlastně je nemohu použít díky tomu, že banka nechce uznat místo občanky pas. Mám dva pasy, britský a český. To jsou přece dva průkazy totožnosti. Stačilo by pozměnit toto? Pomohli byste více lidem. Nedivte se, že pak lidi lžou a podvádějí. Kdybych neuvedla zde, že nemám jinde peníze, vše by bylo bez problémů, takhle jsem se dostala o patové situace a žiji z food bank. To je otázka chtění a administrativy a pružnosti. Děkuji za to, že budete brát zřetel na to, že ta paní není jen sama. Možná, že existuje další případ, který je ve stejné situaci a ještě se na nikoho neobratil. Ze zákona taky existují výjimky, tak proč by banky nemohly zohlednit tyto případy, když existují.
Dobrý den, před pár dny jsem si chtěl nechat zaregistrovat doménu u jednoho velmi známého českého poskytovatele. Cena byla 300 Kč. Poslali mi odkaz, otvíral jsem ho na mobilu. Když jsem ho rozkliknul, byl jsem přesměrován do své aplikace blockchain, kde se mi přímo načetla jejich bitcoinová adresa (peněženka) a správná částka v bitcoinech (300 v korunách). Tu jsem jim odeslal. Ani po hodině, kdy se mi transakce ukázala jako potvrzená mi doménu však nezaregistrovali. Napsal jsem tedy na podporu. O den později mi napsali, že v souvislosti s id mojí objednávky není evidovaná žádná platba -> asi nastala nějaká chyba v jejich systému, kdy se moje platba s jejich systémem nespárovala. Vyzvali mě k opětovnému zaplacení 300 Kč. Co je však důležité je, že požadovanou částku jsem jim poslal, je potvrzená a je i dohledatelná na veřejném blockchain.com exploderu. Tak jsem se jich přímo zeptal, jestli jim ta bitcoinová adresa (účet patří) a zda na něm vidí tu částku bitcoinů, kterou jsem poslal. Paní z podpory mi však odpověděla na něco jiného: že oni žádnou platbu v jejich systému neevidují a ať zaplatím. Na to jsem ji opravil, že se neptám na jejich systém (který patrně udělal chybu), ale na to jestli jim patří ta bitcoinová adresa, na které je veřejně vidět částka, kterou jsem jim poslal. I přes to, že jsem jim toto napsal 3 minuty po její odpovědi mi paní z podpory už 2,5 hodiny neodpověděla (na stránkách mají že podpora funguje 24h), přitom na předchozí dotazy odpověděla zhruba 20 minut po odeslání. Proč po mě žádají platbu, i když jsem ji již uhradil a zároveň se vyhýbají odpovědi na otázku zda jim ta bitcoinová adresa (peněženka) patří? (samozřejmě jim patří, vzhledem k tomu, že jsem na ni byl z jejich odkazu pomocí GoPay přesměrován) Sice je to jen 300 Kč ale i to by byl podvod, takže co bych měl nyní udělat? Děkuji
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.