Dobrý den, po pouhém telefonním dotazu u RB (původně jsem byla klient Equa bank) na předčasné splacení úvěru mi zbylou částku banka samovolně strhla z účtu a úvěr byl tedy splacen. Navíc mi byl stržen i poplatek za předčasné splacení. Přitom mi operátor při dotazu ohledně splacení a případném poplatku za splacení výslovně sdělil a ověřil si v mé smlouvě, že předčasné splacení bude zadarmo. Úvěr jsem chtěla splatit z jiného účtu, než u RB. Přitom ode mne nedostali příkaz k úhradě ani pokyn po telefonu. Toto jednání a skutečnost jsem reklamovala, kdy výsledek reklamace po vyslechnutí nahraného telefonátu s mým dotazem je, že pravda je na mé straně a peníze mi vrátí na účet. Výsledek jsem obdržela minulý týden a svoje peníze stále na účet nebyly převedeny. Ve výsledku mých necelých 200 000 Kč lítá někde v luftě. Mám tedy dva dotazy: 1) Jak může vůbec dojít k tak absurdní situaci? 2) Mohu žádat kompenzaci za pochybení? Vždyť banky si za každou maličkost účtují poplatky, penále apod. Děkuji za odpověď.
Dobrý den,
i v bankách pracují jen lidé o mohou udělat chybu. K nápravě chyby slouží reklamace, které jste správně využila a se kterou banka po prošetření celého případu souhlasila. Peníze Vám budou vráceny na účet a to včetně chybně stržených poplatků. Pokud Vám tímto pochybením banky vznikla škoda (kterou jste schopna řádně zdůvodnit a vyčíslit), mohla byste po bance žádat náhradu škody.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, potřebovala bych poradit. Chci koupit investiční byt, cena 3 290 000 Kč po rekonstrukci. Potřebuji půjčit 1 500 000 Kč. Měsíčně můžu splácet 15 000 Kč z pronájmu. Podle RK dostanu 10 000 Kč. Co byste mi doporučil - půjčku nebo hypotéku? Byt mám městský. Nemovitost žádnou nevlastním. Syn začne za 2 roky vydělávat. Chci mít možnost dřívějšího splacení bez pokut. Mnohokrát děkuji.
Dobrý den, ráda bych se zeptala ohledně slevy na manželku v daňovém přiznání. Započítává se do limitu 68 000 Kč za rok rovněž jednorázově vyplacená výsluhová penze z penzijního připojištění (tj. vyplaceno 50% naspořených peněz, státních příspěvků a výnosů po 15 letech penzijního připojištění)? Děkuji
Dobrý den, mám několik bankovních a nebankovních půjček. V bance mi odmítli konsolidaci.
Ma otázka zní, co lépe udělat pro získání konsolidace. Splatit úplně ty nejmenší 2 půjčky nebo si nechat půjčky otevřené a vše řádně splácet? Jde mi o bankovní a nebankovní registry. Když půjdu do banky za 6 měsíců a ta se podívá do registru, tak co je lepší? Když část svých závazků budu mít již splacenou nebo spíše že vše budu řádně splácet? Děkuji.
Dobry den, ptala jsem se jiz v minulosti. Ziji v zahranici (Velka Britanie), kde jsem v zamestnaneckem pomeru. Jsem danovym rezidentem ve Velke Britanii. Mam v CR ucet u CREDITAS banky - jde o sporici ucet (ceske koruny). Nechci danit uroky z toho sporiciho uctu v miste trvale adresy, teda ve V. Britanii, ale v CR. V prosinci 2024 jsem dostala sms od Creditas sdelujici, ze potvrzeni o danovem domicilu expiruje k 31.12. a budou mi danit dle zakona c. 586/1992 Sb. o dani z prijmu. Nyni v lednu 2025 dalsi sms sdelujici, ze mi nastavili na uctu dan dle zakona c.586/1992 Sb. o dani z prijmu. A dale sdeluji, ze ma-li byt na mem uctu nastavena jina srazkova dan, mam dolozit platne potvrzeni o dan. domicilu pro dany kalendarni rok. Zarazi me ta cast hovorici o " jina srazkova dan ". Mela jsem za to, ze srazkova dan je jen jedna, teda ve vysi 15 % a pouziva se pro zdaneni uroku na uctu. Nechci danit tyto prijmy ze spor. uctu v trv. bydlisti, ale chci danit v CR. Dekuji za objasneni. Hezky den.
Dobrý den, v roce 2024 jsem zkoušel obchodovat na Roboforex a Robomarkets v měnových párech, ale ve výsledku jsem nic nevydělal a skončil ve ztrátě. Musím tuto ztrátu uvést v daňovém přiznání v příloze č. 2 / ř.10? Jsem zaměstnanec a daňové přiznání mi bude dělat zaměstnavatel. Děkuji za odpověď, s pozdravem.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Co byste řekli na možnost, získat za své nákupy odměnu v podobě vrácení určité částky? Zní vám to dobře? Tento atraktivní bonus je spojený s pojmem cashback. Pojďme se tedy společně podívat na to, co to přesně cashback je, jak funguje, jak ho začít využívat a s jakými výhodami je spojený.
Jak funguje vymáhání dluhů v praxi? Od první upomínky, přes soud, až po exekuci vede dlouhá cesta, během které máte více možností, než si možná myslíte. Nezaplacená splátka ještě neznamená exekuci na účtu nebo zabavený majetek. Naopak: při správném postupu můžete i vážné finanční problémy vyřešit s minimem následků. Připravili jsme pro vás přehledného průvodce vymáháním dluhů, včetně praktických tipů, jak se bránit a na co máte právo.
Češi opouštějí „starý“ typ penzijního spoření, jehož výnos v uplynulých letech zdaleka nepokryl ani inflaci. V rámci dobrovolného spoření na stáří s podporou státu jsou naopak na vzestupu doplňkové penzijní spoření (DPS) a dlouhodobý investiční produkt (DIP), který byl spuštěn na začátku letošního roku. Jeho cílem je motivovat více lidi, aby se zabezpečili na stáří.