Banky.cz Bankovní poradna zdarma Podvod #16572,Poslal jsem peníze podvodníkovi

Chybná platba na FB marketplace: Jak efektivně řešit podvod s bankou a policií?

REKLAMA
Běžný účet s bonusem 3 000 Kč
23.1.2022 Podvod

Dobrý den, zadal jsem chybnou platbu, jednalo se o podvod ze strany prodejce zboží na FB marketplace. Jedná se o částku 10 000 Kč. Když jsem pochopil, že zboží nedostanu, kontaktoval jsem hned svoji banku (Fio), prý požádala banku protistrany (Equa) o kontaktování prodejce a vrácení peněz, žádnou odpověď jsem nedostal (Fio jen posílá "urgence", nic víc konkretního). Dále jsem požádal Fio o identifikaci osobních údajů protistrany, abych se mohl obrátit na policii - zase nic. Celý proces trvá cca třetí měsíc. Otázky: 1) jak adekvátní je toto chování ze strany obou bank, je to problém týmu podpory konkretních bank nebo je to běžná reakce? Dá se požádat o nějakou jinou pomoc/informace aby to pomohlo banky doopravdy urgovat? 2) Má smysl pracovat s bankami dále ve smyslu urgencí a eskalací anebo je efektivnější řešit to jen přes policii? 3) Pokud zůstává jen policie, jaký způsob řešení je nejefektivnější, pokud mám důkazy toho, že se skutečně jednalo o podvod (mám screenshoty z FB, kde se jednalo o nesplněné závazky)? Jak velké jsou šance, má smysl to řešit vůbec? Moc děkuji za odpověď!

Dobrý den,

banky nemají pravomoc rozhodovat spory mezi spotřebiteli ani řešit případné podvody. V případě chybně zadaného účtu mohou pouze vyzvat protistranu k dobrovolnému vrácení peněz. Podvodník Vám peníze po přátelské výzvě banky určitě nevrátí (jinak by Vás neokrádal). Jediným řešením je obrátit se na Policii ČR (určitě má smysl to řešit a podat trestní oznámení na neznámého pachatele, okradených bude více). 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2024, všechna práva vyhrazena