Dobrý den, 6.12. jsem dal příkaz k zahraniční platbě do Velké Británie. V pátek 7. 12. v dopoledních hodinách peníze odešly z účtu, ten samý den 7. 12. jsem zaslal bance (Raiffensenbank) žádost o storno platby, protože jsem zjistil, že se jedná o podvodníka. V sobotu 8. 12. jsem to byl nahlásit na PČR. Ten samý den jsem také kontaktoval banku příjemce (epayments.com), kde jsem jim podrobně vysvětlil k čemu došlo, jak k tomu došlo a že jsem se stal obětí podvodu (zaslal jsem jim i info o platbě v pdf formátu). Sdělili mi, že se případem budou zabývat a že děkují za poskytnuté informace. Do pondělí 10. 12. jsem svoji banku několikrát telefonicky urgoval, a tak hned v pondělí odeslala oficiální žádost o storno platby. Volám, urguji každý den (i několikrát denně) a zatím čekám na vyjádření bank. Každopádně nevím jak zjistit, kde peníze momentálně jsou, jak je na tom řešení problému, jakou lhůtu má banka příjemce na to, aby se ke stornu vyjádřila (jelikož je to stále storno a ne reklamace). Také nevím, jestli se to storno už řeší s finální bankou, nebo s nějakou zprostředkující bankou, protože jsem naštěstí nezadal expresní platbu a bylo mi sděleno, že taková platba trvá třeba i 3-5 pracovních dní (někdy údajně i 10). Jaká je šance, že peníze byly připsány a jsou nenávratně pryč? Popřípadě, jestli připsány nebyly, tak jaké výsledky mohu očekávat? Ještě uvedu, že se jedná o částku 8 000 euro. A také mne v den storna kontaktoval přes sms dotyčný podvodník, že urgentně potřebuje moje osobní údaje (ID, datum narození, trvalé bydliště apod.), což jsem mu samozřejmě nesdělil. Finální banka mne informovala o tom, že o žádné moje údaje nežádala. Prosím o konstruktivní radu, jak mám postupovat dál a co pro to mohu ještě udělat. Předem děkuji za odpověď.
Dobrý den,
peníze jsou pravděpodobně nenávratně ztraceny, neboť platbu můžete stornovat jen do momentu, než opustí vaši banku (Raiffeisenbank). Banka příjemce platbu stornovat nemůže (navíc "epayments.com" není banka).
Neznámý člověk ze zahraničí Vás kontaktuje přes email, slíbí Vám pohádkové zbohatnutí a Vy mu pošlete přes 200 000 Kč? To jste si koupil poměrně drahou životní zkušenost.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, jsem v insolvenci, ale únorový příjem mi bude dělat 14 800 Kč. Mám strach, že mi to zruší. Podle výpočtu kalkulačky nemám ani na tu nejnižší splátku, budu v mínusu 1 000 Kč. Ale jsem ochotná to dorovnat. Můžou mi oddlužení zrušit? Děkuji za odpověď.
Dobrý den, po zemřelé babičce probíhá dědické řízení, které ještě není u konce. Co se týče účtu, hotovost se následně rozdělí mezi dědice (stav ke dni úmrtí). Co se ale stane s penězi, které přijdou na účet až po několika dnech od úmrtí? Děkuji za odpověď. Kateřina
Dobrý den, mám dotaz. Mám půjčku u nebankovní společnosti a dali mi tam úroky, A hrozí, že přijde nějaký interní pracovník. Zajímá mě, co může interní pracovník udělat. A jestli je nejdřív potřeba to dát k soudu, aby přišel exekutor nebo aby mi sáhli na účet. A jestli musí nejdřív poslat písemně, že se něco takové bude dít. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, před dvěma lety jsem měl exekuci a blokaci na účtu, kdy jsem využil svého práva na jednorázový výběr. Exekuce byla následně vyřešena a účet mi byl odblokován a mohl jsem ho opět volně používat. Nyní mi byl účet opětovně zablokován kvůli exekuci a chci se zeptat - když se jedná o novou exekuci a novou blokaci, mám nárok na jednorázový výběr ve výši trojnásobku životního minima? Děkuji za odpověď
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Správně zvolené pojištění na hory ochrání především vaši peněženku. Když už se stane úraz nebo někomu způsobíte škodu, pojištěni za vás uhradí veškeré výdaje. V opačném případě můžete čelit statisícovým až milionovým exekucím. Podívejte se, co doporučují ve společnosti Broker Trust všem, kdo vybírají pojištění na hory a kdo se připravují na odjezd na zasněžené svahy.
Silným motivem k dlouhodobému investování by se mohly stát pro řadu Čechů vlastní děti. Jak ukázal průzkum, který pro Asociace pro kapitálový trh ČR (AKAT ČR) provedla agentura Perfect Crowd, až 66 % respondentů svým potomkům spoří, aby jim v budoucnu ulehčilo vstup do dospělosti. Nejpočetnější skupina dotázaných, konkrétně 29 %, podle citovaného průzkumu naspoří ročně do 10 000 Kč, mezi 10 tisíci a 30 tisíci Kč ročně pak odloží 28 % Čechů.
Po dvou letech vysokých sazeb nastává na hypotečním trhu zásadní zlom. Srovnání nájmu a hypotéky ukazuje překvapivé výsledky: v některých krajích České republiky vychází poprvé od roku 2022 výhodněji hypotéka než nájem. Které to jsou a o kolik méně tam zaplatíte na hypotéce než na nájmu? A co zbývající kraje? Přinášíme srovnání napříč regiony ČR.