Hezký den, zareagoval jsem na inzerát na zahraničním elektronickém bazaru s ojetými vozy. Prodejce oznámil, že prodej a dodání vozidla zařídí společnost uShip, Inc, od které bych měl dostat fakturu. Faktura přišla, zdánlivě opravdu od uShip. Peníze jsem odeslal na bankovní účet v Irsku uvedený v e-mailu. Ještě ten den jsem byl kontaktován, že účet uvedený v e-mailu je chybný a že peníze mám místo toho odeslat na účet uvedený na faktuře. O tuto změnu jsem banku telefonicky požádal, banka vyhověla. Následně jsem ale pojal podezření. Komunikací a dalším zkoumáním ten den vyšlo najevo, že uShip, Inc. s transakcí nemá nic společného a že šlo o podvod. Hned jak byla následující den přístupná zákaznická linka banky, požádal jsem o storno transakce z důvodu podvodu. Banka dle jejího vyjádření požadavek storna úspěšně předala bance zahraniční. Původní příkaz i jeho změna byly zadány v pátek, žádost o storno transakce následující pondělí. Česká banka po několika týdnech sdělila, že zahraniční banka oznámila, že peníze nemohou být vráceny, neboť protistrana k vrácení neudělila souhlas. Věc jsem mezitím nahlásil i na Policii ČR. Co je v této chvíli vhodné provést? S podvodníkem jsem již dále nekomunikoval. Měl bych mu nyní napsat, že od obchodu odstupuji? Měl bych vyplnit a podat standardní "Žádost o vrácení neoprávněně přijatých finančních prostředků" a po uplynutí lhůty 4 týdnů banku požádat o zjištění reálných identifikačních údajů majitele cílového účtu? Mám bance napsat o podrobnosti k tomu, jak proběhla telefonická autorizace změny příkazu a zejména to, jakým způsobem banka ve věci komunikovala se zahraniční bankou a prozkoumat, zda nedošlo k pochybení v postupu, na základě kterého by se dala transakce reklamovat? Díky
Dobrý den,
Vaše peníze jsou bohužel nenávratně ztraceny. Jedná se o klasický podvod, kdy podvodník kolem Vás nasimuloval dokonalou virtuální realitu kupce, banky a přepravní společnosti. Všechny tyto entity jsou falešné a řízené podvodníkem, který sídlí v zemi s velmi špatnou vymahatelností práva (nejčastěji Afrika).
Zahraniční nákupy doporučuji řešit výhradně přes oficiální eshopy a bazarové zboží přes eBay, kde máte reference na prodejce a eBay ručí za podvody. Neznámému prodávajícímu bez referencí nemůžete nikdy poslat peníze předem.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, jsem v insolvenci, ale únorový příjem mi bude dělat 14 800 Kč. Mám strach, že mi to zruší. Podle výpočtu kalkulačky nemám ani na tu nejnižší splátku, budu v mínusu 1 000 Kč. Ale jsem ochotná to dorovnat. Můžou mi oddlužení zrušit? Děkuji za odpověď.
Dobrý den, po zemřelé babičce probíhá dědické řízení, které ještě není u konce. Co se týče účtu, hotovost se následně rozdělí mezi dědice (stav ke dni úmrtí). Co se ale stane s penězi, které přijdou na účet až po několika dnech od úmrtí? Děkuji za odpověď. Kateřina
Dobrý den, mám dotaz. Mám půjčku u nebankovní společnosti a dali mi tam úroky, A hrozí, že přijde nějaký interní pracovník. Zajímá mě, co může interní pracovník udělat. A jestli je nejdřív potřeba to dát k soudu, aby přišel exekutor nebo aby mi sáhli na účet. A jestli musí nejdřív poslat písemně, že se něco takové bude dít. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, před dvěma lety jsem měl exekuci a blokaci na účtu, kdy jsem využil svého práva na jednorázový výběr. Exekuce byla následně vyřešena a účet mi byl odblokován a mohl jsem ho opět volně používat. Nyní mi byl účet opětovně zablokován kvůli exekuci a chci se zeptat - když se jedná o novou exekuci a novou blokaci, mám nárok na jednorázový výběr ve výši trojnásobku životního minima? Děkuji za odpověď
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Správně zvolené pojištění na hory ochrání především vaši peněženku. Když už se stane úraz nebo někomu způsobíte škodu, pojištěni za vás uhradí veškeré výdaje. V opačném případě můžete čelit statisícovým až milionovým exekucím. Podívejte se, co doporučují ve společnosti Broker Trust všem, kdo vybírají pojištění na hory a kdo se připravují na odjezd na zasněžené svahy.
Silným motivem k dlouhodobému investování by se mohly stát pro řadu Čechů vlastní děti. Jak ukázal průzkum, který pro Asociace pro kapitálový trh ČR (AKAT ČR) provedla agentura Perfect Crowd, až 66 % respondentů svým potomkům spoří, aby jim v budoucnu ulehčilo vstup do dospělosti. Nejpočetnější skupina dotázaných, konkrétně 29 %, podle citovaného průzkumu naspoří ročně do 10 000 Kč, mezi 10 tisíci a 30 tisíci Kč ročně pak odloží 28 % Čechů.
Po dvou letech vysokých sazeb nastává na hypotečním trhu zásadní zlom. Srovnání nájmu a hypotéky ukazuje překvapivé výsledky: v některých krajích České republiky vychází poprvé od roku 2022 výhodněji hypotéka než nájem. Které to jsou a o kolik méně tam zaplatíte na hypotéce než na nájmu? A co zbývající kraje? Přinášíme srovnání napříč regiony ČR.