Banky.cz Bankovní poradna zdarma Banka #7662,Postup banky při výplatě dědictví

Postup banky při výplatě dědictví, Banka

REKLAMA
Běžný účet s bonusem 3 000 Kč
6.10.2019 Banka

Pokračování dotazu č. 7 641: Dobrý den pane Jermář, nenašel jsem žádnou právní normu o postupu „dvojkolejnosti“ a lhůtě při dalším ověřování k mé žádosti o převod fin. zůstatku z VK po zemřelé manželce na můj účet. Na pobočce bylo předloženo vše potřebné (Usnesení Okr. Soudu, kde soudní komisař uvedl všechny náležitosti, dokument nabyl právní moci, ověřen, předložen ČS spolu s VK po zemřelé, zde pracovníkem ČS vše zkontrolováno a sepsán na základě mého požadavku - Zápis o předání cennosti, vkladní knížky a fin. hotovosti. Takže nechápu proč následně má „někdo“ znovu provést ověření všech údajů. To jsou na pobočce ČS „negramoti“ ? Jak tedy může někdo tam „nahoře“ provádět nějaké ověřování – to jako z naskenovaných dokumentů pobočky ČS, které byly tam někam „nahoru“ zaslány ? Nenašel jsem nikde žádnou právní normu, která by to nějak upravovala včetně oné lhůty 10ti dnů. Naopak se všude uvádí, že převod z VK na účet se provede druhý následující den. Předem Vám děkuji za odpověď a přeji Vám hezký den.

Dobrý den,

tady nejde o právní normy ale o interní předpisy a postupy bank (které může mít každá banka nastavena jinak). Při komplikovanějších úkonech kdy hrozí vyšší riziko omylu či podvodu (např. výplata dědictví, načerpání hypotéky, atd.) vše obvykle prochází supervizí na centrále.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2024, všechna práva vyhrazena