Banky.cz Bankovní poradna zdarma Banka #9019,Přihlášení do internetbankingu

Zablokování účtu a nutnost stahování aplikace - správný postup nebo bezohlednost vůči klientům?

REKLAMA
Běžný účet s bonusem 1 000 Kč
20.2.2020 Banka

Dobrý den, jsem klient Oberbank. Dne 19.2. 2020 jsem se chtěla přihlásit k e-bankingu, abych provedla platbu faktury. Pokus o přihlášení se mi však nezdařil a opakovalo se upozornění, že účet byl zablokován a to z toho důvodu, že bankou byl implementován v souvislosti se směrnicí EU PSD2 nový způsob plateb on-line a další platby budou možné pouze po stažení aplikace Security. Na pobočce banky mi telefonicky bylo sděleno, že v minulém týdnu mi byl doručen dopis, ve kterém bylo uvedeno, jakým způsobem postupovat a jak aplikaci stáhnout. Ve skutečnosti mi ŽÁDNÝ DOPIS DORUČEN NEBYL (a ani dceři, která má účet u stejné banky a rovněž zablokovaný). Nicméně jsem se pokusila, provést požadovanou registraci a aplikaci do počítače stáhnout, abych platbu mohla provést. To, že celý systém byl nastaven bankou naprosto idiotsky nebudu rozepisovat. Když jsem se nedokázala ani na 7. pokus zaregistrovat, telefonovala jsem na pobočku banky (linka epodpory byla nefunkční a permanentně obsazená) a bylo mi řečeno, že aplikaci je možno stáhnout pouze v případě, pokud je operační systém počítače Windows 7 a výše, (což v PC nemám) popř., že si mohu stáhnout aplikaci do telefonu. Vzhledem k tomu, že i soukromý telefon je hloupý a podobné věci neumí, nezbylo mi nic jiného, než vypsat papírový příkaz a odnést ho do banky. K dnešnímu dni nemohu tedy žádným způsobem manipulovat on-line se svými penězi a ani se podívat na stav konta, protože přihlášení je zablokované. Je prosím tento postup zcela v pořádku? Poslat dopis (který v mém případě nedorazil) a následně ani ne za týden účty zablokovat? Zablokovat lidem účty a nutit je pořizovat si chytré telefony a nové operační systémy v PC a stahovat si aplikaci (o kterou nestojí, protože jsou se stávajícím systémem spokojeni neboť se svými daty zacházejí zodpovědně aby nebyla zneužita), aby měli přístup ke svým účtům a finančním prostředkům? Evidentně i někdo zapomněl na to, že celá řada klientů bank jsou starší občané, kteří podobná technická zařízení nemají, což je poměrně bezohledné. Velice Vám děkuji za odpověď.

Dobrý den,

snadná pomoc - nejste-li spokojena s přístupem své banky, zřiďte si účet u konkurence. Na trhu máme přes 30 bank, které Vám rády (a většinou zcela zdarma) účet povedou. Ohledně technického zabezpečení - podpora operačního systému Windows 7 byla vydavatelem (Microsoft) ukončena k datu 14/1/2020, tedy se důrazně nedoporučuje tento systém nadále používat (nikdo se více nestará o zabezpečení a aktualizace, tedy pokud by byla objevena zneužitelná chyba, nikdo ji nebude opravovat a hackeři by mohli ovládnout Váš počítač). Proto většina bank vyžaduje pro přihlášení do internetbankingu adekvátní softwarové vybavení, což z hlediska operačního systému a platformy Windows znamená přechod na Windows 10. Tady nejde pouze o elektronické bankovnictví, s nedostatečně zabezpečeným počítačem riskujete např. ztrátu dat, zneužití svého emailu, atd. Windows 10 byl vydán v roce 2009 - dobře Vám sloužil přes 10 let a nyní je zkrátka čas na výměnu systému za novější. 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Podřízený vklad a spořicí účet

3.12.2024 Spoření


Dobrý den, pane Jermáři, ve čtvrtek 28.11.2024 jsem v Trinity Bank žádala osobně o zavedení jimi nabízeného produktu v akci ,,Skvělý účet" s úročením 4,08 %. Tento produkt mi byl vymluven s tím, že není dobrý a místo toho jsem byla vmanipulována do tzv. ,,Podřízeného vkladu'' na 9 let. Úrok do 31.12.2024, 4,25 %, později 4-6,18 %. Byla jsem seznámena s pozitivy, nikoli však s negativní stránkou věci. Částku 200 000 Kč (peníze ze zrušeného Penzijního připojištění) jsem měla složit do 10 dnů na účet Trinity Bank. Jelikož paní bankéřka měla veliký zájem na tom abych částku zaplatila ještě tentýž den, učinila jsem tak. Doma jsem si podrobně prostudovala Smlouvu i internet a s hrůzou jsem zjistila, že vklad není pojištěn, že jsem vlastně investor Banky, nikoliv její klient atd. a vlastně mohu o peníze přijít, protože v případě ukončení její činnosti budou uspokojeni v první řadě klienti a na ostatní se nemusí dostat. Částka bude krácena nebo nemusí být vůbec proplacena. Nezaplacením do 10 dnů by Trinity Bank odstoupila od Smlouvy. Zaplatila jsem ihned a tím jsem ztratila možnost ukončení pro mne nevýhodné Smlouvy. Na závěr sděluji, že mi v březnu mi bude 79 let. Pane Jermáři, chtěla bych znát váš názor na věc, zda jsou nějaké možnosti smírného ukončení. Zatím jsem v Trinity Bank nebyla, čekám na vaši odpověď. Nebude-li jiná možnost, nemám problém obrátit se na bankovního ombudsmana. Děkuji za odpověď, Jaroslava

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2024, všechna práva vyhrazena