Dobrý den, u společnosti Elektra PV, s. r. o. , která je aktuálně v insolvenci, jsme si v roce 2015 zakoupili espresso Krups s prodlouženou zárukou na 3 roky a pojistná smlouva je uvedena s pojistitelem AGA International. V listopadu 2016 jsme zařízení poprvé reklamovali s tím, že do září 2017 bylo zařízení opakovaně reklamováno a při 4 reklamaci nám byl dán reklamační protokol s uznanou zárukou, ponecháním přístroje v servise a s následným řešením reklamace u prodejce (aktuálně v insolvenci). Prodejce může požádat o dobropis u svého dodavatele. Bohužel tedy náš dodavatel je v insolvenci. Kdo nám tedy vyplatí peníze za uznanou reklamaci na kterou se vztahuje i pojistná smlouva, kde pojistitel je AGA International? Zařízení je ještě více jak rok podložené zárukou. Velice děkuji za odpověď.
Dobrý den,
pokud by bylo zboží ve standardní záruce (2 roky) a prodejce byl v insolvenci, pak byste bohužel o záruku přišli. Prodejce zkrachoval, není u koho uplatnit nárok na záruku/opravu/vrácení peněz. Prodejce se stává Vaším dlužníkem a Vy tak teoreticky můžete přihlásit svoji pohledávku v rámci insolvenčního řízení, kdy se majetek prodejce zpeněží a insolvenční správce pak z výtěžku vyplatí věřitele. V praxi ovšem prodejci v úpadku žádný majetek nemají a není tedy co zpeněžovat/z čeho uspokojovat nároky věřitelů.
U prodloužené záruky bude záležet na detailech pojistné smlouvy a dalších okolnostech, ale obecně bych zkusil nárok na opravu/vrácení peněz uplatnit u pojišťovny. Je ovšem možné, že prodejce přestal platit pojistné, čímž porušil pojistnou smlouvu, kterou pojišťovna následně vypověděla.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, jsem student a nemám žádný příjem. Ze začátku léta jsem přes debetní kartu koupil kryptoměnu v hodnotě 200 korun na peněženku a staking je aktivní. Také jsem na burze Binance dostal airdrop, směnil párkrát kryptoměnu za kryptoměnu bez výrazného profitu (max 20 korun) a poté jí poslal na jinou peněženku, k burze ani druhé peněžence nemám přístup. Musím podávat kvůli takové hlouposti daňové přiznání? A jestli ano, stane se něco, když ho nepodám? Děkuji za odpovědi.
Dobrý den, chtěla bych se zeptat jak je to s chatou, kterou vlastní otec. Ale pozemek si pronajmu já s tím, že ji musím vložit do katastru nemovitostí. Pozemek budu mít v pronájmu na pět let. Pozemek je cizí a chata na něm stojí. Přijdu o ní v insolvenci? Děkuji
Dobrý den, žiji trvale v Austrálii a potřebuji založit účet v České Republice. Mám český pas, český OP a také australské dokumenty (pas, řidičský průkaz). Jsem v Austrálii a momentálně neplánuji cestu do Čech. Když jsem zkusila otevřít účet online, banka chtěla převod z jiného českého účtu na ověření totožnosti. Já žádný účet v Čechách nemám. Jaké jsou moje možnosti a která banka by byla nejlepší na kontaktování? Děkuji moc za vaši pomoc. Alena
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Nabídkové úrokové sazby dosáhly svých "novodobých" maxim již téměř před dvěma a půl lety. Během této doby jsme svědky pozvolného poklesu, který byl na přelomu let 2023 a 2024 dočasně vystřídán strmějším snižováním.
Živnostníci a OSVČ často hledají, jaké mají možnosti čerpat státní sociální podporu a sociální dávky. Vzhledem k odlišné pozici od zaměstnanců a vzhledem k proměnlivým příjmům je důležité vědět, na jaké dávky mohou dosáhnout a jak o ně správně zažádat. Udělejte si přehled o dostupných dávkách pro OSVČ, i o tom, jak je efektivně čerpat.
Dědické řízení je složitý proces zahrnující jak aktiva, tak i pasiva zůstavitele. Každý dědic by měl být dobře informován o svých právech a povinnostech, aby se vyhnul potenciálním problémům spojeným s převzetím majetku a dluhů.