Dobrý den, mám u České sporitelny majetkový účet. Rozdělený do fondů SPOROBOD SPOROINVEST, TOP STOCK STOCK, SMAILL CAPS REICO, ČD NEMOVITOSTNÍ REICO, ČS LONG LEASE, dluhopis EGB ZEROBOND 2025 a ČS KORPORÁTNÍ DLUHOPISOVÝ. Peníze stále padají a mám obavy, že přijdu o hodně peněz. Už teď Je to přes 40 000 Kč. Posílám tam 2 000 Kč měsíčně a je to jako kdybych je vyhodila oknem. Finanční poradce mi říká "čekejte a nedívejte se na účet". Člověk nechce nechávat peníze ležet, že se znehodnocují, jak všude radí, ale kdybych je měla doma, mám je všechny. Mohli byste mi poradit? Děkuji
Dobrý den,
nedílnou součástí investování je možné riziko ztráty. Platí přímá úměra - čím vyšší potenciální výnos, tím vyšší riziko. Investovat byste měla jen takové peníze, o které můžete přijít. Bez podrobného prostudování vašeho portfolia Vám nedokáži říci, jestli je ztráta 40 000 Kč na dnešní poměry válečné krize moc nebo málo (na milionovém portfolio by to např. bylo jen 4%).
Poslední rok jsou všichni pod mediální masáží, že každý musí investovat. Já si to nemyslím. Určitě platí, že kdo neinvestuje, nese ztrátu ze znehodnocení úspor inflací. Kdo investuje, může mít ztrátu ještě vyšší (jako např. Vy ní), může mít z investic/ztrát vyloženě špatný pocit až zdravotní komplikace (je-li pro Vás pomyšlení na ztrátu problematické), atd. Za poslední roky se mnoho lidí stalo obětí podvodníků (internetové investice) či neslo ztrátu v důsledku covidu/války na Ukrajině. Většina těchto problémů byla z neznalosti či nevyzrálosti investorů.
Investovat má obecně smysl, ale je třeba počítat s rizikem ztráty a mít pevné nervy. Pokud byste měla zájem, mohu Vám nabídnout osobní poradenství (980 Kč/hod). Během hodiny bychom spolu prošli vaše portfolio a řekli si, které tituly ztrátu pravděpodobně rychle umažou (lepší držet) a které nikoliv (lepší prodat). Případně mne prosím kontaktujte přes email petr.jermar@banky.cz
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, mám exekuce a nyní mi výrazně zvedli exekuční srážky na základě příkazu exekutora. Exekuce jsou pouze nepřednostní. Zároveň mám smlouvu u T-Mobile něco přes 3 roky, řádně a včas platím faktury a nic od nich na splátky nemám. Když půjdu do insolvence, mám strach, že mi smlouvu operátor zruší a přijdu o připojení na internet.
Dobrý den, mám exekuci na bankovní účty. Očekávám platbu z pojistky po záplavách. Tato platba by měla spadat pod ochranu §317 odst.1, pohledávky nepodléhající výkonu rozhodnutí, příjmy, které jsou vyloučeny z exekuce. Jak mám postupovat, když mi tato platba od pojišťovny přijde na účet, aby nebyla zablokována? Děkuji
Dobrý den, chci se informovat - včera se mi strhla platba z Fio banky 120 000 Kč do České spořitelny. Nešla dát okamžitá platba. Dnes stále na účtu České spořitelny nic není, přestože se to z účtu ve Fio strhlo. Nevíte za jak dlouho to dojde? Do banky jsme volali - tam nám sdělili, že to trvá 1-2 dny, že to máme očekávat v pátek, nejpozději v pondělí. Je to tedy tak?
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Nejméně jednu platební kartu vlastní většina z nás. Hradit nákupy jsme se s ní naučili velmi rychle. Ne každý už se ovšem zajímá o to, jak ji lze ochránit před zneužitím podvodníky. Těm obvykle nevědomky poskytneme citlivé údaje vedoucí přímo k našim penězům, které se snaží vyvést pryč z našeho účtu a získat je pro sebe. Stále přitom platí, že nejlepší ochranou je důkladné prověření protistrany, jíž peníze posíláme. Další tipy chránící naše finance přidává vedoucí oddělení prevence platebních karet z Komerční Banky, Pavel Šašek. V pořadu Nový Den uvedl, že prostředky svěřené bance navíc hlídají zkušení profesionálové i speciální systém.
Případy, kdy lidé při nakupování přes internet naletí podvodníkům, se stále množí. A to i přesto, že kyberspecialisté v bankách se mohou přetrhnout, aby okrádání lidí zabránili. Šíří osvětu a bdí nad transakcemi, mezi nimiž umí rozpoznat většinu těch, které mají jediný cíl — získání vašich peněz. Pokud je odhalí, snaží se klienta kontaktovat a ochránit ho. Háček je v tom, že tentýž způsob si k okrádání lidí volí i sami šejdíři. Jak poznat, kdo je kdo? V následujícím článku o tzv. vishingu vám napoví Pavel Šašek, vedoucí oddělení prevence karetních podvodů z Komerční banky.
Podle průzkumu Indexu prosperity a finančního zdraví Čechů z roku 2023 má pojištění domácnosti nebo pojištění nemovitosti sjednané 61 % české populace. Pojištění nemovitosti se zpravidla vztahuje i na okolní stavby, jako je kůlna nebo garáž. Pokrývá však pojištění majetku i drahé auto v garáži?