Banky.cz Bankovní poradna zdarma Půjčka

Půjčka - strana 57

spotřebitelský úvěr, půjčka, mikro-půjčka, konsolidace, refinancování, úvěry na spotřebu, leasing, bonita žadatele o úvěru, záznam v registrech dlužníků, mám šanci získat půjčku?

Nejlevnější půjčka od Zonky

Nelíbí se mi přístup banky

29.4.2022 Půjčka

Pokračování dotazu č. 17761: Vážený pane Jermáři, děkuji Vám za rychlou odpověď, i když je Vám jistě jasné, že jsem do toho vkládal větší naděje. Řešení v podobě změny banky mě samozřejmě také napadlo, ale změnilo by se tím něco? Nezjistil bych, že se i jiná banka v budoucnu ve stejné situaci zachová úplně stejně? Myslel jsem si, že třeba víte o nějakém obecném právním rámci, který bankám vymezuje základní podmínky v oblasti kreditních karet (případně i vracených plateb či bezúročného období) a že se třeba ukáže, že již toto bylo porušeno. Ale možná je to tak, že jakékoliv bezúročné období je už čistě dobrá vůle banky a v rámci něj si tudíž mohou dělat, co chtějí. Nebo že máte při svých zkušenostech jiný nápad, jak bych mohl ještě postupovat. Už mi nejde ani tak o tu tisícovku úroků, ale o princip. Nerad jsem za hlupáka, kterého někdo převezl pomocí účelové manipulace s pravidly - připadám si jako v nějaké jiné době či jiné zemi. Tou mou bankou je Hello bank (což jste z některých indicií možná i poznal). Skutečně jsem jim třikrát psal (pokaždé jsem přidal další nové argumenty, z nichž ty nejsilnější jsem Vám všechny shrnul do své včerejší otázky) a třikrát zamítavě odpověděli zcela shodnou formou (v první větě slušně poděkují za můj mail a pak se krátce odvolají na své podmínky). Pořád to vede do téhož "Oddělení péče o klienty" bez ohledu na to, zda píši z prostředí elektronického bankovnictví nebo přes formulář na jejich stránkách anebo jim jen posílám klasický mail. Vždy mi ale odpoví nějaký jiný pracovník, jenže názory mají všichni totožné (holt jsou za to zamítání dobře placeni). V té komunikaci je přitom dobře vidět historie všech mých marných pokusů na dané téma, jenže ani tato moje vytrvalost nestačí k tomu, aby to třeba konečně předali někam výš, kde by mohl působit někdo uznalejší s kompetencemi pro udělení výjimky. Ale nazývají to "péčí" o klienty. Říkám si aspoň, že i když mi nevyhoví, tak je to třeba upozorní na slabé místo v podmínkách, které snad následně pro budoucí klienty upraví. Jenže pak mi došlo, že určitě nebudu první, kdo se jim na toto téma ozval. Vrácené platby nejsou až tak výjimečné, určité procento z nich proběhne na přelomu účetního období, z nich část připadá na klienty využívající bezúročné období a z nich se aspoň někteří ozvou s námitkou. Při velkém množství klientů a jejich karetních transakcí prostě určitě nejsem první. Takže je to naopak skrytá nastražená past, do které jsem se chytil, takže ničeho nedosáhnu ani teď pro sebe, ani do budoucna obecně. A o této pasti jistě vědí i v ostatních bankách a je to jen o jejich korektnosti, kterou ale při změně banky neodhadnu. Kterou banku byste mi tedy doporučil (tj. kde si myslíte, že by mi tyto úroky buď vůbec nenaúčtovali anebo bych se domohl jejich následného stornování)? Děkuji Vám za trpělivost při čtení a uvítám jakékoliv Vaše další případné rady, i když chápu, že dotaz jste mi již zodpověděl.

Banka podvádí s bezúročným obdobím na kreditce

27.4.2022 Půjčka

Dobrý den, již cca 20 let mám kreditku u jedné banky, pravidla znám a respektuji, za tu dobu jsem kartou zaplatil (a bance splatil) pár milionů, moje platební morálka je bezchybná. Využívám její výhody, především bezúročné období. Myslel jsem, že mě nic nemůže překvapit, ale stalo se toto: Koncem února jsem platbou online v eshopu zaplatil 30 tisíc, takže spolu s běžnými únorovými nákupy za celkových cca 20 tisíc byl na únorovém výpise koncový dluh 50 tisíc - pokud celou částku uhradím do 25.března, bude to bezúročné. Ale eshopové zboží jsem po pár dnech vrátil a již 2.března jsem měl na kartě zpět od obchodníka připsáno těch 30 tisíc. Bance jsem v termínu proto uhradil jen zbylých 20 tisíc (na korunu přesně, aby bylo jasné, jak je to myšleno). Přesto mi byly na následujícím březnovém výpise naúčtovány úroky přes 1000 Kč, protože podle obchodních podmínek i podle pokynu na výpisu je potřeba pro využití bezúročného období uhradit KLIENTEM úplně CELOU koncovou částku (vratky obchodníků prý nemají tuto vlastnost). Toto ale nemělo praktický smysl, když už ty peníze byly dávno připsány zpět obchodníkem (i přes další provedené březnové platby kartou u obchodníků bych se tím dostal do pěticiferného přeplatku, což je vlastně i v rozporu s obecným účelem kreditních karet). Třikrát jsem bance psal a uváděl různé argumenty, ale banka se prostě točí na obchodních podmínkách, z nichž nepřipouští výjimku. Přitom k té situaci došlo jen díky té meziměsíční hranici - kdyby se nákup i vratka provedly v témže měsíci (a je jedno, zda v únoru či v březnu), vůbec by problém nevznikl. Přitom více než polovina vyměřené tisícovky za úroky vzniká jako úrok za těch 30 tisíc od okamžiku nákupu koncem února až do konce března. Pokud ale vrácená platba má svůj specifický charakter, tak by měla mít i své specifické úročení maximálně jen na těch několik dní, než byla vrácena. Takto měla banka svých 30 tisíc už na počátku března od obchodníka zpět, ale mě je až do konce března plně úročila. V obchodních podmínkách jsem k tomu nic nenašel, ale přijde mi to přinejmenším v rozporu s dobrými mravy. Za správné nadále považuji nehradit úroky vůbec žádné, ale jak vidíte, nebráním se kompromisu, jenže ani s návrhem na vynulování úroků ze stornované platby za období po jejím vrácení jsem u nich nepochodil. Co si o celé situaci myslíte? Neexistují třeba nějaká obecná pravidla nadřazená jejich obchodním podmínkám? Mám nějakou šanci? Zkusil bych třeba i jejich jejich ombudsmana, ale oni ho zřízeného vůbec nemají. Děkuji za radu a pokud to k něčemu bude, mohu následně uvést, o jakou banku konkrétně jde.

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2024, všechna práva vyhrazena