Dobrý den, dle nové právní úpravy bude mít zaměstnavatel povinnost hradit z FKSP příspěvek na produkty "spoření na stáří zaměstnanců, které jsou osvobozeny od daně z příjmu fyzických osob". Chci se zeptat, zda budou instituce poskytující tyto produkty vydávat potvrzení pro zaměstnavatele, že ten konkrétní produkt splňuje podmínky pro vyplacení peněz pro tento účel, ideálně včetně čísla účtu, kam může zaměstnavatel peníze zaslat a v jaké frekvenci. Jde mi o to, jak z pozice zaměstnavatele mohu zajistit, že peníze půjdou skutečně na produkt, který požaduje zákon (nechci zkoumat každou jednotlivou smlouvu zaměstnance, zda splňuje či nesplňuje).
Dobrý den, měl bych dotaz k Penzijnímu připojištění a DPS. Je mi 40 let, mám 15 let sjednáno PP - mohu nyní polovinu úspor vybrat - musím však výběr zdanit (nelze nějak obejít?). Dotaz se však týká toho, co je pro mne výhodnější. Založit si DPS a stávající PP tam převést, nebo tam převést jen vybranou polovinu anebo nechat PP i DPS souběžně a nově spořit již jen v DPS? Děkuji za radu
Dobrý den, od 01.05. 2009 do 31.03. 2022 jsem měl Penzijní připojištění, které bylo bezplatně od 01.05.2022 převedeno na Doplňkové penzijní spoření. Když budu chtít po dvou letech dne 01.06.2024 Doplňkové penzijní spoření zrušit (příspěvky a odpočty jsem čerpal pouze v první roce), musím vracet peníze za příspěvky a daňové odpočty i za původní penzijní připojištění? Děkuji
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jestli existuje nějaký limit, do kterého nemusím danit úroky na spořícím účtu. Nebo je nutné danit jakoukoliv částku? Účet mám v zahraničí oproti daňovému domicilu, tzn. banka mi daň sama nestrhává. Děkuji, s pozdravem Roman
Dobrý den, jsem matka na rodičovské dovolené a mimo pobírání rodičovského příspěvku nemám žádný jiný příjem. Mám uzavřený spořící účet u VÚB na Slovensku s doložením daňového domicilu. Budu muset podat daňové přiznání za rok 2023 a zdaňovat tyto úroky, když nebudu díky slevě na poplatníka 50 000 Kč platit žádné daně z příjmu? Mnohokrát děkuji za odpověď.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.