Dobrý den, mám dotaz k penzijnímu připojištění. Jsem u Komerční banky a porovnával jsem výnos s ostatními bankami a zda se mi, že za plotem je tráva zelenější. Je možné přesunout své penzijko k jiné bance, do jiného fondu, bez ztráty státních příspěvků a úroků? Předem děkuji za odpověď.
Dobrý den, chtěla bych si zařídit spořicí účet v eurech. Mám naspořené peníze v eurech, ale nevím zda se vyplatí převést eura na koruny a spořit v korunách nebo nechat eura a spořit v eurech. Moc prosím o radu a o doporučení nejvhodnější banky. Předem Vám děkuji!
Dobrý den, u penzijního připojištění (transformovaného fondu) hodlám požádat o výplatu jednorázového vyrovnání výsluhové penze. Je možné po jednorázovém vyplacení výsluhové penze požádat o přechod smlouvy do doplňkového penzijního spoření? Jak by to bylo v případě, že by byla výsluhová penze vyplácena formou doživotní penze?
Dobrý den, pracuji v Belgii, ale stále mám aktivní bankovní účty v ČR (běžný a spořicí). Chtěla jsem si převést peníze na termínovaný vklad, jelikož má výhodnější úrok a s českými úsporami příliš nenakládám, ale při založení byla podmínka zaškrtnutí možnost "Platím daně pouze v ČR". Přestože daně v Belgii neplatím (jsem placena formou univerzitního grantu, který je z daňové povinnosti osvobozen), jsem zde daňovým residentem. Znamená to tedy, že si termínovaný vklad v ČR založit nemohu? Děkuji
Dobrý večer, chci se zeptat, nastoupil jsem do zaměstnání a zaměstnavatel mi přispěje 1 100 Kč na penzijní připojištění, ale musím si ho založit. Jsem v insolvenci. Dotaz zní - když budu chtít ze mzdy posílat do penzijního připojištění 500 Kč, jestli ta částka bude stržena po odečtení na insolvenci.
Dobrý den, spořil jsem u Komerční banky 25 let, mám již důchod, bude mi 64 let a podal jsem výpověď na penzijní spoření. Banka mi odečte daně za příspěvky zaměstnavatele a státní příspěvky, celkem ve výši 20 000 Kč, to znamená 15% z obou položek. Mám zájem o jednorázové vyrovnání, je to tak správně? Ve smlouvě mám mít výpovědní lhůtu 3 měsíce, ale banka mi sdělila, že peníze pošlou do měsíce.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.