Pokračování dotazu č. 19864: Vážení, děkuji za odpověď. Chápu, že do dne, kdy nabyde právní moci vypořádání dědictví, se banka zachovala správně - hradila SIPO. V případě, že je pouze jeden dědic, je to bez problémů. Ale v momentě, kdy banka vyplatila jednu polovinu pohledávky z titulu zůstatku na běžném účtu, měla druhou polovinu zachovat pro druhého dědice. Banka porušila rozhodnutí okresního soudu a pozůstalí nedostali polovinu zůstatku na BÚ, jak bylo v usnesení okresního soudu v rozhodnutí o dědictví. Navíc lhůty, ve kterých banka vyplatila, byly rozdílné - v jednom případě do 5 dní, ve druhém za 26 dní. Kdyby vyplatila v obou případech ve stejné lhůtě, usnesení soudu by neporušila (SIPO odchází později). Má snad dědic dostat méně z důvodu toho, že narazí na méně schopnou úřednici, které vybavení stejné věci trvá podstatně déle? Může banka porušit rozhodnutí soudu o dědictví? Lhůta 30 dní byla sice dodržena, ale rozhodnutí soudu nikoliv.
Dobrý den,
banka určitě nic neporušila, ve lhůtě 30 dní vyřídila oba požadavky na výplatu dědictví. Rozdílné lhůty nemusí být dané schopnostmi úředníka ale např. taktéž jeho časovými možnostmi (někdy máte více práce, jindy méně). Lhůty byly dodrženy. K blokaci pravidelných odchozích plateb nedochází k datu nabytí právní pomoc notářského rozhodnutí. Pokud si správně pamatuji z předchozího dotazu, řešíme tady rozdíl 4 000 Kč? Banka nemůže vědět, kdy si který dědic přijde pro jakou část dědictví. Pokud si druhý dědic přišel pro peníze později, mohl dostat o pár korun méně (poplatky, odchozí SIPO, atd.).
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, mám exekuce a nyní mi výrazně zvedli exekuční srážky na základě příkazu exekutora. Exekuce jsou pouze nepřednostní. Zároveň mám smlouvu u T-Mobile něco přes 3 roky, řádně a včas platím faktury a nic od nich na splátky nemám. Když půjdu do insolvence, mám strach, že mi smlouvu operátor zruší a přijdu o připojení na internet.
Dobrý den, mám exekuci na bankovní účty. Očekávám platbu z pojistky po záplavách. Tato platba by měla spadat pod ochranu §317 odst.1, pohledávky nepodléhající výkonu rozhodnutí, příjmy, které jsou vyloučeny z exekuce. Jak mám postupovat, když mi tato platba od pojišťovny přijde na účet, aby nebyla zablokována? Děkuji
Dobrý den, chci se informovat - včera se mi strhla platba z Fio banky 120 000 Kč do České spořitelny. Nešla dát okamžitá platba. Dnes stále na účtu České spořitelny nic není, přestože se to z účtu ve Fio strhlo. Nevíte za jak dlouho to dojde? Do banky jsme volali - tam nám sdělili, že to trvá 1-2 dny, že to máme očekávat v pátek, nejpozději v pondělí. Je to tedy tak?
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Nejméně jednu platební kartu vlastní většina z nás. Hradit nákupy jsme se s ní naučili velmi rychle. Ne každý už se ovšem zajímá o to, jak ji lze ochránit před zneužitím podvodníky. Těm obvykle nevědomky poskytneme citlivé údaje vedoucí přímo k našim penězům, které se snaží vyvést pryč z našeho účtu a získat je pro sebe. Stále přitom platí, že nejlepší ochranou je důkladné prověření protistrany, jíž peníze posíláme. Další tipy chránící naše finance přidává vedoucí oddělení prevence platebních karet z Komerční Banky, Pavel Šašek. V pořadu Nový Den uvedl, že prostředky svěřené bance navíc hlídají zkušení profesionálové i speciální systém.
Případy, kdy lidé při nakupování přes internet naletí podvodníkům, se stále množí. A to i přesto, že kyberspecialisté v bankách se mohou přetrhnout, aby okrádání lidí zabránili. Šíří osvětu a bdí nad transakcemi, mezi nimiž umí rozpoznat většinu těch, které mají jediný cíl — získání vašich peněz. Pokud je odhalí, snaží se klienta kontaktovat a ochránit ho. Háček je v tom, že tentýž způsob si k okrádání lidí volí i sami šejdíři. Jak poznat, kdo je kdo? V následujícím článku o tzv. vishingu vám napoví Pavel Šašek, vedoucí oddělení prevence karetních podvodů z Komerční banky.
Podle průzkumu Indexu prosperity a finančního zdraví Čechů z roku 2023 má pojištění domácnosti nebo pojištění nemovitosti sjednané 61 % české populace. Pojištění nemovitosti se zpravidla vztahuje i na okolní stavby, jako je kůlna nebo garáž. Pokrývá však pojištění majetku i drahé auto v garáži?