Dobrý den, z důvodu přechodu na nové internetové bankovnictví v bance zablokovali mi k němu přistup a nemůžu vyřídit žádné platby. Návštěvu banky jsem podnikla před měsícem a vyřídila všechny potřebné formality. Ovšem v int. bankovnictví naskakovali chybové hlášky. Vystavila jsem v bance na tuto skutečnost reklamaci. Problém byl spojen s nahlížením z mého účtu do účtu mého nezletilého dítěti a nutnosti pro něj zřídit bankovní identitu a poskytnout telefonní číslo. V mém int. bankovnictví bude vyskakovat chybová hláška, ale funkčnost systému to neohrozí. Opak je pravdou. Zablokovali mě i mé int. bankovnictví. Po kontaktovaní banky s otázkou nefunkčnosti bankovnictví, bylo mi sděleno, že je nutné co nejdříve dokončit vyřízení bankovní identity dítěte na účtu, kde jsem vedená zákonným zástupcem, a podepsat ukončení starého bankovnictví. Chci se proto zeptat, je tento postup banky legální v případě dvou různých účtu a klientu (blokace mého internetové bankovnictví, pokud jsem řádně přechod ukončila)? Může mě banka teď nutit do poskytovaní přímého telefonního kontaktu na nezletilé dítě při zřízeni bankovní identity, když při uzavíraní učtu to nebylo nutné? Děkuji.
Dobrý den,
otázka blokace internetbankingu není ve Vašem případě záležitostí právní (legální/nelegální), ale jde čistě o kvalitu poskytovaných služeb bankou. Nejste-li spokojena s kvalitou poskytovaných služeb, změňte banku. Na trhu máme přes 30 bank, které Vám rády povedou účet. Mnohé zdarma, bez podmínek a s více pro-klientským přístupem.
Kompletní přehled běžných účtů všech bank naleznete zde v našem srovnávači poplatků. Doporučuji Equa bank, u které máte jednoduše vše zdarma a bez podmínek (včetně neomezených výběrů z bankomatů všech bank). Změna banky je velmi snadná. Nové bance stačí podepsat plnou moc a vše za Vás vyřídí u staré banky (zruší účet a převede veškeré nastavení trvalých příkazů na nový účet).
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, jsem v insolvenci, ale únorový příjem mi bude dělat 14 800 Kč. Mám strach, že mi to zruší. Podle výpočtu kalkulačky nemám ani na tu nejnižší splátku, budu v mínusu 1 000 Kč. Ale jsem ochotná to dorovnat. Můžou mi oddlužení zrušit? Děkuji za odpověď.
Dobrý den, po zemřelé babičce probíhá dědické řízení, které ještě není u konce. Co se týče účtu, hotovost se následně rozdělí mezi dědice (stav ke dni úmrtí). Co se ale stane s penězi, které přijdou na účet až po několika dnech od úmrtí? Děkuji za odpověď. Kateřina
Dobrý den, mám dotaz. Mám půjčku u nebankovní společnosti a dali mi tam úroky, A hrozí, že přijde nějaký interní pracovník. Zajímá mě, co může interní pracovník udělat. A jestli je nejdřív potřeba to dát k soudu, aby přišel exekutor nebo aby mi sáhli na účet. A jestli musí nejdřív poslat písemně, že se něco takové bude dít. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, před dvěma lety jsem měl exekuci a blokaci na účtu, kdy jsem využil svého práva na jednorázový výběr. Exekuce byla následně vyřešena a účet mi byl odblokován a mohl jsem ho opět volně používat. Nyní mi byl účet opětovně zablokován kvůli exekuci a chci se zeptat - když se jedná o novou exekuci a novou blokaci, mám nárok na jednorázový výběr ve výši trojnásobku životního minima? Děkuji za odpověď
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Správně zvolené pojištění na hory ochrání především vaši peněženku. Když už se stane úraz nebo někomu způsobíte škodu, pojištěni za vás uhradí veškeré výdaje. V opačném případě můžete čelit statisícovým až milionovým exekucím. Podívejte se, co doporučují ve společnosti Broker Trust všem, kdo vybírají pojištění na hory a kdo se připravují na odjezd na zasněžené svahy.
Silným motivem k dlouhodobému investování by se mohly stát pro řadu Čechů vlastní děti. Jak ukázal průzkum, který pro Asociace pro kapitálový trh ČR (AKAT ČR) provedla agentura Perfect Crowd, až 66 % respondentů svým potomkům spoří, aby jim v budoucnu ulehčilo vstup do dospělosti. Nejpočetnější skupina dotázaných, konkrétně 29 %, podle citovaného průzkumu naspoří ročně do 10 000 Kč, mezi 10 tisíci a 30 tisíci Kč ročně pak odloží 28 % Čechů.
Po dvou letech vysokých sazeb nastává na hypotečním trhu zásadní zlom. Srovnání nájmu a hypotéky ukazuje překvapivé výsledky: v některých krajích České republiky vychází poprvé od roku 2022 výhodněji hypotéka než nájem. Které to jsou a o kolik méně tam zaplatíte na hypotéce než na nájmu? A co zbývající kraje? Přinášíme srovnání napříč regiony ČR.