Banky.cz Bankovní poradna zdarma Osobní a rodinné finance #5444,Zbavení svéprávnosti

Jak získat přístup k účtu pro osobu s omezenou schopností komunikace?

REKLAMA
Běžný účet s bonusem 3 000 Kč

Dobrý den, tatínek (83 roků) má účet u KB. V září měl úraz, nyní je v léčebně dlouhodobě nemocných, jeho zdravotní stav je jako na houpačce, jeden den je veselý a paměť mu "funguje", druhý den je skleslý, nekomunikuje, nic si nepamatuje. Vlastní byt, kde je třeba platit SIPO a jiné platby, celkem asi měsíčně 6 000 Kč. Vypracovala jsem plnou moc, vzor mi poslali z KB, je potřeba ji ověřit. Pracovnice, která má ověřování na starost mi předem řekla, že bude tatínkovi klást otázky a pokud se jí něco nebude zdát, listinu neověří. Poplatky je ale třeba platit, já osobně tolik peněz nemám. Jak jinak se lze k účtu dostat? Chodí mu na něj i důchod a je jediný disponent. Stále mu chodí upomínky na různé částky, tak bych je ráda řešila. Děkuji za odpověď.

Dobrý den,

ověřovatel se vždy musí ujistit, že podepisující osoba jedná za plného vědomí - jinak nemůže podpis ověřit (bez plného vědomí by to nebyla vůle podepisovaného). Není-li Vás otec plně při smyslech, bude nutné ho zbavit svéprávnosti a stanovit opatrovníka (třeba Vás). S potvrzením od opatrovnického soudu pak budete coby opatrovník moci svého otce zastupovat ve všech právních záležitostech (nakládat s penězi na jeho účtu, atd.). 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2024, všechna práva vyhrazena