Banky.cz Bankovní poradna zdarma Běžný účet #9529,Zrušení účtu

Expobank zmrazil můj účet a odmítá vrátit zůstatek - Je toto legální? Jak se bránit?

REKLAMA
Běžný účet s bonusem 3 000 Kč
1.4.2020 Běžný účet

Dobrý den, mám účet v Expobank. Doplatili jsme hypotéku a rozhodli jsme se účet ukončit. Oznámila jsem to bankéři. Expobank mi zmrazila účet i kartu a poslala požadavek na vrácení karty do dvou dnů. To jsem učinila. Poslala jsem jim informaci, kam chci, aby mi poslali zůstatek účtu. Po měsíci mi volala pracovnice banky se sdělením, že převod neprovedou, protože podpis na dopisu nesouhlasí s podpisovým vzorem. Zároveň mi sdělila, že mám možnost znovu požádat přes internetové bankovnictví, což jsem učinila. Stejně mi údajně zůstatek z účtu vrátí až za 2 měsíce. Je toto legální? Zadržují mi mé prostředky. Jak se mohu bránit?

Dobrý den,

výpovědní lhůta pro běžné účty bývá obvykle 30 dnů (aby stihly doběhnout všechny doposud nezaúčtované karetní transakce). Před žádostí o zrušení účtu bývá rozumné peníze převést na nový účet a na starém rušeném účtu ponechat pouze minimum na případné poplatky. Pokud se Vám na žádosti neshodoval podpis s podpisovým vzorem, banka převod uskutečnit nemohla. Nicméně další lhůta 2 měsíce se mi zdá zbytečně dlouhá. V případě nespokojenosti můžete svůj spor řešit před Finančního arbitra či podat podnět ČNB.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2024, všechna práva vyhrazena