Banky.cz Články Komerční sdělení Obliba privátních značek i slevových kuponů stále roste – jedná se o způsoby, jak čeští spotřebitelů bojují s inflací

Obliba privátních značek i slevových kuponů stále roste – jedná se o způsoby, jak čeští spotřebitelů bojují s inflací

Obliba privátních značek i slevových kuponů stále roste – jedná se o způsoby, jak čeští spotřebitelů bojují s inflací

Prodeje spotřebního a rychloobrátkového zboží privátních značek v České republice stoupají – v současnosti tvoří celou čtvrtinu celkového trhu. Navíc téměř tři ze čtyř spotřebitelů plánují kupovat privátní značky i po stabilizaci ekonomiky, vyplývá z průzkumu provedeného společností Promo-Codes. Oblibě se také čím dál více těší slevové kupony a propagační kódy.

REKLAMA

Prodeje privátních značek rostou hlavně kvůli vysoké inflaci a snaze ušetřit

Výsledky průzkumu společnosti promo-codes.cz ukazují rostoucí trend směrem k privátním značkám. Mezi další oblíbené způsoby, jakými české domácnosti bojují proti inflaci, patří vyhledávání slevových kuponů a propagačních kódů. Podle průzkumu si 73 % českých spotřebitelů oblíbilo privátní značky a plánuje je kupovat i v době, kdy se vysoká míra inflace zlepší. Pouze 9 % respondentů uvedlo, že u privátních značek nezůstanou.

Devět z deseti nakupujících také uvedlo, že při nákupu potravin loví výhodné nabídky a vyhledává slevové kupony s promo kódy. Celkem 41 % z nich navštěvuje více obchodů, aby našlo nejvýhodnější nabídku, a levnější ceny přilákají nakupující do obchodu čtyřikrát častěji než speciální nabídky a akce.

Běžný účet s bonusem 3 000 Kč

Rostoucí ceny potravin a spotřebního zboží nutí Čechy šetřit

Zatímco během kovidové pandemie se známým značkám dařilo – velké silné značky přinášely spotřebitelům, kteří se připravovali na nejisté časy, útěchu a velké potravinářské podniky si vynahradily roky pomalého růstu. Nicméně po vypuknutí válečného konfliktu, zvýšení cen energií a nastalé krizi životních nákladů se změnily pravidla hry. Rostoucí míra inflace vyhnala ceny zboží na rekordní úrovně, a úspory nákladů v obchodě s potravinami se tak pro mnohé české spotřebitele staly životně důležitými.

„Více spotřebitelů se tak v obchodech poohlíží po levnějších značkách, porovnává cenové nabídky a vyhledává slevové kupony“, uvádí Alisa Sklyarova z Promo-Codes.

Běžný účet od mBank zdarma

Zatímco vyšší ceny způsobené inflací pravděpodobně vedly spotřebitele k tomu, aby nakupovali více zboží privátních značek, jedním z faktorů mohla být i soustředěná snaha o zlepšení jejich kvality. Dříve byly privátní značky základními verzemi výrobků prémiových značek, ale maloobchodníci se nyní zdokonalují v některých atributech, kterými výrobky přitahují spotřebitele. Mnoho maloobchodníků v posledních letech zvýšilo kvalitu a výběr svých nabídek privátních značek v naději, že posílí vnímání značek obchodů jako výhodné nabídky s vyšší kvalitou. Certifikace potravin bez GMO nebo třeba ekologické obaly a důraz na udržitelnost pomáhají obrátit pozornost českých spotřebitelů právě k privátním značkám. 

S postupným růstem oblíbenosti privátních značek, které nyní tvoří čtvrtinu trhu, a rostoucím zájmem o slevové kódy, lze očekávat, že tyto trendy budou nadále formovat spotřebitelské chování v České republice.

REKLAMA

KOMENTÁŘE k článku Obliba privátních značek i slevových kuponů stále roste – jedná se o způsoby, jak čeští spotřebitelů bojují s inflací

Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.

Přidejte nový komentář

Mohlo by vás zajímat

Češi opouštějí penzijní připojištění, hitem se stává dlouhodobý investiční produkt

Češi opouštějí penzijní připojištění, hitem se stává dlouhodobý investiční produkt

Češi opouštějí „starý“ typ penzijního spoření, jehož výnos v uplynulých letech zdaleka nepokryl ani inflaci. V rámci dobrovolného spoření na stáří s podporou státu jsou naopak na vzestupu doplňkové penzijní spoření (DPS) a dlouhodobý investiční produkt (DIP), který byl spuštěn na začátku letošního roku. Jeho cílem je motivovat více lidi, aby se zabezpečili na stáří.   

SmartBit Boost: Jak AI pomáhá stát se úspěšným investorem do kryptoměn

SmartBit Boost: Jak AI pomáhá stát se úspěšným investorem do kryptoměn

Investice do kryptoměn často vyvolávají debaty kvůli jejich vysoké volatilitě a souvisejícím rizikům. Ale co kdyby teoretická rizika mohla být minimalizována pomocí špičkové analytiky založené na umělé inteligenci? Právě to je vizí SmartBit Boost—průlomové investiční platformy, která má za cíl učinit celý proces kontrolovanější a spolehlivější.

Umělá inteligence: Jak mění svět kolem nás

Umělá inteligence: Jak mění svět kolem nás

Umělá inteligence (AI) již není jen doménou futuristických vizí nebo vědeckofantastických filmů. Dnes proniká do všech oblastí našeho života a mění způsob, jakým pracujeme, komunikujeme a dokonce i tvoříme. Její potenciál je obrovský, a přesto se mnozí ptají: Jak vlastně umělá inteligence funguje a jak ji můžeme využít ve svůj prospěch?

Klidná dovolená bez starostí

Klidná dovolená bez starostí

Představte si, že plánujete svou vysněnou dovolenou. Vybíráte ideální destinaci, rezervujete hotel a těšíte se na chvíle odpočinku. Co by se mohlo pokazit?

Zdroj obrázku: Freepik.com

Podle čeho vybírat realitní investiční fond

Podle čeho vybírat realitní investiční fond

Díky realitním investičním fondům určeným pro drobné investory můžete do nemovitostí investovat, aniž byste jako v případě nákupu vlastní investiční nemovitosti museli mít miliony. Vaše prostředky se navíc zhodnocují bez starostí. Výběru objektů a jejich správě se totiž věnuje tým zkušených profesionálů. Navíc investujete nikoliv do jedné, ale do celého portfolia odlišných typů nemovitostí v různých zemích a s různorodou skladbou nájemců. Diverzifikace snižuje rizika, a naopak zvyšuje stabilitu výnosu v čase. Pokud se rozhodnete začít investovat do realitního investičního fondu, poradíme vám, co sledovat při volbě toho konkrétního, kterému svěříte své finanční prostředky.

Z naší bankovní poradny

Pojmy ve slovníku

100% Hypotéka

Půjčka, která pokryje celou koupi. Taková je 100% hypotéka. LTV této hypotéky je 100 %, což znamená, že vám banka půjčí peníze na celou odhadní cenu nemovitosti, kterou ručíte. Díky 100% hypotéce tak získáte dost peněz na nákup domu či bytu nebo například na výstavbu. Zároveň ale musíte počítat s vyšším úrokem než u menších půjček. Pro banky je totiž úvěr bez spoluúčasti klienta rizikovější, a proto jsou jeho podmínky přísnější. V současnosti navíc čeští poskytovatelé 100% hypotéky neposkytují. Česká národní banka totiž v roce 2016 zpřísnila podmínky pro získání hypotéky a jejich součástí bylo také ukončení 100% hypoték. Banky tak nabízí maximálně 90% hypotéky. Pouze u 5 % objemu poskytnutých půjček smí být LTV vyšší než 90 %. Přesto existuje možnost, jak pomocí půjčky na bydlení získat dost peněz na úhradu celé kupní ceny nemovitosti. V podstatě tedy můžete dosáhnout na 100% hypotéku. Jak na to? Musíte ručit více nemovitostmi. Kromě kupovaného bytu či domu to může být například nemovitost rodičů. Samozřejmě ale platí, že majitel této nemovitosti musí s ručením souhlasit. Díky ručení více nemovitostmi se zvýší hodnota zástavy. I při 90% či menším LTV tak získáte peníze na nákup vybraného domu či bytu. Banky navíc obvykle umožňují druhou nemovitost z hypotéky vyvázat, jakmile splatíte potřebnou část úvěru. Dál tedy ručíte pouze kupovaným domem či bytem. Další možností je dofinancovat hypotéku dalším úvěrem. Například úvěrem ze stavebního spoření. ZOBRAZIT CELÝ VÝZNAM

90% Hypotéka

Až 90 procent z ceny nemovitosti, kterou ručíte. Přesně tolik si můžete půjčit na hypoteční úvěr. Abyste ale 90% hypotéku dostali, musíte splnit několik požadavků. Jsou to zejména základní podmínky pro získání hypotéky – tedy například: věk,příjemči bonita.Oproti nižším půjčkám ale musíte u 90% hypotéky počítat s méně výhodnými podmínkami. Protože má hypotéka pokrýt 90 procent z ceny nemovitosti, je pro banku riskantnější než menší úvěry. A proto poskytovatelé toto riziko obvykle kompenzují vyšším úrokem. Pro většinu lidí je přitom 90% hypotéka nejvyšší možná. Podle pokynů České národní banky mohou poskytovatelé víc peněz půjčit jen v 5 procentech případů. Potřebujete tak mít naspořeno alespoň 10 procent z kupní ceny. V praxi to vypadá tak, že u bytu za 3 000 000 korun získáte maximálně 2 700 000 korun. Zbytek doplatíte vy. Pokud si chcete pomocí hypotéky půjčit víc než 90 procent z ceny domu či bytu, musíte ručit více nemovitostmi. V takovém případě stoupne hodnota zástavy, ze které se půjčka počítá. Výhodou je, že se tím pádem můžete dostat na nižší LTV (obvykle do 80 %) a získáte tak nižší úrok než u 90% hypotéky. Pokud jste například původně ručili bytem za 2 500 000 korun a nyní k němu přidáte další byt ve stejné ceně, stoupne hodnota zástavy na 5 000 000 korun. U hypotéky na zmíněných 2 500 000 tak bude LTV 50 %. ZOBRAZIT CELÝ VÝZNAM

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2025, všechna práva vyhrazena