Prodeje spotřebního a rychloobrátkového zboží privátních značek v České republice stoupají – v současnosti tvoří celou čtvrtinu celkového trhu. Navíc téměř tři ze čtyř spotřebitelů plánují kupovat privátní značky i po stabilizaci ekonomiky, vyplývá z průzkumu provedeného společností Promo-Codes. Oblibě se také čím dál více těší slevové kupony a propagační kódy.
Prodeje privátních značek rostou hlavně kvůli vysoké inflaci a snaze ušetřit
Výsledky průzkumu společnosti promo-codes.cz ukazují rostoucí trend směrem k privátním značkám. Mezi další oblíbené způsoby, jakými české domácnosti bojují proti inflaci, patří vyhledávání slevových kuponů a propagačních kódů. Podle průzkumu si 73 % českých spotřebitelů oblíbilo privátní značky a plánuje je kupovat i v době, kdy se vysoká míra inflace zlepší. Pouze 9 % respondentů uvedlo, že u privátních značek nezůstanou.
Devět z deseti nakupujících také uvedlo, že při nákupu potravin loví výhodné nabídky a vyhledává slevové kupony s promo kódy. Celkem 41 % z nich navštěvuje více obchodů, aby našlo nejvýhodnější nabídku, a levnější ceny přilákají nakupující do obchodu čtyřikrát častěji než speciální nabídky a akce.
Rostoucí ceny potravin a spotřebního zboží nutí Čechy šetřit
Zatímco během kovidové pandemie se známým značkám dařilo – velké silné značky přinášely spotřebitelům, kteří se připravovali na nejisté časy, útěchu a velké potravinářské podniky si vynahradily roky pomalého růstu. Nicméně po vypuknutí válečného konfliktu, zvýšení cen energií a nastalé krizi životních nákladů se změnily pravidla hry. Rostoucí míra inflace vyhnala ceny zboží na rekordní úrovně, a úspory nákladů v obchodě s potravinami se tak pro mnohé české spotřebitele staly životně důležitými.
„Více spotřebitelů se tak v obchodech poohlíží po levnějších značkách, porovnává cenové nabídky a vyhledává slevové kupony“, uvádí Alisa Sklyarova z Promo-Codes.
Zatímco vyšší ceny způsobené inflací pravděpodobně vedly spotřebitele k tomu, aby nakupovali více zboží privátních značek, jedním z faktorů mohla být i soustředěná snaha o zlepšení jejich kvality. Dříve byly privátní značky základními verzemi výrobků prémiových značek, ale maloobchodníci se nyní zdokonalují v některých atributech, kterými výrobky přitahují spotřebitele. Mnoho maloobchodníků v posledních letech zvýšilo kvalitu a výběr svých nabídek privátních značek v naději, že posílí vnímání značek obchodů jako výhodné nabídky s vyšší kvalitou. Certifikace potravin bez GMO nebo třeba ekologické obaly a důraz na udržitelnost pomáhají obrátit pozornost českých spotřebitelů právě k privátním značkám.
S postupným růstem oblíbenosti privátních značek, které nyní tvoří čtvrtinu trhu, a rostoucím zájmem o slevové kódy, lze očekávat, že tyto trendy budou nadále formovat spotřebitelské chování v České republice.
Představte si, že plánujete svou vysněnou
dovolenou. Vybíráte ideální destinaci, rezervujete hotel a těšíte se na chvíle
odpočinku. Co by se mohlo pokazit?
Zdroj obrázku: Freepik.com
Díky realitním investičním fondům určeným pro drobné investory můžete do nemovitostí investovat, aniž byste jako v případě nákupu vlastní investiční nemovitosti museli mít miliony. Vaše prostředky se navíc zhodnocují bez starostí. Výběru objektů a jejich správě se totiž věnuje tým zkušených profesionálů. Navíc investujete nikoliv do jedné, ale do celého portfolia odlišných typů nemovitostí v různých zemích a s různorodou skladbou nájemců. Diverzifikace snižuje rizika, a naopak zvyšuje stabilitu výnosu v čase. Pokud se rozhodnete začít investovat do realitního investičního fondu, poradíme vám, co sledovat při volbě toho konkrétního, kterému svěříte své finanční prostředky.
Máte v hlavě velké podnikatelské plány, které vám však narušuje představa toho, jak budete muset dlouho řešit nejrůznější administrativní úkony? V takovém případě je koncept prodeje takzvané ready-made společnosti určený přesně pro vás. Proč je právě tento způsob tak výhodný a co všechno klientovi přinese?
Zdroj obrázku: Pixabay.com
Změny v danění Bitcoinu vzbudily v poslední době pozornost, která je snad srovnatelná jen s tím, když Bitcoin poprvé prolomil hranici 10 000 dolarů. Čeští držitelé kryptoměn se nyní upínají na rozhodnutí poslanců, kteří mají určit, zda bude Bitcoin a další kryptoměny daněny stejným způsobem jako akcie.
Pořízení vlastního bydlení je pro většinu lidí jedním z největších životních kroků. Vzhledem k vysokým cenám nemovitostí je často nutné sáhnout po hypotéce. Navigace ve světě hypotečních úvěrů však může být složitá a zmatečná. Hypoteční poradce je odborník, který vám může pomoci se zorientovat v nabídkách bank a zprostředkovat nejlepší možné podmínky pro vaši hypotéku.
Zdroj fotografie: Freepik.com
KOMENTÁŘE k článku Obliba privátních značek i slevových kuponů stále roste – jedná se o způsoby, jak čeští spotřebitelů bojují s inflací
Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.