Dobrý den, byl jsem klientem Equa bank a tu spolkla RB. Její zabezpečení je tak vysoké, že je živnou půdou na chyby při zadávání 11 místného a dále 4 místného kódu. Musí se přepsat z mobilu. Banální, ale konkrétní příklad. Roky si kupuji jízdenky ČD on line na jejich portálu. U Equa bank v klidu a v pohodě. Nyní si musím vyhledat u ČD spoj, vybrat jízdenku, následně se připojit k účtu RB a než to překlepu, tak mi spadne portál ČD. Jízdenku tudíž nemám, ale stalo se, že jsem jízdenku zaplatil 2x, ale ČD mi žádnou neposlalo, anžto jsem vyrobil chybu při zadávání e-adresy. Prý se to dá zvládnout za 3 minuty. Ani omylem. 30 minut stresu, strachu z překlepů. Doplním, že na internetu jsem od r. 1996 a internetové bankovnictví jsem praktikoval u předešlých 6 bank. Portál int. bankovnictví u RB je tak extrémně nepřehledný, zahlcený nabídkami na jiné bankovní produkty - chaos. Pokus o výběr hotovosti (první a poslední) z bankomatu RB - po několika vteřinách jsem to vzdal a šel k vedlejšímu bankomatu. Pamatuji časy, kdy banky měly demoverze int. bankovnictví, na první seznámení. Vše je cíleno na mladé, se zdravým zrakem. Co dělat, i těm třicátníkům bude možná 60. Hezký den!
Pokračování dotazu č. 20012: Dobrý den, děkuji. A doplňuji i např. Air Bank, nemýlím-li se. 1) Mám odpověď chápat tak, že: - nebudu-li nepozorný (při postupu s došlým SMS kódem), je to se SMS-kódem stejně bezpečné, jako potvrzování/přihlašování přes aplikaci v chytrém mobilu, nebo - při přihlašování - potvrzování přes aplikaci v chytrém mobilu je to výrazně bezpečnější (proč?), tj. pro podvodníky obtížnější (z techn. hlediska)? 2) A jak hodnotíte např. způsob potvrzování (viz Raiffeisen, býv. Equa) s tzv. I-PIN (je jen 4 ciferný !!), který je nutno zadat do okna v bankingu na počítači, až současně (kromě) došlého SMS-kódu? To je nějaká snaha o zvýšení bezpečnosti, aniž by byl nezbytný chytrý mobil (aplikace v chytrém mobilu)? Nepřipadá mi to ale (zejm. v souvislosti s přechodem/fůzí Equa -> RB) jako krok vpřed ale spíše zpět, protože tím naopak zaniklo (tj. nepoužívá se již) dlouhé alfanumerické heslo i se spec. znaky (původně v Equa používané), zadávané spolu s přihlašovacím jménem hned na začátku (takové heslo je asi výrazně obtížněji zjistitelné/strojově "uhádnutelné"..., než 4 ciferný I-PIN). 3) Jak je to prosím vlastně s tím principem (nyní mj. v EU směrnici deklarovaným) tří bezpečnostních elementů (složek)? Něco co klient "zná, má/vlastní", "obdrží...?? - nebo jak to je? A co je vlastně co (login/heslo/PIN, mnou vlastněný mobil, mě došlá SMS/resp. notifikace došlá do mobilní aplikace)? Poněkud se v tom "ztrácím", můžete mi to prosím jasně vysvětlit (např. i na příkladech). 4) Očekávám ale, že časem bude ubývat bank, kde bude zachována možnost přihlašování přes SMS (bez chytrého mobilu). Reálně však to bude znamenat, že někteří klienti, tj. ti bez chytrého (a dostatečně moderního a výkonného) mobilu (a není pro mnohé právě levný), a příp. i jiní (co chytrý mobil z "principu" mít vůbec nechtějí), tím budou diskriminováni - budou mít stále menší možnost volby mezi bankami. Děkuji za odpovědi/vysvětlení/odborné názory.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.