Zdravím, zakládám si u jedné banky nový účet. Nemají pobočku v blízkosti, proto musím on-line. Požádali o zaslání výpisu z účtu mého aktuálního konta u jiné banky. Vyhověl jsem tedy, akorát jsem zredigoval (začernil) všechny transakce, jelikož se domnívám, že to není předmětem ověření toho, zda je ověřovaný výpis na mne veden či nikoliv, jelikož je v hlavičce moje jméno a číslo účtu, ze kterého jsem zaslal ověřovací platbu, takže veškeré skutečnosti k ověření mojí osoby mají k dispozici. Nová banka mi ovšem sdělila, že mi účet nemůže založit bez toho, aby viděla veškeré mé předešlé transakce, resp. chtějí výpis bez úprav, prý dle svých interních pravidel. Existuje nějaká obecná (zákonná) úprava toho, dle čeho banka může na dálku provádět identifikaci klienta, prosím? Resp. má právo požadovat k nahlédnutí veškeré moje předešlé transakce (za poslední měsíc) u jiné bankovní instituce ve formě výpisu či jim musí stačit hlavička, prosím? Děkuji za odpověď!
Dobrý den, ráda bych se zeptala, jak to bude dál s Equa bank. Slyšela jsem, že ji kupuje Raiffeisenbank. Na účtě u Equa mám peníze na běžném i spořícím účtě. Mohu si je tam dál nechat? Bude se to automaticky převádět do Raiffeisenbank? Nemohu o peníze přijít? Nemám je raději převést na jiný účet? Děkuji za odpověď a přeji pohodový den.
Dobrý den, vzhledem k probíhajícímu dědickému řízení mi notář vystavil úřední potvrzení, že jsem dědicem, jsem způsobilým dědit a dědictví neodmítám. Potvrzení slouží především pro banku, abych mohl manipulovat s prostředky své matky. Banka mi přesto odmítá umožnit manipulovat s účtem, dokud nebude dědické řízení úplně ukončeno. Má na to banka právo? Podle vyjádření notáře je to dostatečný dokument k tomu, aby mi banka umožnila přístup k prostředkům. Děkuji za radu a případně odkaz na nějaký zákon toto upravující.
Dobrý den, prosím informaci, u které banky doporučujete založit účet s dispozičním právem pro členy spolku. Máme požadavek, aby nahlížet na účet mohli jen členové spolku a pohyb peněz byl podmíněn podpisem nebo schválením vybraným počtem členů. Za odpověď předem děkuji.
Dobrý den, v pátek jsem vyhrála přes Fortunu větší obnos peněz. Jedná se o částku 210 000 Kč, která mi byla přičtena během dvou hodin na můj běžný účet v bance ČSOB. Ale hned mi ČSOB zablokoval účet pro podezření a chtěli doložit původ peněz (který jsem okamžitě doložila). A trvá to už déle jak čtyři dny a furt se mě ptají na to samé a já jim to furt dokládám. A doteď mi nebyl účet odblokován. Co mám dělat? A na koho se mám obrátit? Mluvila jsem s ředitelkou pobočky v Plzni.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.