Dobrý den, přestože jsem jediným jednatelem společnosti (novým, po odvolání starého) a tato změna je zapsána v RO, banka mi nechce převést přístupová práva k firemnímu účtu a argumentuje potřebou účasti osoby zapsané v evidenci skutečných majitelů. Považuji to za nesmysl, protože za firmu navenek vystupuji pouze já, jako její statutární orgán. Může po mně banka něco takového chtít?
Dobrý den, narodila jsem se na Slovensku, ale v útlém dětství jsem se s rodinou přestěhovala do Ostravy a posléze se vystěhovala do Kanady. Důchod mám tedy český, ale tím že jsem se narodila na Slovensku, státní příslušnost je slovenská. V blízké budoucnosti mi vyjde knížka v pražském nakladatelství a budou tam s tím související poplatky. Je možnost, abych si otevřela účet v České republice? Děkuji
Dobrý den, dcera má pouze rakouské telefonní číslo a potřebovala by uložit CZK k běžnému použití (platby kartou, výběry hotovosti). Nedaří se nám však najít banku, která by založila účet s rakouským telefonním číslem. Existuje vůbec nějaká?
Dobrý den, může majitel účtu s disponentem v insolvenci/exekuci poslat někomu peníze na účet? Jedná se o případ, kdy je matka se synem, matka je v insolvenci a nemá účet, synovi je 18 let a na jeho účet chodí výplaty jeho maminky. Může v tomto případě syn odesílat peníze na jiný účet? Děkuji
Dobrý den, syn (16let) si založil účet (mBank, produkt "na vlastní triko") bez mého vědomí. Při návštěvě banky mi bylo sděleno, že k získání dispozičního práva (z důvodu nahlížení do výpisů účtu) mi bylo sděleno, že k tomu musím mít jeho souhlas. Je to právně v pořádku? Děkuji za odpověď.
Pokračování dotazu č. 22980: Dobrý den, dekuji za odpověď. Přesto budu doufat, ze mi reklamaci uznají. Vždyť pokud omylem pošlete peníze na jiný účet než chcete, tak máte možnost platbu chtít zpátky a mít možnost reklamace. V tomto případě jde o pochybení pravděpodobně z mé strany, ale jedná se o převod v rámci mého účtu. Dekuji
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.