Dobrý den, jsme tři spoluvlastníci bytového domu. Máme zřízený účet, na nějž společně přispíváme na výdaje a opravy. Naše banka umožňuje, aby majitelem účtu byl pouze jeden z nás. V případě úmrtí majitele účtu spadne účet do dědického řízení. Prosím o informaci, ve které bance je možné zřídit společný účet tří soukromých osob (nejedná se o např. společenství vlastníků ani jiné formálně definované uskupení), aby v případě úmrtí jednoho spolumajitele nenastala výše uvedená situace. Děkuji předem za odpověď.
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, stala se mi taková věc - syn ma dětský účet u České spořitelny. Vím, že je tam měsíční limit dvacet tisíc. Když mamka s otcem žádali na ÚP příspěvek na péči na otce, omylem jsem dal mamce z peněženky na papírku napsané misto meho čísla účtu číslo účtu syna, jelikož je mám obě dvě psané na papírku a dané v peněžence. Tak jsem je omylem zaměnil (rodiče nemají svůj bankovní účet, jsou už starší a v důchodu, proto si to chtěli zaslat na můj osobní účet a nechtěli to na složenku). A jelikož se to žádalo před půl rokem a nevěděli jsme to, že se stala chyba, tak jsme to zjistili až teď, když tam přišla vysoká částka kolem 100 000 Kč. Jenže co teď? Potřebuji rodičům předat tu částku celou v hotovosti (je to pro potřeby otce po mrtvici a maminka o něj pečuje a stalo se to nedopatřením). Sjednanou schůzku s bankéřem mám - musí se dětský účet zrušit, aby byla částka převedena na jiný účet? Nebo ho ponechají a třeba zvýší jednorázově limit, abych to mohl vybrat u přepážky? Určitě mohu bankéři dodat z ÚP i dokument, že to patří otci - prostě se stal omyl a teď nevím co s tim. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, dcera (13 let) má dětský účet u banky Česká spořitelna. Chtěla bych ji účet zrušit, ale ma na účtu částku cca 90 tisíc, které potřebuje co nejdříve a v celé částce najednou na vybavení pokoje. Jak dlouho trvá zrušeni účtu? A je možné po zrušení účtu vyplatit peníze ihned na pobočce nebo je převést na jiné číslo účtu? Děkuji za odpověď
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.