Zravím a přeji příjemný den. Mám následující dotaz,a moc prosím o objektivní odpověď. Dcerka si teprve včera zařídila účet a bude splňovat i podmínku 12 tisíc korun měsíčně na účtu. Žila 15 let v Irsku, nezná zákony českých bank, ani já ,a tudíž jsme neuměli banku, kde by měla osobní účet správně vybrat. Proto jsme zajeli k té nejbližší, což je UniCredit Bank. Jenže nechápu, že internet je plný negativních recenzí a zkušeností na tuto banku, a já mám velký strach, že jsem dceru nasměřovala někam, kde ji bude ouzko. Přijela se z irského Dublinu o mě starat do Ostravy,stala se mou pečovatelkou, a bere na mě PnP 3 stupně,což je 12 800 Kč. Tuto podmínku banky tedy splní, že musí být měsíčně na účtu vždy 12 000 Kč. Banka za nás vyřizuje i převod tohoto příspěvku na péči o osobu blízkou, na tento český účet, UniCredit Bank. Jsem velmi těžce nemocná a moc se bojím jakýchkoliv problémů, například výpadků měsíčního příspěvku na péči, z důvodu jakési byrokracie, bojím se že převod z účtu České spořitelny na účet UCB bude opožděn, že budeme kvůli tomu nějak strádat,a podobně. Nechci dcerku dostat do nějakých potíží, a prosím můžete mi poradit co dělat,jestli počkat nějaký měsíc, jak to poběží, nebo tu novou banku UCB rovnou zrušit a najít nějakou, která má ty recenze veskrze pozitivní. Můžete mě prosím nějak uklidnit? Poradit mi, protože jsem docela vystrašená. Moc Vám děkuji.
Dobrý den, můj bratr (81 let) je již téměř tři měsíce v nemocnici. Protože nemá založen žádný bankovní účet a nemůže si vyzvednout na poště důchod a čeká na další reoperaci, rozhodl se si bankovní účet zařídit. Vzhledem k tomu, že neví, jak dlouho jeho pobyt v nemocnici bude trvat, prosím o sdělení, který bankovní dům je ochoten za ním přijet uzavřít smlouvu o založení účtu. Chápu, že všem jde o ochranu seniorů, ale prosím poraďte. Děkuji
Dobrý den, prosím o odpověď a radu. Tchán má přes 30 let účet u ČS (účet pro seniory, Moje zdravé finance, platební kartu Visa, kontokorent - nevyužívá kontokorent, IB George a spořící účet - nevyužívá spořící účet). Co se týká změny banky, zavedeme mu Equa bank (výhody netřeba zde říkat), na ČSSZ jsem se dozvěděl, přímo doporučují, aby lidé nerušili stávající účty dříve, než-li důchod jim přijde na nový účet. Tady se dostávám k zápletce. Na chatu ČS mě sdělili, že je nutné, aby chodil na účet důchod, aby byl účet zdarma (+1 platba kartou příjem na 7tis.), což důchod tam v jeden měsíc nepřijde, protože bude mít nový účet. Takže poplatek ČS za účet má 100 Kč, papírový výpis 30 Kč, protože potřebuje info, že účet byl řádně uzavřen. Pracovnice mně nesdělila výpovědní dobu (údajně zrušení se domluví na pobočce, rovněž ani výpovědní dobu IB). Když jsem se dotázal, že když účet změníme na základní (ten je zdarma, protože se platí jiné služby, ale ty by nevyužíval) a ten základní hned vypovíme, tak máme přijít na pobočku. Na pobočku půjdeme až v momentě, kdy bude mít převedené peníze na nový účet, na ČS nechám 500 Kč jako minimální zůstatek, který mě také nesdělila. Když jsem rušil ČSOB, tam mě postup sdělili ihned. Co doporučíte za postup? Připadá mě to, že to tak ČS má schválně, aby odradila lidi od zrušení účtu. Děkuji
Dobrý den, mám účet u Raiffeisenbank. Platím docela velké poplatky za vedení účtu. V září se chystám do Anglie, min. na rok. A hledám nejlepší řešení. Zda by byla nějaká možnost jednoho účtu, který bych mohla používat jak u nás, ale také v UK. Moc děkuji za odpověď.
Dobrý den, ráda bych zřídila vnukovi účet, je mu 15 let, protože bude dojíždět na studia a bude potřebovat hotovost a je to jednoduché poslat na účet. Ráda bych měla kontrolu nad účtem při utrácení. Mám ERA Poštovní spořitelnu a ta má jen samotný studentský účet, kde člověk nemá přehled, kolik peněz utratí, protože dostane junior možnost platit kartou a peníze mizí. Ráda bych přešla k jiné bance, která umožňuje účet vnuka mít pod kontrolou. Děkuji za radu
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.