Banky.cz Bankovní poradna zdarma Běžný účet

Běžný účet - strana 23

účet pro dospělé a seniory, dětský účet, studentský účet, která banka nabízí nejlepší běžný účet bez poplatků a podmínek?

Běžný účet s bonusem 3 000 Kč
REKLAMA

Potvrzení o zrušení účtu elektronicky

8.11.2023 Běžný účet

Dobrý den, mám podobný dotaz jako ten, který již byl zodpovězen: 

Otázka: Dobrý den, chtěla bych se informovat na podání informací od banky. V podmínkách mají, že klient má právo kdykoliv si vyžádat údaje, které o něm má. Když jsem nyní podepisovala oznámení kontaktních údajů a se slečnou jsme se špatně domluvily - říkala, že mi vše přijde na mail, ale zapomněla mi říct, že jen to co se podepíše na tabletu (nyní nepoužívají kvůli omezení šíření covid). Odmítli mi kopii tohoto dokumentu vydat - jedná se přece o moje osobní údaje, i přes to že jsem byla přes online podporu ujištěná, že mi kopii udělají na kterékoliv pobočce. Mám na to nárok? Děkuji, ale mám ráda ve věcech pořádek. 

Odpověď: Dobrý den, všechny elektronicky podepsané dokumenty se automaticky ukládají do vaše internetového bankovnictví. Online tak můžete z pohodlí domova kontrolovat vše, co jste na pobočce na tabletu podepsala bez rizika ztráty jakéhokoliv dokumentu. 

V mém případě se však jedná o dokument, kterým se ruší běžný účet i kreditní karta a internetové bankovnictví, tzn. není možné dokument z tohoto zdroje získat. Při podpisu na tabletu (na pobočce) mi nebyl dokument bankou vytištěn, nebyl ani poslán elektronicky a ani po dodržení měsíční lhůty pro ukončení všech produktů nebyla zaslána kopie mých žádostí o ukončení všech produktů - v jiných bankách je obvyklé, že přijde doporučený dopis na kontaktní adresu. U mé bývalé banky mi řekli, že chci-li zmiňovaný dokument, tak jej získám jen a pouze po zaplacení povinného poplatku a to i pokud chci své žádosti o zrušení zaslat jenom elektronicky na email. Je zcela nepředstavitelné a značně pobuřující, že musím platit za něco, nač mám právo zdarma. 

Dotaz: Není nějaký předpis zavazující banku k vydání mnou podepsaného dokumentu měnícího vztah s touto organizací zdarma? Či právo klienta získat kopii dokumentu alespoň elektronicky? Nemám k dispozici nic, co by mi potvrdilo, co všechno jsem vlastně bance podepsala, kromě těch pár řádek, které mne nechali přečíst při podpisu.

REKLAMA

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2024, všechna práva vyhrazena