Dobrý den, chci se zeptat na to, jak dlouho trvá bance rozhodnout, jestli mohu nakládat s účtem po zemřelém otci, když mám usnesení od notáře, že jsem jediný dědic a soudní notář mi povoluje nakládat s účtem po zemřelém jako by to byl můj účet ještě před skončením dědického řízení. Nabití právní moci bylo 24.10. 2023. Druhý den jsem šla s usnesením do banky a pořád řeším nějaké problémy s jejich papíry. Byla jsem tam už čtyřikrát, protože byl potřeba jeden podpis, druhý, třetí atd. Do dnešního dne se nic neděje, pořád jenom slyším, že se čeká na rozhodnutí banky. Je to 17 dní. To je podle mě dost na to, aby si nějaký úředník přečetl usnesení. Je to tam opravdu napsané tak, že i laik to pochopí. Jde mi o to, že notář byl ochotný to udělat, protože viděl, že jsem vše zaplatila já (pohřeb, hospic, atd.) a jsem opravdu jediný dědic a abych se nedostala do existenčních problémů, ve kterých samozřejmě díky bance jsem. Předem děkuji za odpověď.
Dobrý den, mám podobný dotaz jako ten, který již byl zodpovězen:
Otázka: Dobrý den, chtěla bych se informovat na podání informací od banky. V podmínkách mají, že klient má právo kdykoliv si vyžádat údaje, které o něm má. Když jsem nyní podepisovala oznámení kontaktních údajů a se slečnou jsme se špatně domluvily - říkala, že mi vše přijde na mail, ale zapomněla mi říct, že jen to co se podepíše na tabletu (nyní nepoužívají kvůli omezení šíření covid). Odmítli mi kopii tohoto dokumentu vydat - jedná se přece o moje osobní údaje, i přes to že jsem byla přes online podporu ujištěná, že mi kopii udělají na kterékoliv pobočce. Mám na to nárok? Děkuji, ale mám ráda ve věcech pořádek.
Odpověď: Dobrý den, všechny elektronicky podepsané dokumenty se automaticky ukládají do vaše internetového bankovnictví. Online tak můžete z pohodlí domova kontrolovat vše, co jste na pobočce na tabletu podepsala bez rizika ztráty jakéhokoliv dokumentu.
V mém případě se však jedná o dokument, kterým se ruší běžný účet i kreditní karta a internetové bankovnictví, tzn. není možné dokument z tohoto zdroje získat. Při podpisu na tabletu (na pobočce) mi nebyl dokument bankou vytištěn, nebyl ani poslán elektronicky a ani po dodržení měsíční lhůty pro ukončení všech produktů nebyla zaslána kopie mých žádostí o ukončení všech produktů - v jiných bankách je obvyklé, že přijde doporučený dopis na kontaktní adresu. U mé bývalé banky mi řekli, že chci-li zmiňovaný dokument, tak jej získám jen a pouze po zaplacení povinného poplatku a to i pokud chci své žádosti o zrušení zaslat jenom elektronicky na email. Je zcela nepředstavitelné a značně pobuřující, že musím platit za něco, nač mám právo zdarma.
Dotaz: Není nějaký předpis zavazující banku k vydání mnou podepsaného dokumentu měnícího vztah s touto organizací zdarma? Či právo klienta získat kopii dokumentu alespoň elektronicky? Nemám k dispozici nic, co by mi potvrdilo, co všechno jsem vlastně bance podepsala, kromě těch pár řádek, které mne nechali přečíst při podpisu.
Dobrý den, jsem v insolvenci, zdůrazňuji že ne v exekuci - byl mi zablokován účet. V bance mi sdělili, že na zadost insolvenčního správce. Moje právnička mi sdělila, že to vůbec není možné. Co mám tedy udělat pro odblokování mého účtu? A muže mi insolvenční správce sebrat z mého účtu výplatu? Z čeho mám tedy nakupovat životně důležité věci, jako potraviny? Děkuji moc
Dobrý den, mám exekuci na plat, která se mi pravidelně strhává. Zároveň mám ale exekuci i na bankovní účet. Je možné zažádat o odblokování účtu, když je právně dané, že se mi exekuce bude odvádět ze mzdy? Popřípadě jak ji sepsat a komu ji podat? Předem děkuji za odpověď!
Dobrý den, nevíme co máme dělat. Česká spořitelna mi zablokoval účet a kvůli tomu teď nejde dokončit hypotéku. Brzo mi končí rezervační smlouva a Policie říká, že se nedá zrychlit. Co máme dělat? Proč Česká spořitelna takhle komplikuje někomu život? Abychom zaplatili rezervační smlouvy, museli jsme si půjčit od bratra a od kamarádů, od každého něco. Zaplatili jsme 60 000 Kč za rezervační smlouvu a teď 10. končí lhůta a mám blokován účet. Nedá se schválit hypotéka, budu bez peněz, bez bytu. Proč to takhle komplikuje Česká spořitelna?
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.