Dobrý den, tento rok budu mít jako OSVČ vedlejší činnost s příjmem do 50 000 Kč. Platí se v tomto případě daň z příjmu? K této OSVČ na vedlejší činnost mám klasický HPP. Při sečtení obou těchto příjmů se pak samozřejmě dostanu nad 50 000 Kč. Děkuji
Dobrý den, jsem student vysoké školy, zároveň pracuji na DPČ po té, co jsem u stejné firmy přerušil DPP kvůli překročení 300 hodin. U stejné firmy zároveň podepisuji růžový papír. Ovšem u druhé firmy mám smlouvu o dílo, která se bude opakovat do konce roku. Co jsem pochopil, pokud odměna překročí 30 tisíc Kč ročně, musím tento příjem danit. Kde už ale nemám jistotu je, zda je v pořádku podepisovat smlouvu o dílo u stejné firmy vícekrát, ačkoliv nejsem OSVČ ani podnikatel, a během studia mám DPP u jiné firmy. Podstatou mé otázky je, zda prostě jenom podám daňové přiznání za rok 2023 a zaplatím daň za smlouvy o dílo nebo jestli je v téhle situaci potřeba mít živnostenský list, popř. si sám platit pojištění. Předem děkuji za odpověď.
Dobry den, potrebuji poradit ohledne danoveho nerezidectvi v Cesku. Jsem OSVC a pracuji jako grafik na volne noze (z domu). V breznu se budu stehovat do Recka, kde budu zamestnana 8 mesicu (na sezonu) v kancelari, kde budu pobirat 1 000 euro mesicne. Zamestnavatel v Recku za me bude platit socialni a zdravotni pojisteni. K tomu se ale budu dale venovat grafice a klientum v Cesku jako cesky OSVC s prijmem cca 400 000 Kc rocne. Musim si zmenit moji “hlavni cinnost” na “vedlejsi cinnost”? I kdyz prijmy z Cech budou vyssi nez zamestnani v Recku? Jak je to se socialnim pojistenim? Budu ho v Cechach povinna platit? Jak nahlasit zmeny? Ohledne dane z prijmu, zmeni se pro me neco u danoveho priznani (vyssi, nizsi dan) v Cesku? Co pro me bude platit v Recku mam zjistene a probrane s mym reckym ucetnim. Zajima me pouze situace v Cesku. Mockrat dekuji.
Dobrý den, zaměstnanec ukončil HPP k 30.9.2023 a měl insolvenci. V den, kdy si měl přijít pro zápočtový list a další dokumenty, tak nepřišel. Několikrát byl telefonicky/e-mailem/sms kontaktován, ale v telefonu jen vždy slíbil, že přijde a nepřišel. Trvalé bydliště má vedeno na městském úřadě. Insolvenčního správce jsme kontaktovali s tím, že ukončil HPP. Jak postupovat v tomto případě - zaslat vše na tu adresu trv. bydliště dodejkou do vlastních rukou (i když je asi jisté, že se nám to vrátí zpět nevyzvednuté)? Máme poslat zápočtový list také ins. správci? Děkuji
Dobrý den, chystáme se s kamarádem založit s.r.o. Cílem podnikání je poskytování služeb zákazníkům. Chtěl bych se zeptat, kdy a jak vysoké DPH budeme muset odvádět. Našel jsem informace, že není potřeba do obratu 1 mil. Kč za posledních 12 měsíců. Platí to pouze pro OSVČ nebo i s.r.o? Můžete prosím potvrdit/vyvrátit? Děkuji
Dobrý den, jsem OSVČ před rozhodnutím o úpadku. Celý rok jsem byl v režimu paušální daně. Mám požádáno o vstup do insolvence a řízení již bylo zahájeno. Schválení očekávám cca v průběhu listopadu. Vím, že v režimu paušální daně již nebudu moci být, ale jaký je postup ohledně daňového přiznání? Pokud soud v listopadu žádost schválí, znamená to, že budu muset podat daňové přiznání za celý tento rok a že pro celý rok budu muset uplatnit 60% výdajový paušál, minus zaplacené zálohy? Žádnou evidenci jsem po celý rok nevedl, jen přijaté faktury. Počítal jsem to a znamenalo by to přes 20 000 Kč doplatek, který v této situaci nevím kde bych vzal. Proto jsem šel to insolvence. Bojím se, aby mi ji obratem nezrušili pro vytváření dalších dluhů. Děkuji za rady.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.