Po zvolení konkrétního hotelu/půjčovny/letenky je nakupující vyzván k zadání dat z platební karty. Data jsou k dispozici společnosti, která byla zvolena v předchozím kroku. Tato společnost pak na svém terminálu zadá poskytnuté údaje (tzv. manual key entry), čímž vyšle požadavek na autorizaci platby vůči limitu pro platby u obchodníka, nikoliv pro limit pro internetové platby nebo MO/TO platby. Pro platbu u obchodníka není nezbytně nutné mít k dispozici CVC kód. Majitel karty souhlasil s transakcí tím, že uvedl požadovaná data ze své platební karty. Pokud někdo poskytne obchodníkovi celé číslo platební karty, předpokládá se, že si transakci přeje realizovat. Důvodem je to, že celé číslo karty je velmi citlivý údaj, který se standardně nedoporučuje uvádět mimo realizaci nákupu. Takže pokud obchodník nemá k dispozici všechny nutné údaje z karty pro internetovou platbu, použije data, která má k dispozici a zadá platbu manuálně s požadavkem na autorizaci vůči limitu pro nákup u obchodníka.
Je tento postup banky možný bez mé autorizace platby? Děkuji
Dobrý den, potřebuji převést částku 1 000 EUR z českého na zahraniční (německý) účet. Mám dva české účty, u mBank a UniCredit Bank. Potřebovala bych poradit, ze kterého bude převod výhodnější. mBank má o dost nižší poplatek za SEPA platbu. Není v tom ale nějaký háček? Moc děkuji
Dobrý den, mám dotaz. Ministerstvo financí Ukrajiny bude naší firmě na základě soudního příkazu splácet dluh v USD za realizovanou státní zakázku. Ukrajinské Ministerstvo financí nemůže provést přímou platbu na náš firemní účet v České bance. Prosím o informaci, jaká česká banka má na Ukrajině korespondenční účet (banku), přes kterou je možné provést danou transakci v USD. Předem děkuji za odpověď.
Prosím o sdělení, zda jsem náhodou nezaplatil 2x částku 727 Kč na účet 7755-77628111/0710. První platba měla být 28.5.2018, ale napsalo mi to, že nelze zadat specifický symbol. Proto jsem to poslal 1.6. znovu. Děkuji za pochopení a případně opakovanou částku prosím zaslat zpět. S pozdravem
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.