Banky.cz Bankovní poradna zdarma Platba

Platba - strana 142

tuzemský a mezinárodní platební styk, IBAN, SWIFT/BIC, SEPA, poplatky, které banky mají nabízejí nejlevnější platby?

Běžný účet s bonusem 3 000 Kč
REKLAMA

Mezinárodní platba z UK v librách

14.10.2017 Platba

Dobrý den, mám běžný účet u Raiffeisenbank. Je to účet na kterém můžete mít více měn zároveň. Aktivní mám CZK, USD, EUR, GBP. Letos jsem začal pracovat v Uk takže platby chodí každý týden. A právě s librou nastal problem. Peníze mi přicházeli ale na CZK v českých korunách. Při tel na info linku Rb mi bylo řečeno že odesílatel musí přestat používat zprostředkovatelskou banku ( řekli mi že něž platba dojde z uk, jde přes 2 až 3 jiné banky ) protože právě tato "některá banka" mi to překonvertuje na české koruny. Kontaktoval jsem tedy zaměstnavatele který mi řekl že žádnou zprostředkovatelskou banku nepoužívá. Takže znova tel na Rb. Tam mi zase řekli že to není možné, že opravdu musí používat některou tu banku mezi něma. Při naléhání že potřebuju zjistit která a proč mi to mění, mi řekli že Rb je pasivní příjemce a nelze vystopovat platbu z jejich strany. Znova tel do práce tentokrát už na účetní která řekla že to prověří a dá vědět. Výsledek byl takový že mi poslala foto jak mají nastavený účet v bance a jasně tam šlo vidět že mají nastaveny můj účet jako GBP. Opět tel na Rb, kde jako vždy před tim sepsali žádost na oddělení a dají mi vyjádření. Další postup byl takový že mám kontaktovat zaměstnavatele s tím aby provedl sledování platby. Odpověď byla že účetní mluvila s bankéřem a žádnou banku nepoužívají. Další hovor s Rb kde jsem oznámil že mi bylo řečeno že žádná zprostředkovatelská banka nastavena není, a také že mám doklad o tom jak je nastaveny můj účet. Opět sepsání a čekání na odpověď. Náhle se ozvali s Rb že jde podat žádost z mé strany ( i když předtím mi bylo řečeno že to nelze ) o prověření ohledně konverze a to dvěma způsoby. Buď zaslání poslední platby zpátky do banky z které přišla a napsat kolik £ mělo přijít takže by konečně zaslali peníze ve správné měně, nebo požádat o vyrovnání kurzovního lístku ( rozdíl kurzu jejich a středového ). Už osobně s ostřejším hlasem ( protože mi zase bylo řečeno o zprostředkovatelské bance ) jsem zažádal o vyrovnání kurzovního lístku ( obava z toho že by peníze nemuseli přijíždím zpět ). Konečně do £ složky mi přišlo vyrovnání. A od té doby mi přestali chodit výplaty. Zase proběhly telefonáty mezi bankou, kde mi první řekli že musím čekat 7 dní protože mezinárodní platby trvají déle ( i když jsem to vždy měl na účtu hned druhý den - ale v czk ). Po týdnu mi bylo řečeno na lince Rb že musím zaslat foto od zaměstnavatele že peníze odešli na můj účet. Vše jsem zaslal na email Rb. Odpověděli že neevidují platbu na mém účtu ( to jsem viděl i já v internetovém bankovnictví ). Takže další tel do Rb kde jsem jim důrazně oznámil že podklady k dohledání mají a email s vysvětlením že platba není na úctě mi nestačí. Sepsali žádost a čekám na vyjádření. Připadám si jako mezi mlýnskými kameny kde si ze mě dělá už někdo srandu. Vystřídal jsem hromadu operátorů Rb a jejich system jsem už asi pochopil ( zavoláte, blbý na lince sepíše žádost, předá chytrému který napíše odpověď - mají jich jen pár a odpovídají stejně, a blbý vám zavolá zpátky, přitom když máte případně k tomu další podotázku tak sepíše žádost....) Už mi celkem praskají nervy a chystám se osobně na pobočku kde bude ostřejší výměna názorů. Tu se dostáváme k otázkám. 1) je vůbec stanovená lhůta pro mezinárodní platby? 2) mohu zpětně žádat o vyrovnání kurzovního lístku třeba půl roku zpátky? (jedná se o to že platby měli vždy přijít do £ složky a při převodu jsem ztratil část financí) 3) až dohledám platbu (snad) mohu žádat nějaké % z částky za neoprávněně zadrženou platbu? (momentálně mi někde visí 2 výplaty které potřebuji) 4) popř jak by jste postupovali dále. Omlouvám se za délku popisu a děkuji za odpověď.

REKLAMA

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2024, všechna práva vyhrazena