Dobrý den, mám dotaz. Bude to delší, tak se omlouvám, ale zkrátím to. Prodávám kroj a s pánem který reagoval na můj inzerát, budeme mu říkat pan X, jsme se domluvili na platbě přes PayPal, který jsem si k vůli tomu založila. Pánovi jsem předala veškeré informace k platbě a adresu. Jasně bylo domluveno, jakmile mi přijde platba za kroj 12 000 Kč, tak zabalím krabici a pán X si zajistí přepravu, čili odvoz. Přišel mi email od PayPal, že proběhla platba, tedy z účtu pana X byla stržena částka 15 400 Kč. 12 000 Kč za kroj a 3 400 Kč za přepravu, které se ale připíší na můj PayPal až po té, co zaplatím přepravní společnosti 3 400 Kč a pošlu potvrzení PayPalu. O platbě za přepravu předem nebyla ani zmínka. Po té jsem kontaktovala přepravní společnost, která mi sdělila, že takovou objednávku s těmito údaji a adresou nemají zaznamenanou a mám to řešit s PayPal. Psala jsem tedy na podporu PayPal a ti mi sdělili, že je to v pořádku a že mám zaplatit 3 400 Kč přes nějaký moneygram, aby se celá částka uvolnila na můj účet. Abych to tedy shrnula, podle všeho tedy z účtu pana X byly peníze strženy a peníze ale nedorazily na můj účet. Nevím co mám dělat. Transakce je prý nevratná a já myslím že jde o podvod. Pán se se mnou hádá a vyhrožuje a tvrdí, že ho chci podvést. Jenže to samé si myslím já. Poradíte mi prosím, co mám dělat tedy?
Dobrý den, chtěl bych vás požádat, jestli mi můžete věnovat čas. Začal jsem taky investovat v této společnosti Luna Capitals, vložil jsem počáteční vklad 5 000 Kč. Dnes mám na jejich stránkách cca 18 000 dolarů. Bohužel jsem jim poskytl moji identitu, občanský průkaz. A fakturu kde je moje bydliště, prý pro ověření identity. A bankovní účet. Ten jsme zablokovali a změnili údaje pro jistotu. Můžou mi vzniknout nějaké další ztráty kromě mého vkladu? Nic dalšího po mně nechtějí. Jak mužů ukončit spolupráci? Předem děkuji za každé info.
Dobrý den, syn si chtěl vyměnit kryptoměnu za naše koruny v částce 120 000 Kč a zaplatil poplatek 140 USD. poslal to 21.4. Peníze ale nepřišly a požadují po něm dalších 100 USD s tím, že kurs kryptoměny se změnil a musí se tak na to reagovat. Je to obvyklé, nebo se jedná o podvod? Děkuji, s pozdravem Karel
Dobrý den, eshop mi nedodal zboží, tak jsem odstoupil od smlouvy (obchodník potvrdil storno objednávky), ale přes opakované urgence neposlal zpět peníze. Reklamoval jsem to u banky (bylo placeno visa kartou), banka otevřela reklamaci, ale obchodník nekomunikuje ani s bankou a ta zavřela reklamaci. Dá se dělat ještě něco jiného než čekat? Děkuji. Vyjádření banky: "Omlouváme se, ale protože doposud nemáme vyjádření obchodníka ohledně Vámi podané reklamace, jsme nuceni reklamaci prozatím ukončit, z důvodu zákonné lhůty ČR. Jakmile uvedené vyjádření obchodníka v rámci podaného chargebacku obdržíme , bude reklamační řízení obnoveno."
Pokračování dotazu č. 23318: Děkuji za odpověď. Myslím si také, že je to podvodník. Přesto si dovolím zeptat se ještě na jednu věc. Jak je možné, že banka (jedná se o banku ICICI v Londýně a ta existuje) mi poslala odkaz na konkrétní účet? Ten účet je na moje jméno. Chybělo jen heslo, abych účet mohla otevřít. Co kdybych poslala certifikáty a dostala heslo? Zajímá mě co po mně podvodníci chtějí. Co by se stalo, kdybych začala vybírat peníze a převedla je na svůj účet v Česku? Omlouvám se, ale jsem v této situaci už dlouho. Peníze už neposílám, protože vím, že mě ten člověk podváděl. Jestli vás to neobtěžuje příliš prosím, odpovězte. Děkuji
Dobrý den, můj “přítel” po internetu nechal převést své peníze z americké banky z důvodů, které mi nejsou jasné, do banky v Anglii. Označil mě jako příjemce peněz. Banka mě kontaktovala, vygenerovala mi účet, ale k otevření účtu a pro následné vydání hesla bylo nutné zaplatit Certifikát AML. Zaplatila jsem právníkovi, kterého mi doporučila banka. Nyní můžu účet otevřít a začít vybírat peníze. Jenže Certifikát má pochybnou stylizaci. Myslím, že jde o praní špinavých peněz. Prosím o radu, jak se mám zachovat, abych se nedostala do rozporu se zákonem. Peníze z účtu mám posílat formou dárkových karet Steam, než si ten člověk nechá otevřít svůj účet. Tímto způsobem mi chce také vrátit peníze, které jsem mu posílala pro jeho záchranu. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, toto mi přišlo, co to má znamenat? Ahoj doufám že se máš dobře. Jsem François Molins, lékař pečující o paní GODINOVOU. Mám smutnou zprávu, že musím oznámit smrt naší velmi postrádané Catherine Godinové, která zemřela ráno v úterý 9. dubna 2024 v 6:23. Pokud jsem na jejím účtu, je to proto, že jsi byl jediný člověk, se kterým počítala při darování svých peněz ve výši 565 000 EUR. A i když odmítne používat telefon, plánovala vás kontaktovat, ale zřejmě s ní nejste aktivní. Informuji vás, že pro vás nechala 565 000 EUR, chtěl bych, abyste se obrátili na jejího právníka, který má na starosti darování, a kdo jsou nyní vaše peníze. Jste dědici 565 000 EUR. Odpovězte prosím rychle, abych vás mohl spojit s jeho právníkem. Doufat v odpověď před uzavřením účtu dárce na Facebooku. Děkuji za odpověď.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.