Dobrý den, oslovila mě po emailu jistá paní, že mi chce nabídnout finanční dar. Znám ji. Její pan notář mi odeslal darovací listinu s jistou větší částkou. Pro mě je 100 000 Kč větší částka. Na dokumentu byl její podpis, podpis pana notáře z Francie a čeká se na můj podpis. Jenže mi přijde divné, že v dokumentu se nachází suma 575 eur za převedení daru do Česka. Je to tak správně, že se za finanční dar platí taková suma a nebo se jedná o podvod? Děkuji.
Dobrý den, mám takový problém. Na sBazar.cz jsem měla inzerovaný notebook, ozval se mi na něj muž, který psal česky, notebook chtěl poslat do Londýna s tím, ze peníze zašle na účet. Tak jsem souhlasila a čekala na platbu. Došel mi e-mail z ING direct bank, ze platba bude připsána na můj účet jakmile zašlu potvrzení o poslané zasilce. E-mail byl věrohodný, tak jsem tak učinila. Jenže pak došel další, ze nemůžou aktivovat platbu nižší než 10 000 Kč, a proto musel kupující zaslat 3 500 Kč navíc (měl poslat dohromady 6 500 Kč), takže jakmile zašlu refundaci na částku 3 500 Kč, aktivují mi na můj účet 10 000 Kč. Myslela sem, že je to tak v pořádku, když komunikuji s bankou, peníze jsem zaslala, poté došel další e-mail, že nastal problém a odešlo na můj účet dalších 3 500 Kč, které musím vrátit, jinak mi nemohou aktivovat moji platbu nyní ve výši 13 500 Kč. Nevěděla jsem co dělat, abych svoje peníze získala zpět, tak jsem je poslala a čekala. Přišel e-mail, že platba je aktivní a během par dni mi dojde na můj účet. A nestalo se tak. Došel další e-mail, ze kvůli poplatkům co jsem zaplatila za převod Western union mi kupující musel zaslat 400 Kč za poplatky, ale nemůže poslat nižší částku než 3 500 Kč, že je to mezinárodní převod. Takže po mě opět chtějí peníze. 3 100 Kč a když neodešlu, neaktivuji mi platbu. Co mám prosím dělat? Chci své peníze zpět. Děkuji.
Dobrý den, na sBazaru jsem našel inzerát na prodej auta, jedná se o Něměcko, pán nabízí za 7 000 EUR, určitě se jedná o podvod, komunikace je přes translator, ale má to vymakané, protože má nějakou ženu co mluví česky a ta volá na moje telefonní číslo. Dá se někde tento pokus o podvod hlásit?
Dobry den, potrebovala bych radu. Byla mi nabidnuta pujcka od soukromeho investora, ktery mluvi cesky a ma ceske tel. cislo. Chtel poslat z meho uctu overovaci plabu, kterou jsou poslala. Tim padem ma moje cislo uctu. Po nekolika dnech se ukazalo, ze je z Nigerie a uz zaclo peklo. Najednou mi poslal penize na cesky ucet pres sprostredkovatelku tady v CR a chtel poslat pres Westerunion. Ted mi pise a posila penize na muj cesky ucet a ja nevim co mam delat. Vyhrozuje mi, ze mi udela peklo. Muze mi zablokovat ucet? Mam si udelat novy? Na vse mam doklady a vse ulozene.
Dobrý den, svým nedopatřením jsem se zaregistrovala na zahraniční podvodné stránce u objednávky, jenž jsem zjistila posléze, že se jedná o podvodnou stránku. Nic jsem naštěstí převodem neplatila, jelikož jsem dala možnost na dobírku. Bohužel jsem tam zadala svoje kontaktní údaje (jméno, adresu, email) a mám obavy aby nebyly zneužity. A teď nevím co dělat. Prosím poraďte. Děkuji
Dobrý den, prodávám na bazaru svatební šaty. Ozvala se mi paní z Dallasu (USA), že by je koupila. Psala jsem ji, že až budu mít peníze na účtu, tak do druhého dne pošlu balík. Odepsala mi, že převod peněz uskutečnila a z banky EAST WEST BANK mi přišel mail (vypadá věrohodně, ale ... člověk nikdy neví), že převod byl uskutečněn, ale že peníze mi připíšou na účet, až když na její bankovní mail pošlu doklad o poslání balíku. Kde mám záruku, že peníze opravdu dostanu. Co si o tom myslíte? Funguje to takto? Děkuji za odpověď
Dobrý den, našel jsem zde dotaz, který sedí na prodejce z sbazaru, od něhož bych rád koupil jeho nabízené zboží. E-mailová komunikace s ním zatím probíhá v pořádku, ale toto mě trochu zabrzdilo. Nevíte prosím, jestli se dá zjistit, zda tazatel tohoto dotazu nějak vyřešil problém? Děkuji.
Pokračování dotazu č. 6761: No, dobrovolně...podvodníkovi jsem zaplatil omylem, on se prokázal cizími doklady, účet v bance má pravděpodobně založený taky na zcizený doklad. Některé banky nevyžadují fyzický kontakt při zakládání účtu a napomáhají tak těmto lidem v páchání trestních činů.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.