Dobry den, přišla mi platební karta s Toga, kterou jsem bohužel musela dvakrát vyplácet z vazby kvůli praní špinavých peněz a kvůli červené kartě jak mi psali. Tak mi teď přišla, ale banka po mne chce zálohu 5 000 EUR, aby mohla aktivovat kartu. Je to podvod? A jak z toho ven? Děkuji
Dobrý den, objednala jsem si zboží přes internet a povolila platbu kartou s tím, že mám aktivováno 3D ověření. Byla mi stržena větší částka než v potvrzovacím emailu objednávky a to bez zaslání ověřovacího kódu SMS na mobil a to do do banky v Pekingu. Následně prodejce (ačkoliv se tváří jako česká firma) absolutně nereaguje a navíc je požadována další suma za poštovné formou PAYPAL. Vše nasvědčuje tomu, že jde o klamavou reklamu a falešné webové zahraniční stránky. Stránky jsem již nahlásila na Českou obchodní inspekci. Mohu-li vůbec a jak dostat své peníze zpět? Děkuji.
Dobrý den, pravděpodobně jsem se stala obětí podvodu. Přes bazar jsem prodávala šaty a na můj inzerát se ozval zájemce z Anglie. Nepřišlo mi to podezřelé, protože kupující byl slušný a komunikoval. Domluvili jsme se, že mi pošle peníze na účet. Poté mě kontaktovala jeho banka, že peníze jsou odeslané (dostala jsem i potvrzení od banky s tím, že jakmile odešlu balík, tak mi hned pošlou peníze...jako že je to standardní operace, která slouží při prodeji zboží, jako ochrana prodávajícího a kupujícího). Na tom mi nic podezřelé nepřišlo a balík jsem odeslala. Na uvedený email banky jsem odeslala potvrzení o odeslání a obratem se mi ozvali, že peníze (6100 CZK) dostanu do 24 hodin. Druhý den mi přišlo, že "paní" má nastavené pro odchozí platby vyšší limity a abych dostala peníze, tak musím poslat 15000 CZK přes western union někam do Afriky a oni mi pošlou 21600 CZK. Peníze jsem samozřejmě neodeslala. Tak jsem napsala do té banky, že se mi tato operace zdá jako nestandardní a žádné peníze neodešlu. Hned nato mi přišel výhružný email (že musím do dvou dnů poslat potvrzení o platbě, jinak případ přebere FBI). Jen škoda, že mě to nenapadlo dřív, ale uvedený email jsem zadala do googlu a zjistila jsem, že mail na pravou banku obsahuje o písmenko méně. Vím, že není žádná možnost, jak bych svůj balík a tím i peníze dostala zpět. Už se ale stalo. Nevím, jestli sem tento dotaz patří, ale chtěla bych nějakým způsobem zabránit tomu, aby tito podvodníci tahali peníze z dalších "obětí", ale nevím, na koho se v tomto případě obrátit? Mám pravou banku informovat o tom, že někdo využívá podoby s jejich oficiálním emailem? (bojím se, abych z toho neměla problémy). Předem děkuji za radu.
Dobrý den, nedávno jsme se s přítelkyní dozvěděli, že je na ni uvalena exekuce za neplacení pojistné smlouvy, kterou za ní vyplnila její macecha, která v dané pojišťovně pracovala, tudíž ona o ní nevěděla. Vše je již nahlášeno na polici jako podvod a mě zajímá, jestli může exekutor zmrazit můj účet v bance, kam chodí i rodičovský příspěvek mojí přítelkyně. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, na účet prodávajícího jsem z mého účtu zaslala částku 720,-Kč, příkaz bance jsem zadala 19. února a to paní, která v inzerátu vystupovala jako Peta Malinka, její č. účtu 670100-2215489930/6210. Dá se s tím prosím něco udělat? Paní nereaguje na mé zprávy, dokonce si mě nyní i zablokovala. Chci zabránit aspoň tomu, že paní okrade další lidičky. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, prodávám použitý oblek do Anglie. Citibank international mi poslala potvrzeni o tom, že zadržela platbu a že ji připíše až po odeslání zboží - chtějí sledovací číslo a potvrzení. Paní mi o tom psala, že to takhle udělá. Máte s tímto způsobem zkušenosti? Díky
Dobrý den, mám dvě mikro-půjčky, které splácím. Jsou sice nebankovní, ale nejsou od žádných fyz. osob, no je to prostě Zaplo a Kamali. Jenže najednou mi volají fyzické osoby, které nabízejí úvěry. Velmi se mi nelíbí tohle a mám mít nějakou obavu z toho? Je to nějaký Radek Dornak a nějaká Sismova, vůbec nevím jak se k nim moje číslo dostalo a co to má znamenat, mám z toho divný pocit. Upozorňuji, že nejsem v žádném registru negativně evidován a vše řádně splácím.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.