Banky.cz Bankovní poradna zdarma Podvod

Podvod - strana 95

nekalé obchodní praktiky na hranicí zákona, podomní prodej, prodej po telefonu, MLM (multi-level marketing), předváděcí akce, šmejdi, nedodané zboží, internetové bazary, tajemná dědictví v zahraničí, jak z nás podvodníci tahají peníze?

Běžný účet s bonusem 1 000 Kč
REKLAMA

Poslal jsem podvodníkovi 8000 EUR

14.12.2018 Podvod

Dobrý den, 6.12. jsem dal příkaz k zahraniční platbě do Velké Británie. V pátek 7. 12. v dopoledních hodinách peníze odešly z účtu, ten samý den 7. 12. jsem zaslal bance (Raiffensenbank) žádost o storno platby, protože jsem zjistil, že se jedná o podvodníka. V sobotu 8. 12. jsem to byl nahlásit na PČR. Ten samý den jsem také kontaktoval banku příjemce (epayments.com), kde jsem jim podrobně vysvětlil k čemu došlo, jak k tomu došlo a že jsem se stal obětí podvodu (zaslal jsem jim i info o platbě v pdf formátu). Sdělili mi, že se případem budou zabývat a že děkují za poskytnuté informace. Do pondělí 10. 12. jsem svoji banku několikrát telefonicky urgoval, a tak hned v pondělí odeslala oficiální žádost o storno platby. Volám, urguji každý den (i několikrát denně) a zatím čekám na vyjádření bank. Každopádně nevím jak zjistit, kde peníze momentálně jsou, jak je na tom řešení problému, jakou lhůtu má banka příjemce na to, aby se ke stornu vyjádřila (jelikož je to stále storno a ne reklamace). Také nevím, jestli se to storno už řeší s finální bankou, nebo s nějakou zprostředkující bankou, protože jsem naštěstí nezadal expresní platbu a bylo mi sděleno, že taková platba trvá třeba i 3-5 pracovních dní (někdy údajně i 10). Jaká je šance, že peníze byly připsány a jsou nenávratně pryč? Popřípadě, jestli připsány nebyly, tak jaké výsledky mohu očekávat? Ještě uvedu, že se jedná o částku 8 000 euro. A také mne v den storna kontaktoval přes sms dotyčný podvodník, že urgentně potřebuje moje osobní údaje (ID, datum narození, trvalé bydliště apod.), což jsem mu samozřejmě nesdělil. Finální banka mne informovala o tom, že o žádné moje údaje nežádala. Prosím o konstruktivní radu, jak mám postupovat dál a co pro to mohu ještě udělat. Předem děkuji za odpověď.

REKLAMA

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2024, všechna práva vyhrazena