Dobrý den, v bance jsem požádal o konsolidaci, vše proběhlo v pořádku. Dluhy za mě vyplatí, avšak se stala nepříjemná věc. U jedné půjčky jsem si nevšiml, že je špatně zadaný VS (zadali jsme číslo smlouvy). Smlouvu jsem v bance podepsal se špatným VS, tudíž platba se odeslala z banky s jiným VS. Budu volat do banky, ale raději se ptám i tady, jestli s tím nebude problém to nějak vyřešit. Děkuji, snad sem napsal srozumitelný dotaz. :)
Dobrý den, potřeboval bych pomoci. Mám rozjednanou půjčku, která by měla jít přes vaši ČNB, ale číslo u kterého jsem to sjednávál už je nedostupné a ve smlouvě mám adresu na vás. Občas na email napíše nějaký pan Jiří Kopeček. Prosím info kam se můžu obrátit nebo zavolat. Děkuji
Pokračování dotazu č. 19676: Dobrý den, 19:49 příchozí hovor 1m 46 s +420 234 102 501 - příchozí hovor z banky, nikdo tam nebyl, byl to hluchý hovor, nevzpomínám si, že bych s někým mluvila nebo zadávala kódy. Když jsme se další den ráno přihlašovali do IB, zadával se kód a ten je vidět i v historii voláni. V podvodném hovoru, které se tváří jako z čísla banky, žádný kód není. Důležitá informace je ohledně čísla připojeného zařízeni přes mobilní zařízení. Tento telefon není můj. Můj má jiné číslo. Při párování mobilního zařízení se musí znát OP a rodné příjmení matky - toto ode mně stáhli přes google play - nainstalovala jsem si podvodnou aplikaci do mobili. Ale vědomě jsem nikomu tyto údaje nesdělila, telefonicky ani jinak. K půjčce. Nevyjádřila jsem vůli uzavřít půjčku. Před uzavřením půjčky podvodník změnil můj rodinný stav z neuvedeno na svobodná. Toto je kritérium pro výši půjčky a je špatně. Jsem vdaná plus vyživované osoby. Kdyby si to banka ověřila, úvěr v takové výši by mi neschválila. Z toho vyplývá, že banka nepostupuje v souladu se zákonem o spotřebních úvěrech Jak se mám bránit? Jedná se o úvěrový podvod - bezdůvodné obohacení a banka na mě může podat žalobu za úvěrový podvod. Děkuji
Pokračování dotazu č. 19670: Dobrý den, děkuji, že se mnou komunikujete. Na začátku podvodu mi přišly tyto sms s časovým razítkem: - sms 30/10 19:47 z kontaktu mBank ! Operace c. 1 ze dne 30-10-2022 Prihlaseni do internetoveho bankovnictvi heslo: 28298752 mBank. - hovor 30/10 19:49 prichozi hovor 1m 46 s +420 234 102 501 - sms z mBank 19:57 mBank: Zpusob potvrzovani operaci byl zmenen z SMS na mobilni autorizaci mKlic. Pokud jste zpusob potvrzovani operaci nemenili, kontaktujte, prosim mLinku. - sms z mBank 19:57 mBank: Vase zarizeni "58795930" bylo v poradku autorizovano. Muzete zacit s jeho pouzivanim. Rozumím tomu tak, že - někdo já nebo zloděj se přihlásil do mého IB - hluchý příchozí hovor byl k odlákání pozornosti a číslo je podvrh -připárováno mobilní zařízení zloděje a změna autorizace na mklíč -nové mobilní zařízení zloděje se používá. Když si zkusíte připárovat apku mBanky, zjistíte, že musíte zadat kombinaci údajů, číslo OP a rodné příjmení matky. Tyhle informace jsem opravdu nikde nesdělovala. Zloděj musel sledovat můj mobil, kde jsem si chtěla mobilní apku mBanky instalovat a tyto informace jsem zadávala, nepodařilo se mi ale přihlásit. Musel se tedy vzdáleně přihlásit na můj mobil a informace odsledovat. Vnímám to jako bezpečnostní mezeru. (další den ráno se mi podařilo se přihlásit a to pod jiným číslem zařízení - svého mobilu - hw číslo mobilu. To je důkaz, že mobilní zařízení ze dříve je zloděje). Ohledně půjčky - po spárování mobilního zařízení zloděj nejdřív upravil rodinný stav v mém IB z neuvedeno na svobodná. Tím dosáhl vyššího úvěru než kdybych byla vdaná a nahlásila děti. Rozumím tomu tak, že banka neověřila správnost rodinného stavu (je špatně), neověřila platnost OP, neověřila moji schopnost splácet. Pokud by to udělala, nemohla by mi přiznat úvěr 407 000 Kč. Úvěr generovaný na základě nepravdivých vstupů je úvěrový podvod. Na žádosti o tom, jak si banka informace ověřovala a jak vypočítala 407 tis. Kč nereaguje. Děkuji
Dobrý den, v návaznosti na podvodnou půjčku - nedala jsem vědomě podvodníkům přístupové údaje ke svému účtu. Dohledala jsem emaily, sms, logy a časové známky všeho a z toho vyplývá, že podvodník si stáhl mobilní aplikaci a přes ni se napároval na můj účet. Přístupové údaje jsem ale vědomě neposkytla. Požádala jsem banku o logy na jejich straně. Od té doby banka nekomunikuje. Dále ohledně výše půjčky - zjistila jsem, že údaj o rodinném stavu rozhoduje o výši půjčky, můžete to prosím potvrdit? Podvodník změnil můj rodinný stav z neuvedeno na svobodná. Toto je chybný údaj a banka si tento údaj neověřila. Požádala jsem banku o vysvětlení ale nekomunikuje. Je pravda, že banka si musí údaje jako rodinný stav, počet vyživovaných děti, nutné výdaje, platný OP aj. před schválením půjčky ověřit? Děkuji
Pokračování dotazu č. 19651: Dobrý den, omlouvám se, výše půjčky je přes 400 000 Kč a ne 40 000 Kč. K mým údajům se dostali přes odkaz na bazaru, a pak si k mému účtu napárovali další zařízení. Mohu požádat o prominutí části dluhu? Protože je to vzhledem k příjmům nepřiměřené. Děkuji
Pokračování dotazu č. 19647: Dobrý den, třetí strana si na mém účtu otevřela půjčku. Píšete, že banka ji může přidělit na základě příjmů - žádné příjmy nemám, jenom občasné dary 15 000 Kč. Jak na základě toho může vyměřit půjčku 40 000 Kč? Je to naprosto nepřiměřené. Na splácení nemám peníze. Dále byla půjčka otevřena na neplatný OP ( a jiné osobní údaje ) - v takovém případě je snad neplatná? Děkuji.
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, banky mi nechtějí dát konsolidaci, jelikož prý nejsem schopen splácet. Ale to mi přijde jako nesmysl. Jelikož splácím 10 tisíc měsíčně. Chtěl bych Vás požádat o radu co dělat. S konsolidací bych splácel mnohem méně měsíčně a vyžil bych líp. Ale nikdo mi ji nechce dát. Nikdy jsem zatím žádnou splátku nevynechal. A dosti by mi to pomohlo, kdybych ji dostal.
Dobrý den, je možné prosím, když mi byla dána osobní návštěva terénního pracovníka inkasní agentury, tak že na druhý den po domluvě telefonicky inkasní agenturou mi dá zaplatit dluh do 3 dnů a nepošlou osobní návštěvu? Dala jsem jim zaplacení do tří dnů jako příslib. Pokud nezaplatím co jsem slíbila, budou dluh vymáhat soudní cestou. Děkuji za odpověď.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.