Vývoj počtu podnikatelů bez zaměstnanců a malých a středních podniků (MSP) v letech 2015–2020 je charakterizován mírným soustavným růstem. V České republice v tomto období dokonce vzrostl jejich počet o 9,6 %, tedy na 1 248 763. Jak jim pomoci s financováním během krize?
Ve všech skupinách MSP došlo mezi roky 2015–2020 k největšímu růstu především v Praze. Hned za Prahou pak byl Středočeský a Jihomoravský kraj. Počty ve všech skupinách MSP naopak klesaly v Karlovarském kraji, Libereckém kraji a Kraji Vysočina.
Kvůli stávající ekonomické situaci se firmy obávají zhoršení přístupu k financování, a tím i pomalejšího růstu. NEY spořitelní družstvo je však již více než 23 let silným partnerem, který dokáže díky individuálnímu přístupu a intenzivní práci s klienty financovat i firmy, které v bance se svou žádostí neuspěly. „Nemůžeme podstoupit vyšší riziko než banky, ale s klientem se intenzivně bavíme o možnostech a hledáme společně s ním cestu jak financování poskytnout,“ vysvětluje Lukáš Hartl, předseda NEY spořitelního družstva. NEY poskytuje až 30 milionů korun na realizace projektů zajištěných nemovitostí. Hlavní výhodou spolupráce je rychlost a minimální administrativní zátěž podnikatelů.
Lokální investiční nemovitostní fond NEMO je nově v režimu dlouhodobého investičního produktu neboli DIP. Klientům tak nabízí další alternativu k existujícím penzijním fondům a doplňkovému penzijnímu spoření. Stát chce nově podporovat zodpovědné občany, kteří se nebudou spoléhat pouze na státní důchodový systém.
Rozhodování o tom, kam investovat peníze, je důležitou součástí správy osobních financí a může otevřít cestu k finančnímu zabezpečení a růstu majetku.
Skutečný zájem o klienta a zároveň inovativní přístup k partnerství s ním – to hodnotí prestižní mezinárodní soutěž Global Advisor Excellence Contest, které se účastní více než 160 000 pojišťovacích poradců skupiny Generali. Tuto obrovskou konkurenci za sebou nechala Jana Šestáková z Generali České pojišťovny. Dokázala, že umí nejlépe reagovat na vyvíjející se potřeby klientů a zároveň jako poradce dokáže efektivně využívat dostupné digitální nástroje.
Prodeje spotřebního a rychloobrátkového zboží privátních značek v České republice stoupají – v současnosti tvoří celou čtvrtinu celkového trhu. Navíc téměř tři ze čtyř spotřebitelů plánují kupovat privátní značky i po stabilizaci ekonomiky, vyplývá z průzkumu provedeného společností Promo-Codes. Oblibě se také čím dál více těší slevové kupony a propagační kódy.
KOMENTÁŘE k článku Firmy se obávají zhoršeného přístupu k financování
Je to těžké pro všechny, Komentoval(a): Věra
To se máte, Komentoval(a): Míša
Ještě ne, vy víte?, Komentoval(a): Věra
Něco vím, Komentoval(a): Míša
No já slyšela že v oboru hodně frčí p2p půjčky investice. Ale jak moc se to dá zhodnotit tak to vám teda neřeknu.