Dobrý den, můžete mi prosím poradit, které banky v ČR obchodují co nejméně s deriváty? Je nějaký dostupný přehled/seznam, kde bych tuto informaci pro konkrétní banky mohla získat? Nebo instituce kde se mohu zeptat? Popřípadě banky, které mají ve svém vlastnictví alespoň 80% vkladů všech svých klientů? Již jsem se dívala na různé ratingy od Moody's, Fitch atd. ale nikde nemohu najít konkrétní jména bank. Hledáme spolehlivou banku nechceme se spoléhat na garanční fondy. Děkuji
Dobrý den, chci se zeptat, zda mám nárok žádat odškodnění od banky, která mi bez mého vědomí zřídila běžný účet, na němž se hromadil dluh za vedení účtu a ten byl následně reportován bankovnímu registru klientských informací. Vše jsem zjistila díky mé žádosti o hypotéku v jiné bance. Banka, která mi účet zřídila, uznala mou reklamaci, než však došlo k výmazu z registru, zvedla se úroková sazba hypotéky. Pokud bych nemusela čekat na výmaz z registru, čerpala bych nižší úrokovou sazbu. Nyní musím čerpat úrokovou sazbu vyšší a to ne vlastní vinou. Mohu žádat náhradu škody, a pokud ano, jakým způsobem? Děkuji.
Nevím jak postupovat v této pro mne velmi neobvyklé situaci, a proto se na Vás tímto prostřednictvím o radu a pomoc. Dne 20.9. 2018 cca v 17:45 při mé návštěvě Prahy jsem si v terminálu ATM ve Vlašské ulici pokusila vyzvednou částku 5 000 korun. Automat přijal moje údaje tedy i PIN, ale výdej se neotevřel a žádné peníze mi nebyly vydány. Z tohoto místa jsem okamžitě volala na na číslo telefonu na bankomatu uvedené a v angličtině (nevím proč) komunikovala s obsluhou. Ona osoba mi sdělila, že nejsou v bankomatu peníze a nevydaná částka mi tedy nebude účtována. Protože tedy bankomat v ulici Vlašská neměl tuto částku k dispozici použila jsem další bankomat v ulici Mostecká a ten mi vydal 1 000 korun současně s výpisem, kde byla odečtena i částka předchozího výběru v ulici Vlašské. Byla jsem nucena dle instrukce informací Poštovní spořitelny navštívit ještě ten večer pobočku ve Spálené ulici, kde mi bylo řečeno, že částka bude automaticky vrácena zpět na můj účet u této spořitelny do sedmi dnů. Toto se ale do dnešního dne t.j. 30.9.2018 doposud nestalo. Nevím tedy, jak dále postupovat, abych dosáhla nápravy a částka mi byla vrácena na můj účet vedený u Poštovní spořitelny Praha. Jsem 70ti letá důchodkyně, která navíc v ČR nežije a uvedená situace je pro mne velmi stresující a nepříjemná.Za Vaši radu a pomoc předem děkuji, s úctou Karolina
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.