Dobrý den, jsem překladatel, kterému nadnárodní zahraniční firma 15. října odeslala platbu za několik faktur v celkové výši 13 000 Euro. Platba byla podle banky zákazníka zadržena (poslal mi k tomu doklad) z neznámého důvodu na straně Fio Banky. Platba by zde byla normálně 16. října (SEPA), dnes je ovšem 30. října a stále nikde nic. Jaké možnosti obrany mám? Částka je pro mne v podstatě likvidační, jsou to platby za půl roku od velkého klienta a pokud je v dohledné době nedostanu na účet, můžu se jít klouzat. Nějaké rezervy kvůli hypotéce a dalším věcem samozřejmě mám, ale pokud to bude trvat déle než několik měsíců, bude to problematické. Od kdy mohu bance účtovat penále za zadržení peněz? A mohu ho účtovat, i když byla platba zadržena na základě podezření z praní špinavých peněz, aniž bych byl o čemkoliv uvědoměn? S pozdravem, Josef
Dobrý den, moje pacientka z nemocnice zablokovala platební kartu České spořitelny, u které má běžný účet. Byla jí vystavena karta nová, ale mezitím jí převezli do LDN v Měšicích u Prahy. Karta leží na pobočce v Praze a ona z pohybového důvodu nemůže jet do Prahy kartu vyzvednout. Peníze potřebuje na dobíjení mobilu atd. Syn se o ní nestará, nekomunikuje s ní a nikoho jiného nemá. Jak řešit tento problém? Děkuji za odpověď.
Dobrý den, otec má u Moneta Money Bank běžný účet, na kterém nic neměl, jen dluh za vedení účtu. Podle výpisu asi 4 500 Kč. V červenci měl mozkovou příhodu a je na úrovni dvouletého dítěte, ochrnutý a neschopen jakékoliv komunikace. Dluh jsem vyrovnala, ale účet zrušit nechtějí. Jak opatřit plnou moc? A proč notář?
Dobry den, mam dotaz ohledne UniCredit Bank. Mam spor. ucet Prima a k nemu bezny ucet, resp. na drivejsich papirovych vypisech je oznacen jako techn. ucet. Nyni mam intern. bankovnictvi. Pokud posilam platbu nebo menim trv. prikaz, platim (i pri vstupu na inter. bank.) za sms klic, a to 1,50 Kc/ 1 klic. Sdeleni banky je jednou, ze za klic se plati, podruhe ze ne. Dekuji. Druhy dotaz: u EQUA banky, pokud mam trv. prikaz(y) nebo chci provest platbu (v ramci CR) a mam i ceske mobilni cislo, ale ziji v zahranici, muze byt problem pri zaslani autorizacniho kodu z banky na toto cislo do zahranici. Dekuji
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.