Dobrý den, poradíte prosím, jak dlouho schovávat výpis z účtu? (tištěný na papíře) Mám Poštovní spořitelnu, ERA. Již nějaký rok mně výpis chodí elektronicky, ale stále tu mám hodně papírových z minulosti. Některé opravdu dlouho, třeba i víc jak deset let. Můžu je vyhodit? Děkuji
Dobrý deň, v priebehu tohto týždňa mi bola 4-krát odcudzená čiastka výberom z bankomatu, ktorý som ja nevykonal. Reklamácia transakcie mi bola zamietnutá, lebo bol pri výberoch zadaný správny PIN na prvý pokus. Nechápem to, ako je to možné. Viete mi poradiť, ako v takomto prípade postupovať? Ďakujem za ochotu
Dobrý den, jsem překladatel, kterému nadnárodní zahraniční firma 15. října odeslala platbu za několik faktur v celkové výši 13 000 Euro. Platba byla podle banky zákazníka zadržena (poslal mi k tomu doklad) z neznámého důvodu na straně Fio Banky. Platba by zde byla normálně 16. října (SEPA), dnes je ovšem 30. října a stále nikde nic. Jaké možnosti obrany mám? Částka je pro mne v podstatě likvidační, jsou to platby za půl roku od velkého klienta a pokud je v dohledné době nedostanu na účet, můžu se jít klouzat. Nějaké rezervy kvůli hypotéce a dalším věcem samozřejmě mám, ale pokud to bude trvat déle než několik měsíců, bude to problematické. Od kdy mohu bance účtovat penále za zadržení peněz? A mohu ho účtovat, i když byla platba zadržena na základě podezření z praní špinavých peněz, aniž bych byl o čemkoliv uvědoměn? S pozdravem, Josef
Dobrý den, moje pacientka z nemocnice zablokovala platební kartu České spořitelny, u které má běžný účet. Byla jí vystavena karta nová, ale mezitím jí převezli do LDN v Měšicích u Prahy. Karta leží na pobočce v Praze a ona z pohybového důvodu nemůže jet do Prahy kartu vyzvednout. Peníze potřebuje na dobíjení mobilu atd. Syn se o ní nestará, nekomunikuje s ní a nikoho jiného nemá. Jak řešit tento problém? Děkuji za odpověď.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.