Dobrý den, mám krátce po insolvenci, pracuji v bankovním sektoru. Chci se zeptat, zda mohu zadávat pojištění produktů? Jako je třeba pojištění platebních karet proti ztrátě a krádeži? Pokud ano, může mi zaměstnavatel nějakým vnitřním nařízením toto zakázat? Děkuji, Jana
Dobrý den, pane Strašáku, reaguji na Vaší odpověď na dotaz, kdy bylo dotazováno na to, zda-li je možno v době insolvence pracovat ve finanční sféře a vy jste odpověděl "ano". Pracovala jsem od roku 2010 v Modré pyramidě stavební spořitelně, kdy jsem v roce 2013 musela vstoupit do insolvence, z důvodu bývalého manžela, kdy se na mě hrnuli jeho věřitelé ze všech stran. Do září 2016 mi bylo umožněno pracovat dále, ale po té, co vyšel v platnost nový zákon o spotřebitelském úvěru, mi byla dána výpověď,s tím, že není možné, aby člověk v insolvenci pracoval pro banku, že ČNB neumožní těmto lidem, ještě 5 let po skončení insolvence v bankovním sektoru pracovat. Chci se zeptat, jestli s tím máte nějakou zkušenost, Moc by mi to pomohlo, jelikož mi tento měsíc insolvence končí, mám 52 let, celou dobu jsem v této sféře pracovala a ráda bych v tom pokračovala. Co zkoušky ČNB? Určitě si to ČNB lustruje a bez zkoušek to již dnes dělat nelze. Děkuji a přeji hezký den
Dobrý den, prosím o radu. Pokud mi obchodník vrátil platbu provedenou platební kartou přes PayPal a karta byla mezitím zablokována/zrušena (z důvodu jejího zneužití), přijdou mi peníze na účet nebo musím kontaktovat obchodníka, případně PayPal, aby peníze vrátili jinou formou? Děkuji za odpověď.
Dobrý večer, obracím se na Vás s dotazem ohledně bankovního převodu. Kamarádka mi potřebuje poslat platbu, a tak jsem ji poslal číslo svého účtu, které je ve tvaru XXX-XXXXXXXXXX/XXXX. Její online bankovnictví nabízí možnost zadat také předčíslí k účtu. Osobně jsem se s tímto nikdy nesetkal a jak mi kdo posílá platby jsem nikdy nějak neřešil. Je tedy pro platbu potřeba zadat do předčíslí ty tři čísla před pomlčkou a do účtu čistě jen desetičíselné označení účtu? Nebo vše jde včetně pomlčky do čísla účtu? Předem Vám děkuji za odpověď a přeji pěkný večer.
Dobrý den, mám na tř. ČSA v Hradci Králové bezpečnostní schránku. Potřebuji, aby měla ke schránce přístup i druhá osoba. Musí se mnou jít tento člověk osobně s občanským průkazem jen na pobočku na tř. ČSA nebo můžeme jít na jakoukoliv pobočku ČS v celé ČR, aby tato osoba se dostala do mé bezpečnostní schránky? Děkuji za odpověď, Robert
Dobrý den, dne 16.11. jsem platit letenku u společnosti Norwegian a částka mi z učtu byla stržena 2x. Je zatím v nezaúčtovaných transakcích, ale peníze mi z účtu zmizely. Daná transakce je stržena v úplně stejný čas 18:15 dne 16:11. Volal jsem na zákaznický servis Moneta Money Bank a bylo mi sděleno, že oni s tím nic neudělají. Že jednu transakci musí stornovat obchodník, tudíž Norwegian Airlines. Tak jsem šel na technickou podporu Norwegian Airlines, ale tam nám bylo řečeno, že to musíme řešit s bankou. Co s tím tedy je možné dělat? Popřípadě myslíte, že když transakci stornují, mohou se mi peníze vrátit na účet hned nebo budu čekat? Děkuji předem za odpověď.
Dobrý den, mám bankomatní kartu (karetní peněženka Mastercard). Chtěl jsem se dnes podívat na zůstatek v bankomatu ČS, ale vždy mi vyjela stvrzenka, na které je psáno "transakce neprovedena opakujte prosím později nebo využijte nejbližší uvedený bankomat ČS, a.s děkujeme vám". Transakci nelze provést ani u jiných bankomatů. Nelze ani vybrat hotovost, nic. Nejde provést žádná transakce. Chtěl jsem se zeptat, co je špatně.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.