Dobrý den, naše firma posílala platbu z EUR účet na EUR účet českého obchodního partnera. V poznámce jsme uvedli jméno klienta (platili jsme pobyt na konkrétní osobu). Korespondenční banka si vyžádala doplňující informace o uvedeném klientovi - celé jméno, datum narození, národnost. Abychom neporušili směrnici GDPR, zaslali jsme jen celé jméno. Korespondenční banka však trvala na doplnění údajů a zároveň si vyúčtovala 30 EUR za investigaci. Další informace jsme neposkytli a zažádali o navrácení platby a reklamovali jsme poplatek u své banky. Poplatek nám dorazil, ale odeslaná platba je stále blokovaná. Má na to koresponendenční banka nárok? A za jakých okolností? Co radíte pro vyřešení problému? Děkuji za informaci.
Dobrý den, pane inženýre, na bankovní poradně jsem našla tuto Vaši odpověď:
Vklady u bank, stavebních spořitelen a družstevních záložen jsou pojištěny na 100% hodnoty až do výše ekvivalentu 100 000 EUR (cca 2,5 mil. Kč). Náhrady vyplácí Garanční systém finančního trhu (dříve Fond pojištění vkladů). Stát ani EU za vklady neručí.
V přiloženém videu Peter Staněk říká, že tomu tak není, že banky dostaly jakousi výjimku a vklady tudíž nejsou garantovány do výše uvedené shora. Můžete mi, prosím, záležitost uvést na pravou míru? Děkuji a jsem s pozdravem
Dobry den, mam stavebni sporeni s Liskou vice jak 20 let. Ziji 15 let v Anglii a jsem britsky a cesky obcan. Muj problem je ten, ze mi propadl cesky pas a ceska obcanka, a tak pouzivam britsky pas. Do Ceske republiky jezdim jednou rocne. Chtela jsem ukoncit sve stavebni sporeni, ale bylo mi receno, ze jako platny doklad totoznosti mi neuznaji platny britsky pas. Ucet a penize mi zmrazili a nemam k nim pristup. Je vubec mozne, aby mi odmitli platny brisky pas jako doklad totoznosti? Dekuji za odpoved
Dobrý den, chci se zeptat, zda mohu žalovat banku v případě, že jsem nebyla na pobočce a byl mi zřízen kontokorent ve výši 5 000 Kč bez mé žádosti, souhlasu nebo podpisu. Bylo mi řečeno, že příslušný pracovník banky, který mi tento produkt založil, byl za toto již vyhozen a že se omlouvají. Jde mi jen o to, zda něco takového může být předmětem žaloby, když mi to nezpůsobilo žádnou škodu, kontokorent jsem nečerpala, takže ani žádné úroky apod. jsem neplatila a byl pouze ve výši 5.000 Kč. Děkuji
Dobrý den, dnes jsem se ve směnárně dozvěděl, že mi nevezmou 6 ks bankovek v hodnotě 50 liber, protože se jedná o staré bankovky. Prosím o radu, kde je mohu vyměnit s co nejmenší ztrátou. Jsem ochotný si udělat výlet a doletět do Anglie. Nebo se dá poslat tyto bankovky poštou do Anglie do nějaké banky? Prosím o pomoc. Děkuji, Zdeněk.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.