Po prvé se přihlašuji do internetového bankovnictví UniCredit Bank. Po zadání 6 místného hesla (čísla) jsem dostal na telefon SMS kód (5 místný), který když zadám do přihlašovací tabulky, tak mi to hlásí chybné zadání. 3x a účet se zablokuje. Pro nový kód není přihlašovací tabulka s heslem, ale pouze s kódem, který nemám.
Banka ZUNO ukončila své působení, založila jsem si tedy spořící účty u Raiffeisenbank. V mezičase jsem obdržela usnesení o zablokování peněz. ZUNO banka zrušena a na nově založených spořících účtech u Raiffeisenbank se částky neobjevily. Měla jsem za to, že částky uvidím, jen nebudu moci provádět nějaké transakce. Banka mi nezaslala informaci, kde se tedy tyto peněžní prostředky v současné době nachází a jaký je jejich stav. Jaká mám práva jako klient banky? Blokace z 1/2017, výpis žádný od 1/2017? Blokace znamená, že nemohou podávat informace? Děkuji za odpověď, v tomto se nevyznám a potřebuji poradit. Soud se táhne již 2 roky a důvod nenahlížet na vlastní prostředky neznám.
Dobrý den, naše firma posílala platbu z EUR účet na EUR účet českého obchodního partnera. V poznámce jsme uvedli jméno klienta (platili jsme pobyt na konkrétní osobu). Korespondenční banka si vyžádala doplňující informace o uvedeném klientovi - celé jméno, datum narození, národnost. Abychom neporušili směrnici GDPR, zaslali jsme jen celé jméno. Korespondenční banka však trvala na doplnění údajů a zároveň si vyúčtovala 30 EUR za investigaci. Další informace jsme neposkytli a zažádali o navrácení platby a reklamovali jsme poplatek u své banky. Poplatek nám dorazil, ale odeslaná platba je stále blokovaná. Má na to koresponendenční banka nárok? A za jakých okolností? Co radíte pro vyřešení problému? Děkuji za informaci.
Dobrý den, pane inženýre, na bankovní poradně jsem našla tuto Vaši odpověď:
Vklady u bank, stavebních spořitelen a družstevních záložen jsou pojištěny na 100% hodnoty až do výše ekvivalentu 100 000 EUR (cca 2,5 mil. Kč). Náhrady vyplácí Garanční systém finančního trhu (dříve Fond pojištění vkladů). Stát ani EU za vklady neručí.
V přiloženém videu Peter Staněk říká, že tomu tak není, že banky dostaly jakousi výjimku a vklady tudíž nejsou garantovány do výše uvedené shora. Můžete mi, prosím, záležitost uvést na pravou míru? Děkuji a jsem s pozdravem
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.