Dobrý den, chtěla jsem se zeptat na bližší informace ohledně ověření šeku. Dnes jsem obdržela šek na 4 000,- GBP a chtěla bych ověřit, zda je krytý a následně vyplatit. Co je k tomu potřeba? Jak dlouho ověření trvá? Jaké jsou poplatky? Děkuji za Vaši odpověď. S pozdravem. Ivet
Pokračování dotazu č. 2963: Dobrý den, reaguji na dotaz opatrovnice z 22. 3. 2015 a Vaší odpověď ve věci poštovní vkladní knížky pro uživatele sociální služby omezeného ve svéprávnosti, kde je druhým vkladatelem sociální pracovnice. V době, kdy jsme zakládali vkladní knížky Poštovní spořitelny, byl jedním z vkladatelů vlastník knížky (omezený ve svéprávnosti) a druhým vkladatelem byl pracovník sociálního zařízení. Ke knížce měl ze zákona přístup i soudem ustanovený opatrovník. V průběhu času došlo ke změnám pravidel. V současné době řešíme problém. Potřebujeme změnit vkladatele - pracovníka zařízení. Veřejným opatrovníkem je ustanovena obec. Je možné pouze v knížce přepsat vkladatele na Obec, nebo se knížka musí zrušit a založit nová s novým vkladatelem? Může být vkladatelem Obec nebo pověřená osoba obcí, v tomto případě starostka? Možná bych k obavám o úspory nesvéprávných rozšířila okruh osob. Prosím o radu, jak postupovat, nebo kontakt, kde nám tyto informace poskytnou. Veškeré naše dosavadní dotazy ztroskotaly na omezené svéprávnosti majitele knížky. Děkuji Ivana Lupačová
Hello please help. We live in England. We have a smart card. We must renew our certificate by 25th August. The Internet says we must collect our new smart card from our house in Pelechov, but we are not there, we are in the UK. We have our old smart card. It has no expiry date. Can we renew our certificate with the old smart card please? Thank you, Lisa Barbara Powley
Jak změnit vkladatele (pracovníka zařízení sociálních služeb) na VK Poštovní spořitelny, kde druhým vkladatelem je osoba omezená ve svéprávnosti a opatrovníkem je Obec. Je nutno knížku zrušit a založit novou, nebo jenom změnit vkladatele? Kdo zrušení vkladatele zajišťuje a může být vkladatelem veřejný opatrovník jako Obec, nebo jeho pověrená osoba starostka? Děkuji a očekávám odpověď
Dobrý den. Chtěl bych touto cestou požádat o nabídku 3 platebních terminálů pro naše provozovny (kontakty zde) a virtuální platební bránu pro náš e-shop. Prosím o zaslání konkrétních obchodních podmínek a výše provizí. V současné době (10 let) provozujeme terminály České spořitelny, nyní Global payments. Roční, současné, platby se v souhrnu pohybují cca okolo XX milionů, při průměrné platbě na položku cca XX Kč. Děkuji. V případě dalších dotazů mě neváhejte kdykoliv kontaktovat S pozdravem Jiří Matějka
Dobry den, ziji v zahranicí a ted potrebuji otevrit ucet v Ceské republice. Jenom aby mi tam jednou za rok poslali dividendy ( vetsinou jsou to male castky) a aby, kdyz jsme v Cechach, si mohli vybrat penize. Rada bych s pristupem pres internet. Ucet bezny nebo vkladovy? Mame ucet u ing, tam kde momentalne ziji. Dekuji
Dobrý den, vím, že ze zákona je 90 % vložených prostředků u spořitelního družstva pojištěné FPV (stejně jako u bank). Jak je to však s 1/10 částky, tedy členského vkladu, který se neúročí a který není ze zákona pojištěný - za jakých podmínek a jak ojedinělé je, že spoř. družstvo část tohoto členského vkladu klientovi k jeho nemalému překvapení nevrátí? Jak může klient mít přehled, zdali má právo na vrácení celého členského vkladu nebo o něco ponížené? Se SD nemám zkušenosti, zajímám se o důvěryhodnost 1ročního termín. vkladu u ANO SD. Děkuji
dobrý den. jsem klientem jedné banky již 25 let, nikdy jsem neměl úvěr, nikdy jsem se nedostal na účtu do mínusu, nikdy jsem neměl s bankou žádný konflikt, nikdy jsem nebyl trestán, na mém účtu je pohyb v řádech desítek až stovek tisíc měsíčně - bonitní klient ze zcela legálních zdrojů (výplata, inkaso elektřiny aj.běžné věci), nejsem členem žádné politické strany... historicky bonitní a nekonfliktní klient bez závazku k bance a komukoliv, ctihodný občan. přesto mi banka bez udání důvodu najednou vypověděla poskytování služeb, zrušila účet a odmítla zřídit jiný. Naprosto nepochopitelné a skandální chování banky. Důvody tohoto kroku mi odmítla sdělit, nijak se mnou banka nejednala, pouze zaslala písemnou výpověď 2 měsíční. Je nějaká cesta jak zjistit proč se tak stalo? děkuji Adriana P.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.