Vážená pane, dovoluji si se na Vás obrátit ohledně mého dotazu, který se týká svým způsobem jak tématu bank obecně, tak i tématu ochrany osobních údajů. Jedná se o situaci, kdy se na mne obrátil můj osobní bankéř s tím, že vzhledem ke skutečnosti, že jsem z důvodu vypršení platnosti měnil občanský průkaz, mu musím akutně poslat emailem fotku mého nového občanského průkazu. Situace mne zarazila, že je vůbec možné poslat obyčejným emailem takto citlivý doklad (ale emailová adresa opravdu přísluší mému bankéři). Rád bych tedy v tomto případě zeptal, zda bych mohl v tomto případě nějakým způsobem fotografii občanského průkazu upravit, aby nemohla být použita pro účely jiné, než obnovy údajů v bance. Napadlo mne využít například vodoznaku se zněním, jako je : pro účely obnovy OP 20.1.2021. Připadá Vám s přihlédnutím k Vašim zkušenostem taková ochrana dostatečná? Myslíte si, že pokud tímto vodoznakem nezakryji potřebné údaje, banka fotografii přijme i po úpravě? Předem mnohokrát děkuji za Váš čas a pomocnou ruku, kterou ostatním tazatelům poskytujete. Moc to pro nás znamená.
Dobrý den, mám na Vás prosím dotaz a rád bych Vás požádal o radu. Pokud žádám o výpis z "Registru dlužníků", stačí mi výpis ze SOLUSu" nebo je lepší si požádat i o výpisy z BRKI a NRKI? Jedná se o výpis pro fyzickou osobu. Na internetu jsem se dočetl o těchto třech subjektech a jsem zmatený, protože bych potřeboval tzv. komplexní informaci o tom, že nejsem nikde dlužníkem, ať již v bankovním nebo nebankovním sektoru. Poradíte mi prosím ? Děkuji, přeji pěkný den.
Dobrý den, již několik let mám uzavřenou smlouvu na investování v podílových fondech - Generace X od Axa. Již cca 2-3 roky jsem tam neposlal žádný příspěvek a také vím, že tím pádem nebyl ani zaplacen celkový vstupní poplatek. Zajímá mě, jestli po mně může Axa vymáhat nějaké finance, když smlouvu neukončím a dál nebudu zasílat příspěvky?
Dobrý den, mám dotaz, zdali mi náleží náhrada škody v plné výši od banky v případě, že mi poskytl jejich bankéř špatnou informací o lhůtě pro podání reklamace platby a já tak prošvihl lhůtu pro její podání. Z toho důvodu mi byl zamítnut chargeback karetní asociací. Banka sama chybu přiznala a omluvila se za ní, dále se však odmítá zabývat touto situací. Děkuji za odpověď.
Vážení, mám dotaz týkající se výplaty zděděných prostředků a uplatnění event. nároků vůči bance. Po zemřelém zůstal běžný účet (k němu byla vydána karta), spořící účet a vkladní knížka. ČSOB stále po více jak měsíci nevyplatila dědictví na uvedené účty s odůvodněním, že byla vydána k běžnému účtu karta. Domnívám se, že spořící účet a vkladní knížka měly být vyplaceny okamžitě, běžný účet 36 dnů po výpovědi již také. Jaké mám možnosti žádat po bance odškodnění za případné zadržování nemalých prostředků? Fakt, že peníze dědici chybí, neboť v rámci SJM má na účtech i své prostředky, netřeba zmiňovat. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, ukončila jsem TV u ČSÚD v květnu 2019 a do dnešního dne stále čekám na dorovnání. Měl mi být ještě vyplacen členský vklad, který jsem musela zaplatit, abych mohla mít úročené peníze. Je to rok a půl a já stále čekám na 22 tisíc korun. Otázka je, jestli náhodou nečekám zbytečně a jestli peníze uvidím.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.