Dobrý den, převáděla jsem své peníze v eurech z jedné banky (UniCredit Bank) do druhé (JT Banka), v obou mám založené účty na své jméno. Bohužel jsem neuvedla u účtu IBAN a UniCredit mne bez upozornění za to penalizovala poplatkem skoro 22 EUR, což mi přišlo neúměrné. Má na to banka nárok? Vždyť se jedná o převod mezi dvěma účty, byť v eurech, v tuzemsku.
Dobrý den, mám zablokovanou kartu na 150 tisíc korun. Blokace se objevila po výběru hotovosti a bylo to 150 tis. Kartu jsem neprodal, jen jsem chtěl pomoci lidem, protože jsem si myslel, že jsou to jejich peníze. Ale ted nevím. Nevím co mám dělat - banka řekla, že to zablokovala policie.
Dobrý den, přijde mi, že většina lidí vůbec neví o možnosti nastavení ukončení plateb veškerých trvalých příkazů v rámci internetbanky v okamžiku úmrtí majitele účtu. Poskytují toto nastavení všechny banky? Internetbanka dotyčnému smrtí zaniká, ale platby trvalých příkazů běží dál, má to logiku? Děkuji
Dobrý den, pronajali jsme byt nové nájemnici, která tam bydlí se třemi nezletilými dětmi. První nájem a kauci složila při podpisu smlouvy v hotovosti. Nyní nastala doba placení nájmu za další měsíc a hned se vyskytl problém ze strany nájemnice. Platba je 2 dny v prodlení, nájemnice tvrdí, že platbu zaslala včera večer, ale stále ji nemám na úctě. Ona má Raiffeisenbank, já Českou spořitelnu. Navíc jsem zjistila, že má pouze dětský účet založený na nejmladší dceru (7 let), na tento účet jí tedy zřejmé chodí výplata a bude z něj platit nájem. Chci se dotázat, zda je vůbec možné zasílat peníze z dětského účtu, příp. z něj posílat trvalý příkaz, což říkala, že udělá a zda jí nebo i mně hrozí nějaký postih. Případně jak se proti tomu chránit a zda vyžadovat platbu v hotovosti na ruku po změně způsobu platby v nájemní smlouvě, aby tam ten účet nefiguroval? Dotyčná osoba měla v minulosti exekuce, proto nejspíš ten dětský účet. Tvrdí nám, že už je vše splaceno, ale nevěřím jí. Děkuji
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.