Dobrý den, můj otec zemřel v březnu. Měl v některé české bance účet, ke kterému měl přístup také můj bratr, a teď už jsou na něm jen bratrovy peníze, nikoli otcovy. Otcova vdova (naše macecha) po mně chce plnou moc, prý aby mohla pro bratra tyto peníze vybrat. Prý banka účet zmrazila a pokud já maceše nedám plnou moc, aby bratrovy peníze mohla vybrat, zabere je česká vláda. A pak s tím budou strašné tahanice a poplatky advokátům mohou sežrat všechny peníze z účtu. Je možné zjistit, kdy banka ten účet zmrazila, a proč? Existuje nějaký zákon o tom, do kdy se musí peníze vybrat, aby je česká vláda nezabrala? Mám v tom zmatek, nerozumím tomu a nikdo není ochoten či schopen mi to vysvětlit. Nechápu proč by bratr nemohl své vlastní peníze vybrat sám a proč k tomu macecha potřebuje plnou moc ode mne. Bratr říká, že má "právo podpisu" na tom účtu. Je to totéž co dispoziční právo? Předem děkuji.
Dobrý den, dne 7.7. 2023 jsem vybírala v nákupním centru Eden částku 3 000 Kč. Bankomat mi ji bohužel nevydal. Vše jsem řešila se svou bankou přes telefon, kde podali reklamaci, reklamace se pořád prodlužovala a dnes mi přišla odpověď, že dosud nedostali vyjádření obchodníka o mnou podané žádosti reklamace a tak jsou nuceni prozatím reklamaci ukončit. Nechápu takovéto jednání, po 2 měsících, kde jsou všude kamery a je vše dohledatelné, nejsou schopni zjistit, že mi bankomat peníze nevydal. Nevím jak mám dále postupovat, moc děkuji za odpověď.
Dobrý den, usnesením Krajského soudu mi bylo řádně ukončeno oddlužení a byl jsem osvobozen od dalších závazků atd. Bohužel moje žádost bance o odblokování účtu mi byla zamítnuta a to i přesto, že jsem poskytl usnesení o skončení oddlužení. Jako důvod banka uvádí, že odblokování může provést jen exekutor. Je to pravda? Jak mám tedy postupovat? Děkuji
Dobry den, banka chce, abych podepsal ramcovou smlouvu o produktech a službach k beznemu uctu, na zakladene noveho systemu tarifu a s tim spojene bankovnictvi v nove aplikaci, ktera podle komentaru v appstore je teprve ve vyvoji. Proc prechazet do noveho systemu, kdyz stary funguje a navic si neoteviram novy ucet? Bezny ucet mam uz temer 20 let, webové bankovnictvi vyuzivam sporadicky a mobilni nevyuzivam. Byl jsem seznamen s nabidkou produktu a sluzeb, ale nebyl mi predlozen vyznam ramcove smlouvy a proc ji podepsat, kdyz se temer nic nemeni, jen chteji nastolit digitalizaci. Ptam se proc mi byla predlozena ramcova smlouva, kdyz jsem spokojen se stavajici smlouvou a vse funguje jak ma. Pokud nepodepisi ramcovou smlouvu, uzavre mi banka bezny ucet? I kdyby tak budiz, podminek uz bylo dosti.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.