Banky.cz Bankovní poradna zdarma Osobní a rodinné finance

Osobní a rodinné finance - strana 102

dědictví, finanční plán, domácí účetnictví, jak hospodařit se svými penězi?

Běžný účet s bonusem 3 000 Kč
REKLAMA

Dědictví

Dobrý den, ráda bych se zeptala na podivný postup banky a jak se dobrat práva. V rámci dědického řízení po tatínkovi se dělil jeho účet mezi mne a mámu (rodiče měli každý svůj účet, na tátův účet přicházel jeho důchod, na mámy účet její důchod a táty pečovatelský příspěvek, který měl přiznán ve 4. stupni). U prvního setkání s notáři jsem byla informována kanceláří, že na účtu táty byl pohyb a po jeho úmrtí odešly finanční prostředky celkem 66 000 Kč. Dispoziční právo měla pouze máma. Ke dni úmrtí bylo 214 000 Kč, u notáře 12/2017 zůstalo cca 148 000 Kč. V srpnu 2018, když jsem požádala o zrušení účtu, jsme se domluvili a na pobočce UniCredit Bank podepsali výplatu částek podle původního rozhodnutí (tedy mělo být 107 000+107 000). Na účet (přes příslib u notáře) částka nebyla doložena, stále zůstatek po "vybrání", ale na pobočce jsme se domluvili na výběrech 107 000 + zůstatek, který činil cca 43 000 Kč sepsali, podepsali. Po odchodu z pobočky P-6 mi cca po 20 minutách zavolal finanční poradce, že je třeba doložit celé rozhodnutí notáře. Donesla jsem, okopíroval. Čekala jsem a nestačila se divit. V září mi na účet přišlo 37 000, které byly 1/4 ze 148 000, druhá strana dostala 3/4. 1) Nedošlo k vyplacení podle protokolů a žádostí podaných 22.8.2018 2) Po reklamaci mi bylo sděleno, že je rozhodnuto podle Notářského rozhodnutí - bez ohledu na respektování dohody - oboustranně podepsané, bez ohledu na vlastnictví účtu - pouze tátou. Na druhou reklamaci již nikdo nereagoval. Jak postupovat, abych se dobrala nápravy? Vím, že banka upřednostnila svého stálého trvalé investujícího klienta. Mimo banku není možné dobrat se vyrovnání. Jak dál? Děkuji

REKLAMA

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2024, všechna práva vyhrazena