Banky.cz Bankovní poradna zdarma Platba

Platba - strana 11

Tuzemský a mezinárodní platební styk, IBAN, SWIFT/BIC, SEPA, poplatky, které banky mají nabízejí nejlevnější platby?

Petr Jermář
25 331  zodpovězených dotazů
Na vaše dotazy odpovídá
Petr Jermář
Hlavní analytik Banky.cz
Platba

Chybné číslo účtu

Dobrý den, poslal jsem platbu na špatný účet. Prosím o informaci u koho reklamovat. 

Martin Š. 15.6.2023

Dobrý den, pro reklamaci není důvod - bance můžete reklamovat její (nikoliv Vaše) pochybení. Peníze poslané omylem na špatný účet se řeší následovně: vše nahlaste své bancevaše banka vyzve majitele chybně zadaného účtu k navrácení pe

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Bezdůvodné obohacení se

Dobrý den, prosím o zjištění majitele účtu. Poslal jsem špatně platbu na chybné číslo a rád bych ji získal zpět. Dekuji

Martin Š. 15.6.2023

Dobrý den, o všem informujte svou banku, která následně vyzve majitele chybně zadaného účtu k navrácení peněz. Pokud dotyčný peníze nevrátí, budete ho muset žalovat pro bezdůvodné obohacení se.

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Neschválené odchozí platba

Pokračování dotazu č. 21553: Dobrý den, no a to se právě stalo. Z mého účtu bylo převedeno více jak 12 000 Kč . Vzhledem k tomu, že jsem já nic nepřeváděla, prosím, aby mi byly peníze vráceny zpět na můj účet. Děku

Jaroslava J. 13.6.2023

Dobrý den, děkuji za doplnění. Peníze jen tak z vašeho běžného účtu odejít nemohly, platbu musel někdo autorizovat. Neposkytla jste své přístupové údaje a mobilní telefon třetí osobě? Doporučuji případně podat reklamaci své bance

Jan Budín Redaktor Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Neoprávněně provedená platba

Dobrý den, dne 10.6. byla na účet neoprávněně převedena částka 12 082,32 Kč z mého účtu u ČS. Prosím, jak dál postupovat, abych uvedenou částku dostala zpět?

Jaroslava J. 13.6.2023

Dobrý den, co prosím přesně myslíte neoprávněným převodem? Platbu jste poslala omylem na chybný účet nebo od Vás někdo pod pohrůžkou násilí získal přihlašovací údaje a mobilní telefon pro autorizaci platby?

Jan Budín Redaktor Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Platila jsem složenku

Dobrý den, byla jsem zaplatit složenku A a napsala jsem číslo účtu na konstantní symbol. Dojdou peníze na účet? Děkuji

Michaela 11.6.2023

Dobrý den, v případě takto chybně vyplněné složenky by Vás na chybu měl upozornit pobočkový pracovník pošty. Je možné, že si této chyby pracovník pošty všiml a ručně vše v systému upravil. Také se ale nic takového stát nemuselo a platba byla zaslána

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Banka chce znát důvod platby

Dobrý den, banka odmítla realizovat převod částky 100 000 Kč. Tázala se mě, zda jsem příkaz zadal osobně a na účel transakce. Odpověděl jsem, že ano, osobně, účel jsem nesdělil. Má na to banka právo? Děkuji

Ota D. 8.6.2023

Dobrý den, v rámci AML legislativy (proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu) má banka povinnost zkoumat podezřelé transakce a zjišťovat k nim více informací. Na žádost banky byste měl informace o účelu platby poskytnout.

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Platba kartou za nákup

Dobrý den, mám účet u ČSOB. Objednával jsem si nákup z Tesca, který jsem uhradil kartou. Několik hodin před příjezdem kurýra jsem volal do Tesca, že tam je zboží několikrát a že bych to chtěl změnit pouze na

Martin 8.6.2023

Dobrý den, kontaktujte prosím Tesco a požádejte je o zrušení blokace. Chyba vznikla pravděpodobně na základě last minute změny v objednávce. 

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Jak vrátit platbu

Dobrý den, prosím vás, omylem jsem poslala platbu na účet u jiné banky. Jak postupovat? Jak na vrácení?

Vladimíra S. 7.6.2023

Dobrý den, informujte prosím svou banku, která vyzve majitele chybně zadaného účtu k navrácení peněz. Pokud dotyčný peníze nevrátí, budete ho muset žalovat pro bezdůvodné obohacení se. Banky bohužel platby stornovat nemohou. Taktéž nemohou niko

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Už mám peníze na účtu?

Dobrý den, poslala som číslo účtu na vrátenie peňazí za tovar. Mozu si vybrať peniaze z účtu?

Alžbeta D. 6.6.2023

Dobrý den, pokud Vám protistrana peníze již vrátila, můžete si je vybrat z účtu. Aktuální zůstatek na účtu ověříte snadno a rychle přes internetové bankovnictví.

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Nula na začátku čísla účtu

Dobre rano, mam problem. Poslala jsem penize na ucet 0571656273/0300, ale tam nemela byt ta nula. Ted nevim, jestli jsem ji tam zadavala. Delala jsem to pres kartu k uctu. Kdyz tam je ta nula, myslite, ze jim to&nb

Petra 5.6.2023

Dobrý den, nula navíc na začátku čísla účtu nevadí - některé banky ji tam doplňují automaticky, aby počet číslic účtu byl vždy 10. Můžete být bez obav, platba v pořádku dorazí na účet příjemce. Více info v sekci číslo účtu.

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Vynechala jsem nulu v čísle účtu

Dobrý den, poslala jsem peníze na účet 571656273/0300 a prý jim to nepřišlo, protože tam prý má být 0571656273/0300.

Petra 2.6.2023

Dobrý den, nuly na začátku čísla účtu lze při zadávání platby vynechat. Na správné provedení platby toto nemá žádný vliv.  

Jan Budín Redaktor Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Chybějící nula v čísle účtu

Dobrý den, když jsem vložila na účet peníze, číslo účtu začínalo 000000-057, ale ta nula tam neměla být, jenom 57 - přijde to příjemci na účet? Nebo to skončí na účtu u někoho jiného? Děkuji

Petra 2.6.2023

Dobrý den, vynechaná nula na začátku čísla účtu nevadí, peníze budou připsány na správný účet. Více info v sekci číslo účtu. 

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Jak dlouho trvá SEPA platba?

Dobrý den, 27.5. (sobota) mi známý poslal 100 euro na můj účet na Slovensku. A 29.5. (pondělí) mají v Německu svátek .Kdy mi přijdou peníze na účet? Předem děkuji za Vaši odpověď.

Kateřina 28.5.2023

Dobrý den, SEPA platba (v EUR v rámci EU) trvá 1 pracovní den. Peníze Vám tak budou připsány na účet v úterý 30. května.

Jan Budín Redaktor Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Nenapsala jsem celé číslo účtu

Dobrý den, posílala jsem peníze na účet přes složenku. Číslo účtu bylo správně, jen jsem zapomněla dopsat první 3 čísla - zbytek byl správně.

Liliana M. 23.5.2023

Dobrý den, jaká jsou prosím první 3 čísla cílového účtu? Pokud nuly, je vše v pořádku (nuly se na začátku čísla účtu psát nemusí). V opačném případě platba příjemci bohužel nedorazí. 

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Posílání peněz složenkou

Dobrý den, poslala jsem peníze přes složenku omylem na špatně číslo účtu. Jak to můžu napravit?

Liliana 22.5.2023

Dobrý den, kontaktujte prosím Českou poštu a domluvte se s nimi na řešení. Posílání peněz složenkou důrazně nedoporučuji: je to drahé a nepohodlné (platíte vysoké poplatky České poště, musíte osobně na pobočku)je zde r

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Komu a za co platím

Dobrý den, chtěl bych se zeptat na odchozí měsíční trvalý příkaz 400 Kč pod VS 7016667310.

Jiří R. 17.5.2023

Dobrý den, bohužel nemůžeme vědět, komu a za co přesně platíte. Nejedná se např. o doplňkové penzijní spoření?

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Platba

International payment

Hello, Canadian banks do not have IBAN (International Bank Account Number).

Vitalij 15.5.2023

Hello,  thanks for your comment. What is your question please?

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Příchozí platby

Dobrý den, mám založený účet už vice než 2 roky, každý měsíc mi tam chodí dávky hmotné nouze a dětské přídavky. Týká se to i mě, když mi každý měsíc chodí 3-4 krát nějaké platby? Děkuji

Livia 12.5.2023

Dobrý den, co přesně by se Vám mělo či nemělo týkat? Prosím o trochu více info/kontextu. 

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Nečekaná příchozí platba

Dobrý den, dnes mi přišlo na účet 1 000 Kč. V poslední době jsem žádnou takovou částku neplatil. Docela mám obavy.

Martin D. 9.5.2023

Dobrý den, z příchozí platby 1 000 Kč není třeba mít žádné obavy. Je-li to omyl, určitě budete brzy o všem informován a vyzván k navrácení peněz odesílateli. 

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Jak dlouho trvá platba?

Dobrý den, na bankomatu jsem odeslal peníze, platba proběhla, ale příjemce nic na peněžence nemá. Kolik dní má na to majitel bankomatu, aby zjistil, kde peníze jsou?

Miloslav S. 9.5.2023

Dobrý den, platba z banky do banky trvá max. 1 pracovní den. Peníze se buď připíší na účet příjemce, nebo v případě chybně zadaného účtu se vrátí zpět na účet odesílatele. Peníze nikdy nezůstávají ve vzduchoprázdnu mezi

Zobrazit více
Platba

Platba na účet PayPal

Dobrý den, minulý týden 2.5. jsem ze svého účtu poslala na svůj účet u PayPal určitou částku. Do této doby však částka na tento účet nedorazila, asi jsem udělala nějakou chybu při poslání, nejspíš jsem nezadala ID. Chci s

Eva D. 8.5.2023

Dobrý den, velmi pravděpodobně jste nezadala identifikační ID vašeho účtu. Platba tak dorazila na sběrný účet PayPal, ale PayPal nemohl peníze připsat na Vás účet (bez ID nevěděl, komu peníze patří). Kontaktujte prosím přímo PayP

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Platba zaslaná na zrušený účet

Dobrý den, moje agentura Polska mi poslala peníze na můj zrušeny účet - co teď?

Moje Č. 4.5.2023

Dobrý den, peníze se vrátily zpět odesílateli. Požádejte vaši agenturu o zaslání peněz na jiný existující účet.

Zobrazit více
1 ... 9 10 11 12 13 ... 1152