Dobrý den, 29. srpna 2015 jsem na účet číslo 130788 vedený u vaší banky zaslala 2374 Kč. Kód vaší banky jsem však zadala omylem. Platba měla jít na účet do jiné banky. Chtěla bych se zeptat, jaká je možnost dostat peníze zpět. Zatím vlastník tohoto účtu peníze zpět neposlal (proč by asi měl že...) Velmi děkuji za odpověď. Helena Křištofová
reakce na odpoved: jednalo se banku v dansku - nordea. Ve formulari jsem musel souhlasit, ze akceptuji pripadne poplakty spojene s prevodem. Kolik ale to bude bylo ve vseobecnych podminkach jen napsano, ze to zalezi od te ktere banky. Ja ale predem nevedel, ze nordea nema primo kontakt na equa a ze si bude vybirat zrovna csob. Jednalo sa o zhruba 450 000kc, takze strata na konverzi cinila cca 10 000kc. CSOB se taky ohradila ze neudelala nic spatne. Ja se potom ptam, proc se vyplnujou kontaktni udaje v pripade dotazu (takhle nejak se to policko ve formulari jmenuje), kdyz neni v nikoho zajmu se dopatrat ocividneho preklepu. Dle meho je to minialne neeticky ze strany CSOB, ze sa v podstate nic si nauctovala 1000kc plus profit z konverze. A pritom jsem se je o nic nezadal. Nenaplnuje tohle skutkovou podstatu neopravneneho obohacovani?
Dobry den, Prenasel jsem pred nejakou dobou vetsi obnos penez ze zahranicni banky na ceskou equa. Platba se mi ale o par dnu vratila ve znacne mensim objemu. Patral jsem po pricine a dosel jsem k informacim, ze zahranicna banka posilala penize pres zprostredkovatelskou banku v CR- csob, ktera mela posunout penize do equa, protoze zadny primy spoj mezi tou zahranicni bankou a equa udajne nebyl. Zatim fajn. Pri vyplnovani formulare o prevodu penez jsem vyplnil vsechny policka vcetne informaci o odesilateli- mne, v priapde nejasnosti. Pri policku prijemce prevodu, jsem udal jmeno banky- equa bank, a ne to svoje. CSOB banka pri overovani koncoveho uctu zhodnotila, ze ackoli vse na informacich o prijemci sedi, krome jmena, kde bylo misto meho, napsane jmeno banky, penize neposlala. Co mne nastavalo bylo, ze pri prevodu si nechala penize prekalkulovat do CZK, vzala si 1000kc za 'manipulaci', a pri rozhodnuti nezprostredkovat prevod, prevedla castku zpatky do puvodni meny, na cem pri rozdilu koupi a prodeji meny pri danem obnosu vydelala nemale penize, a poslala na puvodni ucet. Nikto se me neozval na ani jeden z uvedenych kontaktnich udaju, abych pripadne potvrdil, ze se jedna o nedorozumeni, acokoli prave pro taketo situace se tam predpokladam ty informace uvadi. Nikto me ani neinformoval ze prevod pujde pres treti banku a kolik ta si vyzada za tzv. manipulaci. Stiznost u CSOB ani u puvodni banky neprosla. Da se delat jeste neco? Dekuji. Filip.
Dobrý den, potřebuji zaslat finance do SRN a na poště neumi z IBANu vyčíst potřebné údaje k vyplnění poštovní poukázky. Obdržel jsem tiskopis ČSOB, Poštovní spořitelna - kod dokladu 071, EUROGIO a ten dle předtisku vyplnil. Na poště mi sdělili, že to nelze provést. Můžete mi poradit se strukturou IBANu - DE 62850501003000018580, jedná se o SPARKASSE OL NS. Finance bych zaslal poštovní poukázkou A. Děkuji za odpověď. S pozdravem F.Uher
Dobrý den, potřebuji zaslat do Německa peníze a na dokladu mám IBAN DE62850501003000018580 a na poště mi neumí z tohoto čísla peníze odeslat a neumí rozlišit číslo účtu, peněžního ústavu, neznají jeho strukturu. Můžete mi poradit, jak vyplnit poštovní poukázku, aby platba mohla být odeslána? Děkuji za odpověď. F.Uher
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.