Dobrý den, jaký zákon nebo předpis reguluje, kdo a komu může převádět peníze ze zahraničí? Jde o to, že můj vzdálený příbuzný, kterému jsem kdysi půjčil bez jakékoli smlouvy peníze, odjel do usa a odtud mi chce peníze poslat zpět do ČR bezhotovostně. Zajímalo by mě, jak takový převod doložit, pokud to banka bude vyžadovat. A také, je li potřeba takový převod nějakým způsobem zdanit. Děkuji
Dobry den, penize na muj ucet u Airbank byly poslane s Beloruska (klasicky IBAN). Penize se vratily odesilateli s tim, ze korespondencni banka (v tom pripade Raiffeisenbank) transakci zamitla. Raiffeisenbank se odmitla yjadrovat, jelikoz nejsem klientem RB. Muzu poprosit o radu jak ty penize dostat? Dekuji
Dobrý den, před pár lety jsem si koupil antivirový program AVG a následně AVAST a po přechodu na ESET jsem nedal řádnou výpověď (moje chyba) . AVG (AVAST) si ale nedávno sami strhli z mého účtu 1 499 Kč a z výpisu z banky mBank je zřejmé, že k tomu použili údaje mé platební karty, kterou používám pouze na běžné nákupy. Antivirová firma jistě dokáže zjistit i údaje na našich kartách bez našeho vědomí, ale jak je možné, že je mohou úspěšně použít k výběru peněz z účtu. Polici ČR, která sama nyní vede celostátní kampaň s varováním před podvodníky napadající účty lidí, si s mým případem neví rady a odkazují mne na mBanku, banka mě posílá na Polici. Nezpochybňuji nárok AVG na částku 1 499 Kč za nevypovězenou smlouvu (smluvní podmínky jsem sice nečetl, ale policie tvrdí, že to tam je), ale odmítám SAMOČERPÁNÍ peněz z účtu – údajnou emailovou výzvu jsem v doručené poště nenašel a spamovou složku jsem již bohužel k 1.1.2022 vymazal.
Dobrý den, je pro mne - jakožto právnickou osobu - u příchozí platby zavazující pole zpráva pro příjemce? Vedu-li u klienta (jeden variabilní symbol) více pohledávek, musím přijaté peníze použít na účel udaný odesílatelem nebo si mohu vybrat, kterou pohledávku umořím? Pokud přijatá platba převyšuje hodnotu takto specifikované pohledávky, může se odesílatel domáhat vrácení přeplatku? Děkuji
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.