Pokračování dotazu č. 16702: Dobry den, ano dcera je dnes jiz plnoleta. Ale zaluje preci svoji matku, ze v dobe jeji nezletilosti ji vybrala vkladni knizku. Tak se asi musi k teto situaci prihlizet ne? Zalovat ji jako nezletila nemohla, a jeji matka se sama zalovat asi nepujde, kdyz ma dceru v peci. A ja jsem nemohl, protoze dcera byla urcena soudem k matce. Nehlede na to, ze na teto knizce jsou i penize sestry, ktera je jeste dneska nezletila. Ale ta svoji matku nezaluje, protoze s ni zije.
Pokračování dotazu č. 16696: Dobry den, pravnik predzalobni zalobu sepsal. Matka v terminu penize nezaplatila. Byla podana zaloba u soudu. Ale ja se ptam, kdo to ma jako posuzovat, kdyz se jedna o penize v tu dobu nezletileho ditete. Dcera je dnes uz dospela. Zda normalni soud nebo opatrovnicky soud. Nebo zda u takoveho jednani nemusi OSPOD dohlizet. Dekuji za odpovedi.
Dobrý den, zadal jsem chybnou platbu, jednalo se o podvod ze strany prodejce zboží na FB marketplace. Jedná se o částku 10 000 Kč. Když jsem pochopil, že zboží nedostanu, kontaktoval jsem hned svoji banku (Fio), prý požádala banku protistrany (Equa) o kontaktování prodejce a vrácení peněz, žádnou odpověď jsem nedostal (Fio jen posílá "urgence", nic víc konkretního). Dále jsem požádal Fio o identifikaci osobních údajů protistrany, abych se mohl obrátit na policii - zase nic. Celý proces trvá cca třetí měsíc. Otázky: 1) jak adekvátní je toto chování ze strany obou bank, je to problém týmu podpory konkretních bank nebo je to běžná reakce? Dá se požádat o nějakou jinou pomoc/informace aby to pomohlo banky doopravdy urgovat? 2) Má smysl pracovat s bankami dále ve smyslu urgencí a eskalací anebo je efektivnější řešit to jen přes policii? 3) Pokud zůstává jen policie, jaký způsob řešení je nejefektivnější, pokud mám důkazy toho, že se skutečně jednalo o podvod (mám screenshoty z FB, kde se jednalo o nesplněné závazky)? Jak velké jsou šance, má smysl to řešit vůbec? Moc děkuji za odpověď!
Dobry den, jak zjistim, ze behem uplynuleho mesice si podvodnici kryptomen nevzali nejakou online pujcku nebo neco podobneho bez meho vedomi na zaklade meho oskenovaneho OP? Do te doby nez budu mit vystaveny novy prukaz OP, aby toho nevyuzili i na cernem trhu. Nebo se tohoto nemusim obavat? Dekuji moc za odpoved.
Dobry den, prosim o radu. V polovine prosince jsem naletel podvodnikum s kryptomenou, kteri se mnou komunikovali pres AnyDesk. Naskenovali si muj obcansky prukaz. Mam obavy ze zneuziti, aby si nevzali na moje jmeno pujcku nebo cokoliv jineho. Premyslim, ze si pro muj klid bez stresu pozadam o vymenu obcanskeho prukazu. Ma vymena OP smysl? O 250 dolaru jsem prisel, jsou lidi co asi prisli o vic nez ja. Dekuji moc za odpoved.
Dobrý den, podle Vaší rady jsem navštívil Equa Bank (mimochodem je to ta samá banka, kam odešly mé „půjčené“ peníze), kde mi ovšem sdělili, že mi sice mohou založit nový účet, ale na tom starém musím nechat peníze na splácení mého úvěru v délce 7 let s celkovou splátkou 4 549 Kč měsíčně, jinak že se dostanu na nějakou „černou listinu“. Z ERA banky mi opět přišel mail (předen připravený), že moji reklamaci neuznávají, protože jsem půjčku potvrdil SMS-kami a abych se obrátil na policii a svůj „dluh“ musím dále splácet. Stejným formulářem mi odpověděli již potřetí a mé vysvětlování zřejmě nikdo nečetl. Takže se ptám, kam se mohu obrátit, aby mi alespoň přestali strhávat z účtu ty splátky? S pozdravem
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.