Dobrý den, pane Strašáku, na internetu jsem našel možnost chargeback. Touto cestou bych se chtěl zeptat na možnost využití chargeback. V loňském roce 13. 6. 2019 jsem se dostal do situace, kdy jsem naletěl podvodnému prodejci auta bohužel až z Řecka. Jednalo se asi o fyzickou osobu ne obchod. Po odeslání peněz na polský účet banky jsem zjistil, že se jedná o podvod. Svou banku jsem ihned kontaktoval aby provedla storno. Bylo mi ale řečeno, že o víkendu na zahraničním oddělení nikdo není, že s tím nikdo nic nedělá, že si mám zavolat v pondělí. V pondělí 17. 6. jsem volal přes George a žádal o storno a taky aby byl zmrazen podvodníkův účet. Bylo mi řečeno, že mohu byt v klidu, že to dobře dopadne. A najednou mi majitel 20. 6. v 11:37 napíše, že peníze přijal na svém účtu. Polská banka na storno od České spořitelny zareagovala až po 14 dnech, což už já jsem věděl, že peníze přijal a vše je ztraceno. Platba byla provedena přes internet v mobilu platební kartou. Vše řešila Policie bez velkých výsledků. Pachatele nenašla. Chci se zeptat, zda je možnost reklamace (vrácení platby). Zda i v mém případě se dá tenhle chargeback využit. Za vaši informaci předem děkuji.
Dobrý den, stala se mi taková věc.Omylem jsem si klikl na FB na přidání přátel. A byl to nějaký podvod z Afriky nebo Francie nabízející půjčky 5 000 až 150 000 EUR. Samozřejmě jsem naspal do zpráv NO, že žádnou nechci. Mám podat tr. oznámení? Samozřejmě jsem žádné č. konta ani adresu neuváděl }nevím co vše dá zjistit z mé IP adresy). Nemůže se stát za rok, že přijde upomínka, že někde dlužím? Popřípadě bude jako důkaz stačit, že mě na účet za poslední roky kromě platu nic nepřišlo? (i když by teoreticky tvrdil, že mi půjčil osobně). Jak mám postupovat? Velmi děkuji
Dobrý den, jsem hloupá a naletěla jsem podvodníkům s kryptoměnou. Bohužel jsem si to uvědomila až poté, co už byly peníze odeslány. Bohužel mají kopii mého cestovního pasu, na kterém jsem papírky zakryla rodné číslo. Takže je tam jen jméno, číslo dokladu a fotka. Stejně tak mají číslo karty, takže tu jsem hned ráno zablokovala. Zítra ráno v úředních hodinách zruším cestovní pas a nechám si vystavit jiný. Je ještě něco, co bych měla udělat, aby už nemohli nic z toho zneužít? Moc děkuji za radu.
Pokračování dotazu č. 11211: Ještě jednou dobrý den, po poskytnutí těch informací v předchozím dotazu mi přišlo od kupujícího že poslal platbu a její potvrzení přes Paypal (podle mě podvrh).Teď mi ale začal vyhrožovat touto zprávou:
I really dont understand what i really going on.you need to understand that i have sent the money out to your account as you requested.I risked everything to send the money to you in the first place but now you are making me to feel cheated and stupid about what happened now.i have emailed paypal and what they told me was that they are unable to credit the money to your account due to the fact that they need the bitcoin details verification from you which you were unable to provide.so that they can release all your money,if i dont hear from you in couple of hours,i will contact paypal and report what is going on to them because i have my i have my integrity to protect.
Pro jistotu jsem ze svého účtu převedl všechny finance na spořící účet. Co si o tom myslíte? Je to určitě podvodník, ale mám teď strach si na svůj účet peníze vrátit.
Dobry den, psala jsem vam uz dotaz ohledne pujcky z ciziny. Zaplatila jsem poplatek na pojisteni 4 800 Kc. To jsem jim poslala s tim, ze mi prijde obratem pujcka v hodnotě 100 000 Kc. Za tyden mi psali, ze musim jeste zaplatit 7 000 Kc za prevod bance, a pak ze mi uz penize prijdou na ucet. Penize bohuzel nemam a pani porad pise, ze je musim zaslat. Psala jsem, ze od pujcky odstupuji, ze nemam na poplatky. Prosím o radu co mam delat. Dekuji za pochopeni a odpoved.
Dobrý den, mám ten samý problém jako ten pán co poslal skoro 100 000 Kč neznámému člověku do USA, akorát já jsem ve stádiu vyplňování papírů a ještě po mně nechtěli ani dolar. Ale asi k tomu dojde a hlavně jsem poslal číslo účtu z vlastní iniciativy, jsem blb. Ale myslím, že číslo se až tak zneužít nedá. Tak co mám dělat? Poraďte mi prosím. Děkuji
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.