Dobrý den, v říjnu 2019 jsem splnil oddlužení 100% splacením přihlášených pohledávek a byl osvobozen od placení nepřihlášených pohledávek. V prosinci 2019 jsem si nechal zpracovat výpis z BRKI a NRKI. Nalezl jsem v něm stále existující a nesplacený záznam o povoleném debetu na běžném účtu - banka svou pohledávku nepřihlásila do insolvenčního řízení. Existuje nějaká možnost jak se tohoto záznamu zbavit? Bojím se, že mi v budoucnu bude dělat problém při žádosti o hypotéku.
Dobrý den, dedávno jsem objednal zboží na Amazonu za cenu cca 1 300 Euro. Objednávka proběhla, ale pak mi poslali e-mail, že je problém s ověřením karty a že z bezpečnostních důvodů blokují moji objednávku i můj účet na Amazonu, dokud nedoložím že jsem majitelem platební karty. Pokud se problém nevyřeší do 72 hodin, tak objednávku zruší. Zůstatek na bankovním účtu se ponížil, peníze byly v blokaci. Protože byl víkend, problém se mi s operátory Amazonu nepodařilo vyřešit včas, tak objednávku stornovali. Zablokované peníze se na účet během několika dní vrátili, nicméně příchozí platba byla o cca 2 300 Kč nižší. Zřejmě vlivem měnového kurzu. Je možné tuhle částku požadovat po bance, když vlastně k žádné transakci nedošlo? Amazon se k tomu postavil tak, že mi vrátili stejnou částku kterou strhli v Eurech a že jsem měl použít jejich “exchange rate”. Děkuji.
Dobry den, kde si mohu stezovat na banku? Dne 30.10. 2019 jsem vkladala pres 40 000 Kc na svuj ucet v mBank do bankomatu za pomoci pracovnice mBank. Jeste pred vlozenim penez jsem se zeptala, jestli bankomat funguje. Dve slecny rekly, ze ano, ale ta jedna priznala, ze den predtim byl taky nejaky problem s bankomatem. Jedna mi nabidla pomoc a sla se mnou k bankomatu. Mela jsem v ruce vice penez v obalce, tak jsem z ni odebrala cast, tu jsem vlozila do bankomatu, ale vrchni 1 000 Kc byla trochu nakrivo, tak jsem ji chtela ja nebo ta pracovnice banky narovnat, ale bankomat nahle penize sebral a napsal, ze je ma transakce zablokovana! Ptala jsem se, co mam delat a kolegyne z banky mi rekla, ze si mam sama zavolat na mLinku banky. Zacala jsem nadavat, ze oni jsou snad povinni tohle vyresit, ze bankomat neni muj. Pak tam prisli jeste dva panove a ten jeden mi arogantne sdelil, ze bankomat funguje, ze mi to muze predvest a vlozil tam 200 Kc. Taky mi sdelil, ze si mam ja sama zavolat do banky. Tak jsem odesla s nadavanim domu a ihned volala do banky. Pri zavolani do banky tam maji nastaveny automat, mele neco o pujckach, to me nezajima, a potom ze pokud jsem jejich klientem zvolte cislo. To jsem udelala, pak to chtelo dalsi cisla, trikrat jsem to zkusila, ale bez uspechu. Tak jsem zvolila, ze nejsem jejich klientem, ale opet bez pomoci. Byla jsem zoufala, co mam delat, provolala jsem 200 Kc, bez uspechu, tak jsem chtela jejich email, ze jim napisu stiznost. To jsem udelala, a doufala, ze se mi nekdo ozve. Opet nikdo! Tak jsem znovu volala do mBank, konecne tam byl nekdo normalni a rekl mi, ze se mnou sepise reklamaci. To taky udelal po telefonu za 38 min a stalo me to dalsi 100 Kc. Z banky mi jen napsali, ze se ma zalezitost resi a muze to trvat az 35 dnu! To snad ne! Banka prece nemuze me penize takhle blokovat! Poradte mi, kde si mohu na postup teto internetove mBank stezovat! Penize jsem vkladala 30.12. 2019 v 10.07 hod ve Frydku, Na Prikope 3727 a dopud je nemam, ani potvrzeni o vlozene castce! Dekuji
Chtěl bych se zeptat ohledně blokace platby. Účet mam u České Spořitelny asi 2 měsíce, dnes mi měla být připsána platba z VUB Banky ze Slovenska ve výši 15 700 € a od banky jsem dostal jen vyjádření, že ty peníze blokuje Finanční analytický útvar. A že blokace by měla trvat 7 dnů. Co mám teď dělat, když jsem touhle blokací byl poškozen, jelikož jsem měl k dnešnímu dni ke splacení cca 50 000 Kč a než ty finance uvolní, tak budu mít k úhradě okolo 200 000 Kč. Mohu je žalovat?
Pokračování dotazu č. 8365: Banka Creditas je neoblomná. Žádný z uvedených dokladů samozřejmě nemám. Ať si těch pár tisíc klidně nechají. Sdělil jsem jim ať platbu vrátí, že už jim nic vysvětlovat nebudu. Od teď už jen všechno hotově a nebo v Bitcoinech. Nová totalita nám již nastala. Dejte si všcichni pozor na Creditas. Věřím, že mě ještě udají na FU. K provedení kontroly dle § 9 AML zákona bude Banka CREDITAS a.s. akceptovat například tyto dokumenty: − faktura a smlouva k danému obchodu; − usnesení soudu ve věci projednání pozůstalosti, pokud jsou předmětem převodu prostředky pocházející z dědictví; − potvrzení příjmů od zaměstnavatele; − daňové přiznání; − úvěrová smlouva, ze které budou zřejmé podmínky, za nichž byl úvěr fyzické osobě poskytnut; − smlouva o prodeji nemovitosti doložená výpisem z katastru nemovitostí (v případě zahraniční osoby výpis z obdobné evidence), tak, aby tyto doklady objektivně stvrdily, že fyzická osoba byla majitelem dané nemovitosti, byl uskutečněn převod nemovitosti na jinou osobu a cenu za převod; − rozhodnutí soudu, kterým byla uložena povinnost/přiznán nárok ve vztahu k částce, která je předmětem odchozí či příchozí platby; − smlouva o prodeji nebo převodu movitého majetku nebo prodej movitého majetku prostřednictvím třetí osoby (např. aukce, komise) doložený smlouvou s touto třetí osobou; − smlouva o prodeji cenných papírů, prodeji podílu na obchodní společnosti nebo družstvu, prodeji podniku nebo jeho části prokazující výši finančních prostředků získaných z tohoto prodeje; − doklad o výhře potvrzený organizátorem (např. loterie). Výše specifikovanou platbu nepostupujeme k provedení do doby doložení podkladů. Upozorňujeme, že povinnost klienta poskytnout součinnost při provádění kontroly dle § 9 AML zákona je zakotvena v § 9 odst. 7 AML zákona.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.